خسارات سیلاب در استان گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: سیلاب هفته گذشته 250 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی 10 شهر استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۶۱۰۱۰۷
خسارات سیلاب در استان گیلان

افشین عزیزی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش شدید باران و وقوع سیلاب موجب تخریب پل ارتباطی ماسال به فومن، بسته شدن پل ماچیان رودسر، رانش کوه در جاده ماسال به گیلوان، طغیان رودخانه پیربازار به ضیابر و خسارت به تاسیسات زیربنایی در شهرستان های رضوانشهر، تالش، آستارا، شفت، املش و آستانه اشرفیه شد.

وی با بیان اینکه سیلاب خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی ازجمله راه ها، آبروها و دیواره سازی رودخانه ها شده، افزود: سیلاب بیشترین میزان خسارت را در شهرستان های شفت، رضوانشهر، فومن و تالش بر جای گذاشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اقدامات نهادهای ذیربط خاطرنشان کرد: از ابتدای ساعات جاری شدن سیلاب اقدامات لازم برای کاهش آب گرفتگی در شهرستان های مذکور انجام گرفت.

به گفته عزیزی، سیلاب موجب قطع آب و فیبرنوری در شهرستان های رضوانشهر و ماسال شده بود که اکنون مشکل قطع برق و آب رفع و راه های اضطراری بازگشایی شده است.

با ورود سامانه سرد و بارش زا به گیلان، از اواخر چهارشنبه شب هفته گذشته بارش شدید باران موجب آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد در مناطق شهری و روستایی و جاده های بین شهری و طغیان رودخانه ها در این استان شد.

بارش باران در چند روز اخیر که با کاهش محسوس دما همراه بود، اهالی مناطق مختلف استان را به استفاده از وسایل گرمازا مجبور کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها