
به گزارش ایسنا، محیالدین بهرام محمدیان با اشاره به رویکرد تغییر کتابهای درسی افزود: در پایه اول، دوم و ششم ابتدایی براساس همسوسازی با برنامه درسی ملی تغییراتی در کتابها ایجاد شده، در پایه هفتم نیز برخی کتابها جدیدالتالیف و برخی دیگر بهسازی شده است به این شرط که مقدمات مبتنی بر دوره قبلی را رعایت کرده باشیم و در پایه سوم ابتدایی همه کتابهای درسی جدیدالتالیف است و معلمان و مربیان باید دورههای آموزشی مرتبط با این تغییرات را بگذرانند. وی با اشاره به این که پنج کتاب متوسطه تغییر کرده و جدیدالتالیف است، گفت: با توجه به اینکه در هیچیک از کشورهای عربی کتابها نه فقط مکالمه هستند و نه فقط صرف و نحوی، برای سال تحصیلی جدید کتاب عربی دوره متوسطه نیز با این رویکرد و اینکه چرا زبان عربی را میآموزیم، ارائه میشود.
محمدیان زبان عربی را پلی برای فهم معارف دینی و قرآنی عنوان کرد و گفت: تغییرات در آموزش عربی و انگلیسی به دانشآموزان با این هدف صورت گرفته که دانشآموزان از پایه هفتم بتوانند حداقل در پنج دقیقه به زبان عربی و انگلیسی خود را معرفی کنند.
وی تصریحکرد: برای آموزش زبان دانشآموزان به طور کلی بسته آموزشی شامل CD، نوار کاست و فلشکارت در نظر گرفته شده و تدریس به صورت تعاملی خواهد بود.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، کتابهای مطالعات اجتماعی با رویکرد هویتی، پژوهش و تفکر و سبک زندگی سهکتاب دیگر جدیدالتالیف دوره متوسطه است و کتاب سبک زندگی نیز برای دانشآموزان دختر و پسر به صورت جداگانه و متفاوت از یکدیگر تالیف شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس کمیسیون اقتصادی دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با «جام جم» مطرح کرد
پدر امیرحسین زارع در گفتوگوی اختصاصی با جامجم: