سرمربی تیم ملی: شرایط خوبی داریم، اما باید حریف چند تیم قدرتمند آسیایی شویم

ایران ـ مالزی؛ دستگرمی قهرمانی در مانیل

تیم ملی بسکتبال در گروه C بازی‌های جام ملت‌های آسیا با مالزی، کره جنوبی و چین همگروه است، اما هیچ نگرانی درباره اینکه این تیم نتواند وارد مرحله نیمه نهایی شود، وجود ندارد.
کد خبر: ۵۸۴۴۷۷

امروز در دیداری صبحگاهی به وقت تهران، ایران نخستین بازی خود را با مالزی برگزار می‌کند. یک روز قبل از اعزام تیم ملی مالزی به مانیل، پایتخت فیلیپین و میزبان بیست و هفتمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا، جکی ان جی کیات کی، بازیکن تیم ملی این کشور به طور ناگهانی در گذشت که علت مرگ او ایست قلبی اعلام شده است. در حالی که مرگ جی کیات کی بر تیم مالزی سایه انداخته، تیم ایران با این تیم رودررو می‌شود که البته با توجه به سابقه بسکتبال دو کشور، کار ایران برابر مالزی اصلا سخت نیست.ایران روز جمعه با کره جنوبی بازی می‌کند که حریف قابل اعتنایی است. کمتر از 20 روز پیش دو تیم در رقابت‌های ویلیام جونز به میدان رفتند که تیم ایران با نتیجه نزدیک 72 بر 68 از سد حریف گذشت. در تیم کره اتفاق تازه‌ای نیفتاده، اما مشکل تیم ملی در رویارویی دوباره با این تیم می‌تواند سبک بازی کره باشد که سرعتی است. با وجود حدادی در ترکیب ایران، کره‌ای‌ها سرعت خود را از آنچه هست بالاتر می‌برند.

مهمد بچیروویچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال در نخستین نشست خبری خود در مانیل گفت: شرایط خوبی داریم و مدعی قهرمانی هستیم، اما باید بگویم که چند تیم دیگر نیز در آسیا بسیار قدرتمند هستند. هشت تیم دیگر در این تورنمنت مهم حضور دارند که برای پیروزی و موفقیت در قهرمانی آسیا وارد میدان می‌شوند. این رقابت هیجان‌انگیز است و به همین دلیل باید از تمام توانایی‌هایمان استفاده کنیم.سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا نیز یک روز قبل از شروع مسابقه‌ها در گزارشی ،تیم‌های گروه C؛ جایی که ایران، کره و چین قرار دارند، تحلیل کرد و نوشت: زمانی که بخواهید در عرصه اقتصادی فعالیت کنید و با افراد بزرگی همچون مایکل دل، بیل گیتس و استیو جابز رقابت داشته باشید، چه احساسی دارید؟ ما از این مثال اقتصادی برای نشان دادن وضع گروه C در رقابت‌های قهرمانی آسیا استفاده کردیم.

سه تیم در گروه سوم مسابقات حضور دارند که 19 مدال از 26 مدال طلای جام ملت‌ها را به دست آورده‌اند و از بهترین‌ها محسوب می‌شوند. 43 مدال دیگر نیز به این سه تیم رسیده که نقره و برنز است که در مجموع از نصف مدال‌های این رقابت‌ها بیشتر است.

سه تیم اول مسابقات قهرمانی آسیا راهی جام جهانی 2014 اسپانیا می‌شوند، ولی صعود به جام جهانی هدف دوم بازیکنان ایران است. آنها در سال 2011 در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 84 ـ88 مغلوب اردن شدند و نتوانستند برای دومین بار متوالی به المپیک برسند.

با وجود بازی ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت تهران بین تیم‌های ایران ـ مالزی، کسی به این بازی توجه نمی‌کند؛ بلکه بازی‌های گروه C تحت‌الشعاع بازی امروز چین ـ کره و همین‌طور بازی فردای بین ایران ـ کره جنوبی است.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها