مسئولان نظام در جشن گلریزان بیش از 300 میلیون تومان به زندانیان نیازمند کمک کردند

آزادی 8000 زندانی غیرعمد، 280 میلیارد تومان می‌خواهد

برای بیست و چهارمین سال پیاپی، جشن گلریزان مقدمه‌ای برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد. دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا، سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی میزبان خیرانی بود که در کنار جمعی از مسئولان نظام، فرم‌های اهدای کمک‌های نقدی را پر کردند و برای آزادی تعدادی از زندانیان غیرعمد تعهد دادند.
کد خبر: ۵۸۰۱۲۹

سال گذشته در جشن‌های گلریزانی که در سراسر کشور برگزار شد یک میلیارد تومان پول نقد جمع شد که وقتی با کمک‌های دولتی و پول‌هایی که نیکوکاران در طول یک‌سال به ستاد‌های دیه داده بودند روی هم ریخته شد، 9206 زندانی از بند آزاد شدند.

البته تا ماه رمضان تمام نشود و پول‌های جمع شده در جشن‌های گلریزان استان‌های دیگر شمرده نشود، معلوم نیست که امسال خیران چه میزان پول برای آزادی زندانیان در اختیار ستادهای دیه گذاشته‌اند، ولی در جشن گلریزان پایتخت، تعدادی از مسئولان نظام کمک‌های قابل قبولی داشتند.

محمود احمدی‌نژاد به این جشن صد میلیون تومان پول نقد داد تا بعد از رهبر معظم انقلاب که کمکی 120 میلیون تومانی داشتند، دومین مسئول در جمع مسئولان عالی‌رتبه نظام باشد که در آزادی زندانیان غیرعمد بیشترین مشارکت مالی را داشته است. البته او یک ساعت مچی نفیس با ارزش تقریبی صد میلیون تومان هم به این جشن هدیه داد. این ساعت، هدیه امیر کویت به رئیس‌جمهور کشورمان است که با طلا و برلیان پوشیده شده و صفحه آن به طرز ماهرانه‌ای با نقشه کویت و بناهای معروف این کشور آذین شده است.

بعد از او رئیس قوه قضاییه با 50 میلیون تومان کمک نقدی قرار گرفت و پس از او برادرش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با کمک 30 میلیون تومانی. در این میان بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان که بنیادی وابسته به سازمان زندان‌هاست نیز 50 میلیون تومان کمک نقدی داشت تا مجموع کمک‌های مسئولان در جشن گلریزان پایتخت به بیش از 300‌میلیون تومان برسد.

البته طبق گفته مدیرعامل ستاد دیه کشور، هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال 69 اولین مسئولی بود که به ستاد تازه تاسیس دیه کمک کرد و حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب نیز برای کمک به آزادی زندانیان قول مساعد دادند که تا زمان ارسال این خبر هنوز میزان دقیق آن مشخص نشد.

در کنار مسئولان نظام البته خیرانی نیز هستند که گاه بیش از آنها برای آزادی زندانیان پول کنار می‌گذارند؛ همان بانیانی که با کمک‌هایشان سال گذشته موجب آزادی بیش از 9000‌زندانی شدند.

اما با این حال این میزان کمک نیز برای خالی شدن زندان‌ها از مجرمان غیرعمد کفایت نمی‌کند، چون طبق آمار ستاد دیه فقط در بخش تصادفات، هر روز یک یا دو بدهکار دیه وارد زندان‌ها می‌شوند. به گفته اسدالله جولایی، رئیس این ستاد، آزادی همه آن 8000 نفری که از بابت دیه، مهریه، نفقه و تعهدات مالی در‌زندان‌ها مانده‌اند 280 میلیارد تومان پول نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها