تغییر کاربری تهدیدی برای شالیزارهای رودسر

مدیر جهاد کشاورزی رودسر گفت: بیشتر مناطق جلگه‏‌ای رودسر با مشکل تغییر کاربری مواجهند.
کد خبر: ۵۸۶۲۴۱
تغییر کاربری تهدیدی برای شالیزارهای رودسر

احسان‏ الله مشتاق در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: صرفه داشتن تولید در بخش کشاورزی کمک می‏‌کند تا جلوی افراد سودجو برای تغییر کاربری‏‌های اراضی کشاورزی گرفته شود؛ با برخوردهایی که داشتیم تغییر کاربری‏‌ها در رودسر رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: در شهرستان رودسر، بیشتر شالیزارهای جلگه‏‌ای با تغییر کاربری تهدید می‏‌شوند.

مشتاق بیان کرد: ما به کشاورزان گوشزد می‏‌کنیم که نسبت به حفاظت از شالیزارهایشان بسیار دقت کنند و فریب واسطه‏‌ها را نخورند زیرا سود فروش شالیزارها فقط به این واسطه‏‌ها می‏‌رسد؛ آنها با خرید ارزان اراضی شالیزاری در آینده نزدیک، آن را به 5 برابر قیمتی که از کشاورزان خریده‌‏اند به فروش می‌رسانند.

وی با بیان این‌که برداشت برنج در رودسر آغاز شده است، اظهار کرد: این برداشت‏‌ها به صورت مکانیزه و دستی انجام شده است.

مشتاق با بیان این‌که کشت مکانیزه برنج هزینه‏‌های تولید این محصول را کاهش می‏‌دهد، ادامه داد: برنامه‏‌ریزی کرده‏‌ایم تا کاشت و برداشت را در رودسر افزایش دهیم؛ امسال در 3000 هکتار از شالیزارهای رودسر، برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می‏‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در 2000 هکتار از شالیزارهای رودسر، برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام شد و امسال 1000 هکتار دیگر برای برداشت مکانیزه در شهرستان رودسر افزوده شده است.

مشتاق با بیان این‌که کشت دوم، یکی دیگر از عوامل مهم افزایش درآمد کشاورزان است، خاطرنشان کرد: برنامه داریم امسال در سطح 4000 هکتار از شالیزارهای رودسر، کشت دوم انجام شود و در این کشت دوم، پرورش راتون در اولویت قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با بیان این‌که سالانه در شهرستان رودسر 50 هزار تن برنج سفید تولید می‏‌شود، خاطرنشان کرد: با همت کشاورزان در پرورش راتون، برنج تولیدی شهرستان، امسال به بیش از 55 هزار تن خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها