آغاز ساخت هواپیمای جدید مسافری ایران 141

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور از طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای مسافربری ایران 141 خبر داد و گفت: اقدامات علمیاتی این طرح در حال اجراست و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان امسال ارائه شود.
کد خبر: ۶۱۵۵۷۴
آغاز ساخت هواپیمای جدید مسافری ایران 141

ایران قبلا هواپیمای ایران 140 را که محصول کارخانه آنتونف اکراین با نام آنتونف 140 بود، تولید کرد، اما این هواپیما تاکنون وارد خطوط هوایی کشور نشده است.

با این حال تولید نسل جدید همین هواپیما اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

منوچهر منطقی در گفت‌وگو با مهر افزود: هواپیمای ایران 141 در کلاس هواپیماهای مسافربری کوتاه‌برد طراحی شده است، از این‌رو این هواپیما پروازهای کمتر از یک ساعت را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: این نوع هواپیما قبلا در خطوط هوایی کشور مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی از طراحی و ساخت نسل جدید این نوع هواپیما خبر داد و یادآور شد: بخش‌های مختلف این هواپیما طراحی و ساخته شده است.

وی به زمان تحویل نسل جدید هواپیمای 141 اشاره کرد و گفت: اقدامات عملیاتی این طرح در حال اجراست و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان امسال این هواپیما وارد بازار هوایی کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خلبان هواپیمایی كشوری
Netherlands
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
۰
۰
هواپیما روسی نیست , آنتونوف از بهترین هواپیماهای جهان است و ساخت اوكراین است .كسی كه از دنیای پرواز و صنعت هوا و فضا اطلاع ندارد چقدر خوب است كه درباره آن هم صحبت نكند و این فرهنگ سازی وظیفه رسانه ها از قبیل صدا و سیما و روزنامه ها است . روسیه یكی از بهترین های جهان در صنعت هوا و فضا است بویژه در صنعت هواپیماهای جنگنده , ترابری و نظامی , باربری , مسافربری اما وقتی كشوری یا شركتی هواپیمای از رده خارج را خریداری میكند باید اتفاقات آن را هم بپذیرد و سازنده و كشور تولید كننده را مقصر نشناسد . محض اطلاع عزیزان جنگنده اف ٢٢ رپتور ساخت آمریكا , طراح این هواپیما از مهاجرین روس بوده كه قبل از فروپاشی شوروی سابق در شركت سوخو روسیه فعالیت می كرده و بعد از فروپاشی شوروی سابق به امریكا مهاجرت می كند كه محصول اف ٢٢ رپتور در امریكا ظهور میكند .

نیازمندی ها