همه چیز درباره مسابقه خوانندگی «3 دا» در تلویزیون

مسابقه تلویزیونی «3 دا» که بنا دارد استعدادهای خوانندگی جوانان ایرانی را کشف کند، این روزها مراحل تکمیل استودیو را در برج آزادی پشت سر می گذارد و به زودی میزبان شرکت کنندگان خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۰۲۰۸
همه چیز درباره مسابقه خوانندگی «3 دا» در تلویزیون

«حمید رحیمی نادی» یکی از تهیه کنندگان این مسابقه که قرار است از شبکه سه سیما پخش شود، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشریح این برنامه پرداخت و گفت: لوکیشن(مکان) این برنامه در زیر برج آزادی کامل شده است و بزودی میزبان شرکت کنندگان در مسابقه «3دا» خواهد بود.

وی افزود: این مسابقه در 52 قسمت 50 دقیقه ای طراحی شده است و مرحله استعدادیابی جوانان با حضور سه هزار نفر آغاز شد و غربال شرکت کنندگان پایان یافته است.

رحیمی نادی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته مرکز موسیقی صداوسیما فراخوانی برای یافتن استعدادهای برتر صدا داشت و تعدادی نیز با مراجعه به این مرکز پیگیر استعداد خود بودند، مرکز موسیقی صدا و سیما یک بانک اطلاعاتی درباره شناسایی این افراد در اختیار داشت.

تهیه کننده برنامه «3دا» با بیان اینکه این برنامه را مرکز موسیقی صداوسیما پی ریزی کرده است، افزود: یک تیتراژ برنامه های شبکه سه سیما در مراحل اولیه و مراحل بعد تیتراژ تولیدی شبکه های دیگر انتخاب می شود و شرکت کنندگان باقی مانده در مرحله نهایی که حدود 5 نفر هستند، این تیتراژ را همراه با گروه موسیقی حاضر در لوکیشن اجرا کنند.

وی با تاکید براینکه قسمت نخست این برنامه ضبط شده است و برنامه دوم به صورت زنده پخش خواهد شد،ادامه داد: برای انتخاب بهترین فرد، بینندگان برنامه باید وارد سایت شوند و یا پیامک ارسال کنند و چون برای رای گیری نهایی به آرای بینندگان نیاز است، برنامه دوم که دو روز پس از برنامه اول پخش می شود، به طور حتم زنده خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه در زمان اعلام نتایج آرای بینندگان،خواننده اصلی تیتراژ در محل استودیو حضور دارد و خود هنرمند اصلی اقدام خواندن تیتراژ مورد نظر می کند،توضیح داد: پس از اجرای هنرمند اصلی، وی نیز به فردی که بهتر تیتراژ را اجرا کرده است، رای خواهد داد.

وی توضیح داد: پس از رای گیری، سه نفر باقی مانده از طرف مرکز موسیقی صدا و سیما هدیه ای دریافت می کنند که این هدیه شامل تولید یک آلبوم موسیقی با هزینه این مرکز است تا این افراد بتوانند نخستین آلبوم خود بدون هزینه و با کمک صدا و سیما تولید کنند ضمن آنکه سه تیراژ از برنامه های تولیدی شبکه سه به این افراد واگذار می شود.

رحیمی با بیان اینکه برای داوران این مجموعه شاخص های مختلفی از جمله، صدا، شخصیت، خوش پوشی و جوانی اهمیت داردگفت:این افراد می توانند در دستگاه های مختلف موسیقی مانند پاپ و سنتی تیتراژ های مورد نظر خود را اجرا کنند.

وی با برشماری تفاوت این برنامه با سایر برنامه های مشابه که توسط کشورهای دیگر تولید و پخش می شود، تاکید کرد: ما هنرمند پرور نیستیم؛ برنامه های مشابه فقط به خاطر اینکه افراد شرکت کننده دارای صدا و یا ظاهر خوبی هستند آنها را انتخاب می شوند سپس به آنها آموزش خوانندگی داده می شود در حالی که برنامه «3 دا» به دنبال آموزش دادن خوانندگی نیست و از افرادی استفاده می کند که پیشتر آموزش های لازم را دیده باشند.

تهیه کننده برنامه «3دا» افزود: ما به دنبال آموزش شرکت کنندگان نیستیم زیرا بر این اعتقادیم که افرادی که وارد این مسابقه شده اند، دارای صدای خوشی هستند

وی هدف از انتخاب افراد در این مسابقه را فرصت دادن به کسانی دانست که صدای خوشی دارند اما امکانات کافی برای بروز استعدادهای خود را ندارند.

رحیمی گفت: اصل این است که ما می خواهیم از موسیقی های زیر زمینی فرار کنیم و فکر کردیم که امکانات خود را در اختیار این افراد قرار دهیم تا سراغ موسیقی های زیرزمینی که ریشه و معنا و مفهوم ندارد، نروند.

تهیه کننده برنامه «3دا»با بیان اینکه قرار بر این است تا از بهترین اشعار ترانه سراها و سازندگان موسیقی دعوت شود تا برای این افراد ترانه و موسیقی بسازند، خاطر نشان کرد: ما در این هر شب چند ترانه سرا را معرفی خواهیم کرد اما موسیقی را مرکز موسیقی صدا وسیما برای این افراد تهیه می کنند.

وی درباره مجری این برنامه نیز گفت: با دو نفر از چهره های جوان تلویزیونی برای اجرای این برنامه گفت و گو شده است.

رحیمی با یادآوری اینکه در این برنامه سه داور نیز حضور دارندگفت: یکی از داوران به عنوان کارشناس موسیقی از طرف مرکز موسیقی صدا و سیما معرفی می شود و مسوولیت جمع بندی کار را برعهده دارد و دو داور دیگر نیز کارشناس سبک های موسیقی سنتی و پاپ هستند.

وی درباره زمان پخش این برنامه نیز گفت: تمامی مجوزها گرفته شده و بسیاری از بخش ها از جمله لوکیشن(مکان) آماده است که امیدواریم بعد از ماه محرم از شبکه سه پخش شود.

رحیمی نادی گفت: لوکیشن این برنامه زیر برج آزادی بوده و یکی از بنیاد ها که برج آزادی متلعق به آن است (بنیاد رودکی) نیز در تهیه این برنامه کمک کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۱۳
محمد رضا محرابی
United States of America
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
سلام ببخشید من از گلپایگان مزاحمتون شدم میخواستم ببینم چطوری میتونم تو مسابقه خوانندگی شركت كنم
علی نصیرنژاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
سلام. این مسابقه كی شروع شده و چطور اقدر بی خبر افراد انتخاب شدن؟ من صدای خوبی دارم و مطمئنم می تونم تا مراحل پایانی بالا برم. چیكار باید بكنم؟
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
باسلام و عرض ادب. بابت تهیه ی این برنامه ازتون ممنونم. میخواستم بدونم چطوری باید در برنامتون شركت كرد؟ و ثبت نامش چه زمانی هست؟ ممنونم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
كاش خوب اعلام میشد. الان دیگه نمیشه شركت كرد؟
اگه میشه شركت كرد هنوز چطوری میشه ثبت نام كرد؟
نیلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
عالیه
وحید امینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
ممنون از این برنامه خوبتون امید وارم من بتونم شركت كنم تو این مسابقه فقط زمانش رو اگه بگید ممنون میشم با تشكر
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
۰
۰
عرض سلام دارم خدمتتون.بهترین خبری هستسش كه شنیدم.نمیدونم مهلت ثبت نام گذشته؟لطفا منو راهنمایی كنید.ممنونم.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
متشكر و ممنون از برنامه خوبتون میخواستم بدونم چجوری میشه شركت كرد. دوستان عزیزم اگه میدونید از طریق این شماره كمكم كنید
سعید یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
۰
۰
باعرض سلام می خواستم بدانم وقت ثبت نام كی است ؟
سهیل
United States of America
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
سلام ممنون میشم روز اغاز ثبت نام مسابقه صداروبگید كه اونایی كه واقعا استعداد دارن بتونن خودشونواونجانشون بدن
خواهش میكنم توجه كنید
United States of America
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۱
۰
سلام وقتتون بخیر برادر كوچیك من خیلی استعداد و علاقه به خوانندگی داره ..
تقلید صداش حرف نداره..
خیلی دوست دارم براش كاری انجام بدم ..
میخوام اسمش رو برای این مسابقات بنویسم . میخوام خوشحالش كنم ..

الهام حسینی از قزوین
امیرمحمد
United States of America
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
این نامردی هست..بدون اطلاع قبلی ثبت نام هم شده..اینم مافیای موسیقی هست ..یازده ساله دارم موسیقی كار میكنم..چرا باید من اطلاع نداشته باشم؟؟تو این مملكت نباید پیشرفت باشه؟؟چرا ما خواننده نشیم؟چرا دوستان دیگه خواننده نشن؟؟فقط اونایی كه خرج كردن باید خواننده بشن..؟؟؟
پاسخ: اطلاع رسانی كامل این برنامه از لحظه شكل گیری اش انجام شده است.
سوسن قاسمی
United States of America
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
۰
۰
سلام شوهر من خیلی استعداد داره خیلی هم دوست داره شرکت کنه ولی نحوه ثبت نام در مسابقه رو نمی‌دونیم لطفاً راهنمایی کنین

نیازمندی ها