خبر سلامت

عفونت زنانه همیشه نازایی نمی آورد

هر عفونت زنانه‌ای باعث نازایی نمی‌شود، عفونتی که باعث ناباروری می‌شود با عفونت‌هایی که واژن را گرفتار می‌کند، کاملا متفاوت است.
کد خبر: ۵۸۹۳۴۴

دکتر مریم کاشانیان در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که هیچ فردی با استخر رفتن دچار عفونت داخل رحمی نمی‌شود، افزود: عفونت‌های داخل رحمی بیشتر از طریق مقاربت یا فعال شدن برخی میکروب‌های موجود در واژن منتقل می‌شود و این‌که بانوان تصور کنند اکنون که دچار عفونت قارچی شده‌اند، نازا می‌شوند، اشتباه است. این متخصص زنان درباره راهکارهای درمانی موجود برای عفونت‌های قارچی تاکید کرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان است و خشک بودن ناحیه تناسلی مهم‌ترین دستورالعمل بهداشتی به بانوان است. علاوه بر این استفاده از لباس زیر نخی یا پنبه‌ای و گشاد نیز باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین استفاده از پدها نیز زمینه را برای بروز قارچ و دیگر عفونت‌ها مستعد می‌کند.

لاغر شدن با مصرف فیبر

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف فیبر با کمک به کنترل اشتها و مقدار غذای دریافتی در تنظیم مقدار مصرف انرژی موثر است.دکتر نسرین امیدوار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که فیبر، الیاف یا صمغ‌های گیاهی است، افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها بویژه تمشک، کدوی سبز، ذرت و کرفس حاوی مقدار بالای فیبر است.وی با تاکید بر اهمیت مصرف فیبر در کاهش وزن توضیح داد: وزن هر فرد، نتیجه موازنه بین مقدار انرژی مصرفی و دریافتی است. فیبر با کمک به کنترل اشتها و مقدار غذای دریافتی به دلیل حجم زیاد آن که معده را باز می‌کند و احساس سیری زودتر به فرد ‌دست می‌دهد، می‌تواند در تنظیم مقدار مصرف انرژی موثر باشد. تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف 8 گرم فیبر در مواد غذایی، به ازای هر 1000 کالری که به بدن می‌رسد می‌تواند موجبات کاهش وزن را فراهم آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها