تلاش برای شناسایی اجرام آسمانی همواره برای انسان جالب بوده است. شهابها ، ستاره های دنباله دار ، سیارک ها ، بشقاب پرنده ها و حرکت اجسام نورانی در فضا ، همواره کنجکاوی افکار عمومی و حتی مسوولان و متخصصان امر را برانگیخته است.
کد خبر: ۶۰۷۲۲

ببا پیشرفت علم و فناوری ، اجرام مصنوعی نیز در کنار اجرام فضایی در آسمان قرار گرفته اند که تشخیص آنها گاه مشکل و برای بیشتر مردم ناشناخته است. حضور یکباره اشیاء نورانی در کشورمان نیز بحث جدیدی است که بیان نظرات مختلف را در باب منشاء آن به همراه داشته است.

  • امیر محمد سلیمی فرمانده کل ارتش :برای شناسایی اشیاء پرنده کارهای تاکتیکی زیادی صورت گرفت و گشت های هوایی بسیاری انجام شد

  • شفق قطبی ، ماهواره ها ، هواپیماهای بدون سرنشین ، هواپیماهای کوچک و رادار گریز فناوری جاسوسی قدرتهای بزرگ از گزینه هایی است که از سوی محافل علمی و حتی نظامی کشورمان مطرح شده است ، اما هنوز هیچکدام به اثبات نرسیده اند. دیروز این موضوعات در همایش اشیائ پرنده ناشناس در دانشگاه هوایی شهید ستاری تهران بررسی شد. امیر سرتیپ خلبان قوامی ، فرمانده نیروی هوایی ارتش معتقد است ، آنچه در آسمان ایران رویت می شود می تواند ماهواره ، ستاره دنباله دار یا یوفو یعنی همان جرم فضایی باشد که هنوز برای دنیا ناشناخته است . وی گفت : این اشیائ در آسمان هر کشوری دیده می شود و دارای سرعت زیاد و جابه جایی سریعی است . فرمانده نیروی هوایی به فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از آنها برای اهداف شناسایی و تاکتیکی اشاره می کند و می گوید: بعضی از این هواپیماها با ماهواره کنترل می شود و بدون خلبان هدف را می زند و بر می گردد. وی گفت : از آنجا که پرواز این دست از هواپیماهای دشمن بر فراز آسمان ایران محتمل است ، از سوی فرمانده کل ارتش به همه واحدهای شکاری و پدافندی تاکید شده است که هر کدام از آنها را که دیدند ، بزنند و بیندازند. این سخن یعنی این که ایران این موضوع را جدی گرفته است . در این میان ، یک روزنامه امریکایی با بیان این که اشیاء نورانی که در آسمان ایران دیده شده اندهواپیماهای شناسایی بدون خلبان امریکا هستند ، بار دیگر این بحث را در جامعه ایران مطرح کرد.واشنگتن پست نوشته بود: این هواپیماهای کوچک بدون خلبان از طریق پایگاه های امریکا در عراق به آسمان ایران نفوذ کرده و از رادار و وسایل عکسبرداری و تصویربرداری و فیلترهای هوایی برای جمع آوری نشانه های فعالیت های هسته ای و جمع آوری اطلاعاتی استفاده کردند که از طریق ماهواره قابل جمع آوری نیست . این مدعا از جانب 3تن از مقامات امریکایی نیز تایید شد ولی مقامات رسمی امریکا هرگز این ادعا را نپذیرفتند. با این وجود ، افکار عمومی در داخل کشور همچنان با پرسشهای متعددی در این باره مواجه هستند ؛ چرا که در بسیاری از مناطق ایران دیده شده ولی هویت آن مشخص نشده است .در همایش اشیای پرنده ناشناس که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد. فرمانده کل ارتش با اشاره به لزوم پردازش اطلاعات این اشیاء گفت : پس از 4 ماه باید به نتیجه مشخص رسید و خیال پردازی ها را با روشهای منطقی باطل کرد. فرمانده ارتش با یادآوری این که به محض مشاهده اشیای نورانی در آسمان کشور اتاق جنگ تشکیل شد ، گفت : در این زمینه کارهای تاکتیکی زیادی صورت گرفت و گشت های هوایی بسیاری انجام شد. امیر محمد سلیمی اظهارات بی پایه جراید درخصوص اشیای پرنده ناشناس نورانی را موجب تشویش اذهان عمومی ذکر کرد و در عین حال گفت : همان اندازه که خطر جدی است ، دفاع نیز جدی است . وی با اشاره به ملتهب بودن وضعیت منطقه گفت : کشورهای منطقه چند سال است که با هم مشکلی ندارند و التهاب منطقه وارداتی است . امیر نهاوندی ، فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز با بیان این که پیدایش اشیای نورانی ممکن است ناشی از پدیده های طبیعی آسمان همچون شهاب سنگها و انفجار اجرام آسمانی باشد ، گفت : احتمال دیگر درخصوص اقدامات فنی دشمنان است که البته این نوع اقدامات حتی در خارج از جو نیز قابل شناسایی است. وی افزود: تاکنون تلاش علمی جدی در این خصوص صورت نگرفته و امید است که برگزاری چنین همایشی گامی بلند در این مسیر باشد.
    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

    نیازمندی ها