گزارش

اردبیل گرم‌تر می‌شود، اما چهارمحال همچنان خنک است

در حالی که بسیاری از استان‌های جنوبی دمای هوای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند و سازمان هواشناسی استان اردبیل نیز از افزایش دمای هوای این استان طی چهار روز آینده خبر داده است، استان چهارمحال و بختیاری با دمای هوای بسیار کم در رده خنک‌ترین استان‌های کشور قرار گرفته و ورود مسافران جنوبی به این استان روز به روز در حال افزایش است.
کد خبر: ۵۷۹۷۶۶

اکنون خنک‌ترین شهر این استان شهرکرد است که با میانگین دمای 11 درجه سانتی‌گراد میزبان مسافرانی از سراسر کشور بویژه استان‌های جنوبی است.

شاهرخ پارسا، مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این استان با پایین‌ترین دما جزو استان‌های خنک کشور است، گفت: البته تا آخر هفته در نواحی جنوبی استان شاهد افزایش دما بین 3 تا 5 درجه هستیم.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز با بیان این‌که در ایام ماه مبارک رمضان مسافر ورودی به استان افزایش چشمگیری داشته است، گفت: علاوه‌ بر استان‌های اصفهان و خوزستان که بیشترین مسافر ورودی به این استان را به خود اختصاص داده‌اند، مسافرانی از استان‌های بوشهر، تهران، کرمان، یزد و استان‌های جنوبی نیز بسیار به این استان سفر می‌کنند.

حیدر صادقی با بیان این‌که در ماه رمضان شیفت‌بندی مراکز ارائه‌دهنده خدمات به مسافران از سوی این اداره کل در خصوص آسایش و راحتی مسافران انجام شده است، افزود: در سطح استان 14 کمپینگ که توسط شهرداری‌ها و ستادهای شهرستانی اداره و نظارت می‌شود، وجود دارد.

در همین حال، سرپرست گروه پیش‌بینی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل نیز از نفوذ موج گرما طی روزهای منتهی به آخر هفته خبر داد و به مهر گفت: براین اساس دمای هوا تا روز پنجشنبه بین 4 تا 6 درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

رسول همتی افزود: این میزان افزایش موجب خواهد شد که در برخی شهرهای استان، شهروندان دمای هوای 39 درجه را تجربه کنند.

وی با بیان این‌که با ورود موج گرما، دمای هوای شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد در شمال و کوثر در مرکز استان به بیش از 37 تا 39 درجه افزایش می‌یابد، این سه شهر را گرم‌ترین شهرهای استان در روزهای آینده عنوان کرد و افزود: شهروندان شهرستان گرمی نیز در روزهای منتهی به آخر هفته به عنوان دومین منطقه گرم استان دمای هوای 33 تا 36 درجه را تجربه خواهند کرد.

این مسئول، نمین و سرعین را به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان عنوان و خاطرنشان کرد: دمای هوای این شهرها نیز که از آغاز تابستان با خنکی مطبوعی همراه بود، با ورود موج گرما به بیش از 26 تا 30 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها