به‌دنبال قهرمانی در بوداپست

لشگرکشی روسیه،‌ قزاقستان و گرجستان

پیکاهای کشتی قهرمانی جهان در حالی از روز یکشنبه آغاز می‌شود که کشورهای مدعی بهترین و آماده‌ترین نفرات خود رادر این آوردگاه بزرگ آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۶۸۸۴
لشگرکشی روسیه،‌ قزاقستان و گرجستان

در آغاز رقابت‌های قهرمانی کشتی جهان و بعد از مراسم وزن کشی که عصر یکشنبه انجام می‌شود، از روز دوشنبه با مصاف آزادکاران مدعی دنبال می‌شود این در حالی است که برای برگزاری این مبارزات تمامی کشورهای صاحب نام و عنوان‌دار کشتی جهان برترین و آماده‌ترین نفرات خود را روانه مجارستان کرده‎اند.

در همین راستا می‌توان به تیم‌ کشتی آزاد قزاقستان اشاره کرد که پس از رقابت‌های المپیک 2012 لندن تغییرات زیادی در کادر فنی خود داشت و هم اکنون با سرمربیگری "روسلان عمرعلیاف" در رقابت‌های جهانی مجارستان حضور خواهد یافت.

قزاق‌ها در سبک وزن رسول کالی‎اف را به مجارستان فرستاده‌اند که دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته و امسال نیز موفق به کسب مدال برنز از مسابقات بین‌المللی علی علی اف و مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

در وزن 60 کیلوگرم نیز دولت نیازبکوف که پس از المپیک لندن به یک وزن بالاتر آمده بلافاصله با یک قهرمانی در قزاقستان و کسب مدال برنز در آسیا و پس از آن موفقیت در مسابقات بین‌المللی دورتموند در ترکیب تیم قزاقستان جای گرفت.

در دسته 66 کیلوگرم پس از کش و قوس‌های فراوان و با توجه به اینکه هیچ‌ یک از کشتی‎گیران مبارزات خوبی از خود نشان نداد کادر فنی با انتخاب ژوماگازی‌اف به این قائله خاتمه داد. همچنین در وزن 74 کیلوگرم آکژورک تاناتاروف دارنده مدال برنز المپیک لندن با پیروزی در رقابت‌های جایزه بزرگ آلمان مجددا صاحب دوبنده تیم قزاقستان شد.

در وزن 84 کیلوگرم هم اصلان خالیدزه و در 96 کیلوگرم تیموراز تیگی‌اف که یکی از با تجربه‌ترین اعضای تیم است حضور دارند. البته در سنگین وزن دولت شعبان‌بای که امسال بهترین کشتی‌گیر رقابت‌های جایزه بزرگ آلمان شد و در حال حاضر با تجربه‌ترین کشتی‌گیر قزاقستان نیز به حساب می‌آید با حریفان خود مبارزه خواهد کرد.

در ادامه می‌توان به ترکیب آزاد و فرنگی‎کاران گرجستان نیز اشاره کرد که با تمام توان موجود برای حضور در رقابت‌های جهانی لشگرکشی کرده‌اند. کاروان کشتی گرجستان را نفرات زیر تشکیل می‌دهند:

کشتی آزاد:

55 کیلوگرم: گئورگی ادیریاشویلی
60 کیلوگرم: ولادمیر خنچیگاشویلی
66 کیلوگرم: لئوان کلیخساشویلی
74 کیلوگرم: جاکوب ماکاراشویلی
84 کیلوگرم: داتومارساگیشویلی
96 کیلوگرم: دیوید کراشویلی
120 کیلوگرم: گنو پتریاشویلی

کشتی فرنگی:

55 کیلوگرم: باچان پوتکارادزه
60 کیلوگرم: رواز لاشخی
66 کیلوگرم: داوی تیا
74 کیلوگرم: ایلیا گالباتاشویلی
84 کیلوگرم: گئورگی تسیرکیدزه
96 کیلوگرم: واسیلی امیرلی شویلی
120 کیلوگرم: لئوان آرابولی

به گزارش مهر، کادر فنی تیم کشتی فرنگی روسیه نیز برای جبران برخی کاستی‌های المپیک لندن با تغییرات محسوسی برای مجارستان برنامه ریزی کرده و تلفیقی از جوانان با انگیزه و مردان عنوان‌دار و باتجربه خود را جهت اعزام به بوداپست معرفی کرده است. کادر فنی تیم کشتی آزاد روسیه ترکیب این تیم را برای مسابقات جهانی مجارستان در حالی معرفی کرد که نرمان اسرافیلوف و حاجی مراد گاتسالوف هم در ترکیب این تیم حضور دارند و جالب‌تر آنکه گاتسالوف در سنگین وزن، جایگزین آلن خوگایف شده است.

گاتسالوف که در المپیک لندن جایی در ترکیب تیم ملی روسیه نداشت به تازگی در گفتگویی اعلام کرد تمرینات زیادی را با آرتور تایمازوف قهرمان المپیک و جهان در اوستیا برگزار کرده و کاملا با شیوه مبارزات سنگین وزن‌‎ها آشنایی پیدا کرده است.

کاروان کشتی روسیه را نفرات زیر تشکیل می‌دهند:

کشتی آزاد:

55 کیلوگرم: نریمان اسرافیلوف
60 کیلوگرم: بخان گی گوریف
66 کیلوگرم: ماگومد قربان علی‌اف
74 کیلوگرم: کاخابر هوبژتی
84 کیلوگرم: شامیل کودیا ماگمدوف
96 کیلوگرم: آنزور بلوتوکایف
120 کیلوگرم: حاجی مراد گاتسالوف

کشتی فرنگی:

55 کیلوگرم: ایوان تاتارینوف
60 کیلوگرم: کوی لاکوف
66 کیلوگرم: اسلام بیک آلبی یف
74 کیلوگرم: رومن ولاسوف
84 کیلوگرم: الکسی میشین
96 کیلوگرم: نیکیتا ملینیکوف
120 کیلوگرم: سرگئی آندروسیک

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی 2013 جهان طی روزهای 24 تا 31 شهریور ماه در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها