کد خبر: ۵۸۰۸۶۲
گفت و گو با سپند امیرسلیمانی: فراری از نقش‌های تکراری

سپند امیرسلیمانی جزو بازیگرانی است که در کارنامه‌اش، بازی در آثار جدی و طنز را دارد. او در سریال‌هایی همچون من یک مستاجرم، پدرخوانده، شب‌های برره، مرد دو هزار چهره، خوش‌نشین‌ها، مسیر انحرافی، شبی از شب‌ها، نرگس، پاورچین، کلاه پهلوی و تبریز در مه بازی کرده است.

امیرسلیمانی این روزها سریال تلویزیونی خروس را در حال پخش از شبکه دو دارد. او در این سریال نقش ناصر داماد خانواده را بازی می‌کند. او راننده آژانسی ساده‌دل و خیرخواه است که ناخواسته باعث خرابکاری می‌شود. با او درباره نقشش در سریال خروس صحبت کردیم.

قبل از شروع تصویربرداری سریال خروس فقط پنج قسمت از فیلمنامه آماده بود. چطور بازی در اثری را پذیرفتید که نیمی از فیلمنامه هم نوشته نشده بود؟

اولین و مهم‌ترین دلیل من برای بازی در سریال تلویزیونی خروس، سعید آقاخانی بود. زمانی که او کاری را به من پیشنهاد کند بدون آن که فیلمنامه را بخوانم یــــا بدانم چه نقشی را قرار است بازی کنم، چشم بسته قبول می‌کنم.

نقش ناصر در سریال خروس تجربه متفاوتی در کارنامه من محسوب می‌شود. من در سریال‌های طنز بسیاری بازی کرده‌ام، اما در سریال خروس شخصیت طنازی دارم. ناصر آدم ساده‌دلی است که ناخواسته باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی می‌شود. البته سعی می‌کند کارهایش را جبران کند. همین مسائل باعث شد تا من اجرای نقش متفاوتی را در این سریال تجربه کنم.

شما اشاره کردید بازی در این سریال را چشم‌بسته و فقط به خاطر سعید آقاخانی قبول کردید. فکر نمی‌کنید این نوع انتخاب نگران‌کننده است. شاید نقشی به شما پیشنهاد می‌شد که با معیارهای شما همخوانی نداشت؟

کار کردن با سعید آقاخانی را خیلی دوست دارم. او آدم مهربان و دوست‌داشتنی است. توانایی زیادی در بازی گرفتن از بازیگران داشته و به کارش تسلط زیادی دارد. با توجه به شناختی که از او دارم، به همین دلیل هر بار که به من پیشنهاد همکاری می‌دهد با اشتیاق می‌پذیرم.

از سوی دیگر این سریال داستان متفاوتی دارد و همه بازیگران این مجموعه تلاش کردند بازی‌ متفاوتی در این سریال داشته باشند. بازی کردن در کنار دوستانی همچون جواد رضویان، حمید لولایی و کریم اکبری‌مبارکه تجربه خوبی بود. در پشت صحنه سریال صمیمیت زیادی میان عوامل بود و اطمینان دارم این صمیمیت جلوی دوربین هم احساس می‌شود. طبیعی است مخاطب از تماشای فضاهای گرم و دوست‌داشتنی لذت می‌برد و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

یعنی اگر هرکدام از دوستانتان به شما پیشنهاد بازی بدهند، سریع قبول می‌کنید؟

تعداد دوستان من خیلی محدود است، ولی اگر کاری از من بخواهند دریغ نمی‌کنم و سعی می‌کنم انجام بدهم.

سعید آقاخانی چه ویژگی‌هایی در کار دارد که تا این اندازه به او اعتماد دارید؟

یکی از ویژگی‌های آقاخانی در کارگردانی این است که چون خودش بازیگر هم هست، به همین دلیل بازیگران را خیلی خوب درک می‌کند. همین مساله باعث می‌شود که وقتی او اثری را می‌سازد بازیگران به‌راحتی با او هماهنگ شوند. او می‌داند چه هدفی را در کارش دنبال می‌کند. وقتی با سعید آقاخانی کار می‌کنم خیالم راحت است، چون حواسش به همه بخش‌های کار است. این‌طور نیست که نسبت به فیلمنامه یا بازیگران بی‌تفاوت باشد.

کدام ویژگی شخصیت ناصر برایتان جذابیت داشت؟

به نظرم او شخصیت جالبی دارد. او سرش به کار خودش است. با وجود این‌ که در مسائل مختلف حق با اوست، اما مرتب توسری‌خور است. علاوه بر آن او آدم تنهایی است و شرایط زندگی‌ ویژه‌ای دارد. این ویژگی‌های شخصیت ناصر برایم جالب بود.

شما قبلا در سریال‌های طنز خیلی بازی می‌کردید، ولی در سال‌های اخیر کمتر در چنین آثاری حضور داشتید. آیا دلیل خاصی دارد؟

در گذشته سریال‌های طنز بیشتری ساخته می‌شد، ولی اکنون این‌طور نیست و تعداد سریال‌های طنز کم شده است. علاوه بر آن من از نقش‌های تکراری فراری هستم و دوست ندارم نقش‌های کلیشه‌ای را بازی کنم. متاسفانه گاهی دوستان وقتی در سریال‌های طنز به سراغ من می‌آیند، انتظار دارند شبیه نقش‌های قبلی‌ام را بازی کنم و این مساله برایم خوشایند نیست، به همین دلیل سعی کردم در این باره با صبر و تامل بیشتر نقش‌هایم را قبول کنم.

بازتاب سریال خروس را میان مردم چگونه می‌بینید؟

سریال تلویزیونی خروس در 14 قسمت برای نوروز آماده می‌شد، اما از اواسط کار اعلام کردند که برای ماه رمضان است. همین مساله منجر به تغییراتی در زمانبندی قسمت‌های سریال شده و باعث شد قصه در قسمت‌های اول ریتم تندی نداشته باشد، اما به مرور زمان قصه سرعت بیشتری می‌گیرد. امیدوارم این سریال مورد توجه مردم قرار گرفته باشد.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو تلویزیون

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها