تیم ملی راگبی به دور سوم انتخابی المپیک رسید

بازگشت راگبی‌بازان ناامید با طلا

کرمان و خراسان رضوی در لیگ برتر راگبی

رقابت‌های لیگ دسته اول راگبی بانوان به میزبانی اصفهان و در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد. در این رقابت‌ها، هشت تیم حضور داشتند که در یک روز با هم دیدار کردند. در پایان بازی‌ها تیم کرمان به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های خراسان رضوی و ستارگان « ب» تهران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۹۸۸۶۰

رقابت‌های لیگ دسته یک راگبی برای معرفی دو تیم صعودکننده به لیگ برتر برگزار شد. این مسابقه‌ها از نکات جالب توجهی برخوردار بود که می‌توان به حضور بازیکنان شانزده ساله اشاره کرد. تیم‌های اصفهان، ستارگان « ب» تهران، شهرداری رشت، باران گیلان، خراسان رضوی، شهرداری اندیشه، کرمان و البرز در دو گروه به جدال با یکدیگر پرداختند که در این میان تیم‌های ستارگان تهران، البرز و کرمان با دو تیم، استقبال از راگبی در شهرهای خود را به رخ سایر استان‌ها کشیدند.

در واقع مسابقه‌های لیگ دسته یک محلی برای تیم‌های تازه وارد بود که بتوانند شانس خود را برای صعود به لیگ برتر آزمایش کنند. در این رقابت‌ها تعدادی از تیم‌ها برای اولین بار حضور در بازی‌ها را تجربه می‌کردند که تیم‌های ستارگان «ب» تهران، شهرداری رشت، باران گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و شهرداری اندیشه از آن جمله بودند. تیم کرمان باتجربه‌ترین تیم بازی‌ها با بهره‌گیری از بازیکنان باتجربه خود در سال‌های گذشته، توانست تیم‌ها را یکی پس از دیگری شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

این رقابت‌ها اگرچه از نظر فنی به نسبت لیگ برتر در سطح پایین تری برگزار شد، اما از چهره‌های جدید و تازه وارد به این رشته رونمایی کرد. بازیکنان جوان هم با انگیزه‌ای بالا مقابل حریفان بازی کردند و در این میان حضور مربیان تیم ملی راگبی بانوان برای انتخاب چند بازیکن به منظور حضور در اردوهای تیم ملی، حساسیت خاصی به بازی‌ها اضافه کرده بود. با وجود این، انتظار می‌رود مربیان تیم‌ها با بهره‌گیری از تجربه رقابت‌ها، تیم‌های خود را برای دوره‌های بعد بهتر از قبل آماده کنند.

در پایان این مسابقه‌ها، تیم‌های کرمان و خراسان رضوی به رقابت‌های لیگ برتر سال آینده صعود کردند.

برنامه‌های آینده

حسن میرزاآقابیک، رئیس انجمن راگبی ایران از برنامه‌های آینده این انجمن خبر داد. او گفت: در نیمه دوم مهر جشنواره مینی‌راگبی برگزار می‌شود. راگبی به مدارس ایران راه پیدا می‌کند و بزودی کمپ تیم‌های ملی‌ هفت نفره اعزامی به هندوستان برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

برنامه‌های بعدی راگبی به این ترتیب است که در سه ماه آبان تا دی، لیگ‌های ۱۵ نفره برگزار می‌شود و کلینیک داوری نیز برای رفع اشکالات و ابهام‌های داوران تشکیل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها