مجمع جهانی اقتصاد با اشاره به نسبت 10.7 درصدی بدهی‌های دولتی ایران به تولید ناخالص داخلی اعلام کرد، ایران در میان ۱۴۸ کشور جهان از این نظر رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۹۵۳۳۴

به گزارش تسنیم، مجمع جهانی اقتصاد در بخشی از گزارش جدید خود موسوم به گزارش رقابت‌پذیری جهانی، میزان بدهی دولت‌های ۱۴۸ کشور جهان را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد بدهی‌های دولتی ایران (نسبت به تولید ناخالص داخلی) تنها از هشت کشور جهان بیشتر است.

براساس این گزارش، کل بدهی‌های دولتی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ معادل 10.7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده و ایران از این نظر در رتبه ۹ جهان قرارگرفته است.

در این گزارش آمده است: لیبی و تیمور هیچ بدهی دولتی ندارند و پس از این کشور‌ها برونئی دارالسلام با 2.4 درصد تولید ناخالص داخلی در رتبه سوم قرار گرفته است. عربستان با 3.6 درصد،‌ عمان با 6.1 درصد،‌ کویت با 7.3 درصد،‌ استونی با 8.5 درصد،‌ و الجزایر با 9.9 درصد به ترتیب رتبه‌های چهارم تا هشتم را از نظر نسبت بدهی دولتی خود به تولید ناخالص داخلی اختصاص داده‌اند.

روسیه با نسبت 10.9 درصدی بدهی‌های دولتی خود به تولید ناخالص داخلی یک پله پایین‌تر از ایران در رتبه دهم جهان قرار گرفته است.

براساس این گزارش، ژاپن بدهکارترین کشور جهان شناخته شده است. نسبت بدهی‌های دولتی این کشور به تولید ناخالص داخلی 237.9 درصد اعلام شده است. پس از این کشور یونان با بدهی 158.5 درصدی در رتبه دوم و جامائیکا با 146.6 درصد در رتبه سوم بدهکارترین دولت‌های جهان شناخته شده‌اند.لبنان، ایتالیا،‌ پرتغال، ایرلند،‌ سنگاپور،‌ آمریکا و کیپ ورده نیز در رتبه‌های چهارم تا دهم بدهکارترین دولت‌های جهان شناخته شده‌اند.

در همین حال بدهی‌های دولتی آمریکا نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور 106.5 درصد اعلام شده است. با توجه به تولید ناخالص داخلی ۱۵ تریلیون دلاری آمریکا در سال ۲۰۱۲، میزان دلاری بدهی‌های دولتی آمریکا بیش از ۱۵ تریلیون دلار برآورد شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها