
به گزارش ایسنا، محیالدین بهرام محمدیان با اشاره به رویکرد تغییر کتابهای درسی افزود: در پایه اول، دوم و ششم ابتدایی براساس همسوسازی با برنامه درسی ملی تغییراتی در کتابها ایجاد شده، در پایه هفتم نیز برخی کتابها جدیدالتالیف و برخی دیگر بهسازی شده است به این شرط که مقدمات مبتنی بر دوره قبلی را رعایت کرده باشیم و در پایه سوم ابتدایی همه کتابهای درسی جدیدالتالیف است و معلمان و مربیان باید دورههای آموزشی مرتبط با این تغییرات را بگذرانند. وی با اشاره به این که پنج کتاب متوسطه تغییر کرده و جدیدالتالیف است، گفت: با توجه به اینکه در هیچیک از کشورهای عربی کتابها نه فقط مکالمه هستند و نه فقط صرف و نحوی، برای سال تحصیلی جدید کتاب عربی دوره متوسطه نیز با این رویکرد و اینکه چرا زبان عربی را میآموزیم، ارائه میشود.
محمدیان زبان عربی را پلی برای فهم معارف دینی و قرآنی عنوان کرد و گفت: تغییرات در آموزش عربی و انگلیسی به دانشآموزان با این هدف صورت گرفته که دانشآموزان از پایه هفتم بتوانند حداقل در پنج دقیقه به زبان عربی و انگلیسی خود را معرفی کنند.
وی تصریحکرد: برای آموزش زبان دانشآموزان به طور کلی بسته آموزشی شامل CD، نوار کاست و فلشکارت در نظر گرفته شده و تدریس به صورت تعاملی خواهد بود.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، کتابهای مطالعات اجتماعی با رویکرد هویتی، پژوهش و تفکر و سبک زندگی سهکتاب دیگر جدیدالتالیف دوره متوسطه است و کتاب سبک زندگی نیز برای دانشآموزان دختر و پسر به صورت جداگانه و متفاوت از یکدیگر تالیف شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی «جامجم» با هوشنگ توکلی پیرامون تجربه بازی در «مرگ تدریجی یک رویا»
طالقانی معتقد است سینمای ملی داشتن به هر قیمتی افتخار محسوب نمیشود، چون این مقوله تبدیل به یک ابژه شده و طرف غربی هر قدر خودمان را تحقیر کنیم، بیشتر به ما امتیاز میدهد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد