شما نمی‌توانید ساعت‌تان را با سرعت بارگیری اینترنت‌تان تنظیم کنید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود یک صفحه اینترنتی سریع‌تر از دیگری باز شود و عوامل بسیار دیگری نیز موجب می‌شود سرعت باز شدن همان صفحه در یک روز یا حتی ساعاتی از روز بالا، اما روزی یا ساعتی دیگر پایین باشد. کنترل این بی‌ثباتی‌ها بیشتر مواقع خارج از توان شماست. اما باز هم ارزش فهمیدن دلایل این تغییرات را دارد.
کد خبر: ۵۸۱۱۶۳
وب‌سایت‌هایی که با لاک‌پشت بالا می‌آید

ابتدا خود صفحه را در نظر بگیرید. بارگیری تصاویر نسبت به متن زمان بیشتری می‌گیرد بویژه اگر تصاویر بزرگ باشند و همین مساله از سرعت باز کردن صفحه می‌کاهد.

یک صفحه وب قوی نوشته شده ـ منظور کد‌های مورد استفاده برای ایجاد صفحه وب ـ نسبت به صفحه‌هایی که در آنها ضعیف کار شده است زمان کمتری برای باز شدن می‌طلبد. علت دیگر، سرویس دهنده اینترنت است. صفحات وب جایی در فضای اینترنت و روی رایانه یک سرویس‌دهنده قرار دارد و بسته به سرعت آن سرویس‌دهنده و این‌که چند نفر در حال دریافت همان صفحه در یک زمان هستند سرعت بارگیری‌شان متغیر است. همچنین وقتی چند برنامه باز کرده‌اید از سرعت عملکرد رایانه‌ و سرویس‌دهنده‌تان کم می‌شود.

مساله دیگر این است احتمال دارد صفحه وب مورد نظرتان تا زمانی که آن را درخواست نکرده‌اید روی سیستم سرویس‌دهنده‌تان وجود نداشته باشد. بیشتر صفحات وب به وسیله جستجو ی پایگاه‌های داده‌ها ایجاد می‌شود.

سرعت جستجو مشکل بالقوه دیگری است که مطرح می‌شود بویژه اگر سرویس‌دهنده‌تان کند یا با اضافه بار مواجه شده باشد. و از آنجا که سرویس‌دهنده مجبور است صفحه درخواستی‌تان را به شما ارسال کند به سراغ سرویس‌دهندگان دیگر می‌رود و با آنها ارتباط کابلی برقرار می‌کند. هر کدام از آن سرویس‌دهندگان نیز ممکن است دچار اضافه بار شده باشند یا در شرایط خوبی نباشند.

پس چه باید کرد؟

کار چندان زیادی نمی‌توانید انجام دهید. اگر بیشتر صفحه‌ها بسرعت بارگیری می‌شوند، ارتباط اینترنتی‌تان را ارتقا دهید که البته بعید می‌دانم به درد صفحات کند بخورد. اما یک کار می‌توانید انجام دهید: اگر بارگیری صفحه‌ای بسیار طول کشید، آن را ببندید و بار دیگر باز کنید و اگر این کار فایده‌ای نداشت یک ساعت دیگر سراغ آن بیایید.

PCWORLD / مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها