پیشنهاد دو متن برای بچه‌ها

«فیتیله‌ای‌ها» تئاتر اجرا می‌کنند

برنامه عموهای فیتیله‌ای روز جمعه میزبان دخترها و پسرهایی می‌شوند که تازه به سن تکلیف رسیده و امسال نخستین سالی است که روزه می‌گیرند.
کد خبر: ۵۸۰۱۹۱
روزه اولی‌ها به سرزمین عموهای فیتیله‌ای می‌آیند

محمد مسلمی، کارگردان عموهای فیتیله‌ای در این باره به روابط عمومی شبکه دو گفت: «فیتیله، جمعه تعطیله» این هفته با موضوع رمضان و آیین‌های این ماه مبارک در کشورهای مختلف پخش می‌شود. وی افزود: ماه رمضان در کشورهای مختلف با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌شود؛ عموهای فیتیله‌ای در نخستین جمعه ماه رمضان درباره آیین‌های این ماه مبارک در هند، پاکستان، عراق، ترکیه و تاجیکستان با بچه‌ها صحبت خواهند کرد.

این بازیگر و کارگردان گفت: این هفته به‌طور مشخص با مخاطبان خود درباره نعمت‌های خدادادی مثل چشم و گوش صحبت خواهیم کرد؛ این‌که وقتی روزه هستیم، باید تمام اعضای بدن از گناه دوری کنند. ترانه‌هایی هم در همین رابطه تهیه شده که از سوی عموهای فیتیله‌ای اجرا می‌شود.وی افزود: در بخش نمایش این هفته به درخواست مخاطبان در باشگاه هواداران نمایش آکواریوم را اجرا خواهیم کرد، دیگر نمایش ما «آشپزی» نام دارد که در آن بچه‌ها را با رنگینک، خوراکی که با خرما تهیه می‌شود و در ماه مبارک رمضان در بسیاری از استان‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا می‌کنیم. مسلمی ادامه داد: عموها این هفته در بخش «یک بازی، یک خاطره» به بازی شمع، گل، پروانه می‌پردازند؛ آقای کنجکاو و آقای جالب هم برنامه‌های خاص خود را اجرا می‌کنند.

وی گفت: عموهای فیتیله‌ای این هفته داستان «پاداش خوبی» را از دل متون کهن بیرون آورده و در قالب نمایش برای بچه‌ها روایت می‌کنند. این کارگردان با اعلام این‌که بخش «فیتیله محبت» در ماه رمضان هر هفته از برنامه «فیتیله، جمعه تعطیله» پخش می‌شود، تصریح کرد: با شروع ماه مبارک رمضان، مساجد کشور غبارروبی می‌شوند. این هفته عموهای فیتیله‌ای با جانبازان همراه شده و برای شرکت در مراسم غبارروبی به مسجد جانبازان در شرق تهران رفتند و گزارشی از این حضور و شکوه مراسم غبارروبی در برنامه روز جمعه پخش خواهد شد.

«فیتیله، جمعه تعطیله» که جمعه‌ها از ساعت 14 و 30 تا 16 پخش می‌شود، هفته گذشته به دلیل نقص فنی پخش نشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها