پرسپولیس امروز پذیرای شاگردان اکبر​میثاقیان در تیم «پدیده» است

تنور جام حذفی با لیگ برتری‌ها داغ می‌شود

پس از 13 هفته هیجانی در لیگ برتر، اینک با ورود تیم‌های لیگ برتری به جبهه دوم یعنی جام حذفی، رقابت‌های فوتبال هیجانی دوچندان می‌یابد؛ جایی که پرسپولیس به عنوان یکی از بخت‌های مسلم قهرمانی در هر دو جام، امروز کار خود را در جام حذفی و با پذیرایی از تیم پدیده شاندیز مشهد آغاز می‌کند.
کد خبر: ۶۰۸۹۲۷

بیست و هفتمین دوره رقابت‌های جام حذفی که در هفته‌های گذشته با حضور نیم بند تیم‌های دسته پایینی آغاز شده بود، از امروز وارد مرحله یک شانزدهم نهایی می‌شود. جامی که در تاریخ برگزاری آن استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ملوان انزلی به ترتیب با شش، پنج، چهار و سه عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ آن محسوب می‌شوند و در این میان فینال فصل گذشته را سپاهان در ورزشگاه آزادی با ضربات پنالتی از پرسپولیس برد. حالا این پرسپولیس با سیمای متفاوت و کادر فنی جدید و با هدایت علی دایی سودای قهرمانی دوباره این رقابت‌ها را دارد.

نخستین حریف پرسپولیس در جام حذفی هم تیم دسته اولی پدیده شاندیز مشهد است، تیمی که در گروه الف لیگ دسته اول در رده هشتم قرار دارد و در پنج بازی خود، تنها یک پیروزی کسب کرده است. با این حال در حالی که در ترکیب این تیم بازیکنان اسبق پرسپولیس مثل محمد منصوری، حسین بادامکی و میثم رضاپور بازی می‌کنند هدایت تیم نیز بر عهده اکبر میثاقیان است؛ مربی که همواره مقابل تیم‌های پرطرفدار پایتخت و بویژه پرسپولیس خوب نتیجه گرفته است.

شاید به همین دلیل است که علی دایی، سرمربی پرسپولیس دیروز در نشست خبری بازی تصریح کرد: بازی با تیم‌های لیگ یکی سخت‌تر از لیگ برتری است، زیرا ما از تیم‌های لیگ برتری شناخت داریم، اما از تیم‌هالی لیگ یکی خیر.‌ بازی با چنین تیم‌هایی که شاید در طول فصل فقط یک بار شانس پخش مستقیم بازی دارند؛ سخت است، زیرا آنها می‌خواهند خودشان را نشان بدهند و شایستگی‌شان را ثابت کنند. آنها می‌خواهند از همه چیز مایه بگذارند و ما هم سعی می‌کنیم در این بازی پیروز شویم و به مرحله بعد صعود کنیم.

دایی که در این بازی به دلیل محرومیت نمی تواند روی نیمکت پرسپولیس بنشیند، تصریح کرد:

در لیگ برتر می‌خواهیم جایگاه خوبی به دست آوریم و در جام حذفی نیز در حد اعلا به قهرمانی برسیم. ان‌شاءلله بتوانیم خوب بازی کنیم و خواسته طرفداران‌مان را برآورده کنیم.

این در حالی بود که اکبر میثاقیان، سرمربی پدیده هم گفت: پرسپولیس امسال نسبت به سال گذشته وضع بهتری در لیگ برتر دارد و شانس قهرمانی است. دو ماه و 20 روز است که ما تیم خود را بسته‌ایم و تازه شروع به کار کرده‌ایم. مطالبه مردم مشهد برای حضور در لیگ برتر است. حالا که آمده‌ایم، در جام حذفی هم شرکت می‌کنیم.

در این رقابت‌ها هم محکم ظاهر می‌شویم. این بازی جذابیت‌های خاصی برای من و بازیکنان دارد. بدون شک بازی سختی مقابل پرسپولیس خواهیم داشت.

برنامه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

چهارشنبه، اول آبان

فولاد یزد ـ شهرداری بندرعباس، ساعت 15 ورزشگاه نصیری یزد، داور: غلامرضا جباری

راه‌آهن ـ تالار وحدت همدان، ساعت 15ورزشگاه اکباتان تهران، داور: رضا عادل

سایپا ـ نفت مسجدسلیمان، ساعت 15 ورزشگاه انقلاب کرج، داور: سیدرضا مهدوی

الوند همدان ـ استقلال خوزستان، ساعت 15 ورزشگاه قدس همدان، داور: محمد ملکی

پرسپولیس ـ پدیده مشهد، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 16 و 45 دقیقه، داور: موعود بنیادی‌فر

در این مرحله و طی روزهای آینده این بازی‌ها برگزار می‌شود:

نفت تهران ـ داماش ایرانیان، داماش گیلان ـ یزد لوله، صنعت نفت آبادان ـ سپاهان، صبای قم ـ نفت امیدیه، ملوان ـ مس رفسنجان، فولاد خوزستان ـ نام حریف بعدا اعلام می‌شود، پیام صنعت آمل ـ ذوب‌آهن، ماشین‌سازی تبریز ـ تراکتور‌سازی تبریز، شهرداری دزفول ـ مس کرمان و استقلال تهران ـ کاسپین قزوین.

این در حالی است که تیم‌های فولاد نوین اهواز و گسترش فولاد تبریز به دلیل انصراف تیم‌های فجرسپاسی شیراز و طیور هرمزگان، راهی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها شدند.

راه استقلال و پرسپولیس تا فینال

در جدول بازی‌ها هم در حالی که حریف احتمالی استقلال در یک هشتم نهایی تیم ملوان انزلی خواهد بود، آبی‌پوشان دیگر حریفان سرشناسی که احتمالا تا پیش از فینالیست شدن باید به مصاف آنها برود، تیم‌های نفت تهران یا ذوب‌آهن اصفهان در یک چهارم نهایی، سپاهان، گسترش فولاد، مس کرمان یا صبای قم در نیمه‌نهایی خواهد بود.

اما پرسپولیس در صورت راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی به احتمال فراوان با استقلال خوزستان، در یک‌چهارم نهایی با فولاد خوزستان و در نیمه نهایی با یکی از تیم‌های سایپا، تراکتورسازی، راه‌آهن یا داماش گیلان برخورد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها