بهره‌برداری کامل از فاز یک فرودگاه امام(ره) تا پایان سال

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) گفت: برای رسیدن به ظرفیت جابه‌جایی 6.5 میلیون مسافر در فرودگاه امام، ترمینال و محل پارکینگ‌های هواپیما در حال توسعه است که تا پایان امسال قابل بهره‌برداری خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۵۹۳۱

علی کیانی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهارکرد: با توجه به بند ب ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در مرحله اول، اولویت با احداث و تکمیل فاز دوم طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با هزینه اجرایی حدود ده هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که بخش هوایی در طرح توسعه فرودگاه امام شامل 4000 هکتار از اراضی فرودگاه است که به چهار فاز تقسیم شده، گفت: فاز اول این طرح شامل ترمینال مسافری شماره یک و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی آن با ظرفیت جابه‌جایی حدود 6.5 میلیون مسافر در سال است که اکنون سالانه به پنج میلیون مسافر سرویس می‌دهد.

کیانی با بیان این‌که فاز دوم شامل ترمینال مسافری شماره دو و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی آن با ظرفیت جابه‌جایی حدود 20 میلیون مسافر در سال است، افزود: با احداث این ترمینال ظرفیت فرودگاه به 26.5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌‌خمینی(ره) افزود: فاز سوم شامل ترمینال مسافری شماره سه و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی آن خواهد بود که از لحاظ معماری و ظرفیت دقیقا مشابه ترمینال مسافری شماره دو است و با احداث این ترمینال ظرفیت فرودگاه به 46.5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

کیانی گفت: در فاز چهارم طرح توسعه این فرودگاه که فاز نهایی بخش هوایی است برای افزایش ظرفیت فرودگاه تا 90 میلیون مسافر در سال برنامه‌ریزی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها