علی کیانی در گفتوگو با ایسنا اظهارکرد: با توجه به بند ب ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در مرحله اول، اولویت با احداث و تکمیل فاز دوم طرح توسعه فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) با هزینه اجرایی حدود ده هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه بخش هوایی در طرح توسعه فرودگاه امام شامل 4000 هکتار از اراضی فرودگاه است که به چهار فاز تقسیم شده، گفت: فاز اول این طرح شامل ترمینال مسافری شماره یک و تاسیسات و ساختمانهای جانبی آن با ظرفیت جابهجایی حدود 6.5 میلیون مسافر در سال است که اکنون سالانه به پنج میلیون مسافر سرویس میدهد.
کیانی با بیان اینکه فاز دوم شامل ترمینال مسافری شماره دو و تاسیسات و ساختمانهای جانبی آن با ظرفیت جابهجایی حدود 20 میلیون مسافر در سال است، افزود: با احداث این ترمینال ظرفیت فرودگاه به 26.5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.
مدیر سرمایهگذاری طرح توسعه فرودگاه بینالمللی امامخمینی(ره) افزود: فاز سوم شامل ترمینال مسافری شماره سه و تاسیسات و ساختمانهای جانبی آن خواهد بود که از لحاظ معماری و ظرفیت دقیقا مشابه ترمینال مسافری شماره دو است و با احداث این ترمینال ظرفیت فرودگاه به 46.5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.
کیانی گفت: در فاز چهارم طرح توسعه این فرودگاه که فاز نهایی بخش هوایی است برای افزایش ظرفیت فرودگاه تا 90 میلیون مسافر در سال برنامهریزی شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جام جم آنلاین:
ابوالفضل ظهره وند نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی روزنامه «جامجم» با سجاد سالاروند، نخستین کوهنورد ایرانی دارای معلولیت در مسیر صعود به هفت قله بلند دنیا