دو آتش‌نشان مصدوم شدند

حریق گسترده در بازار تجریش

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات حریق پیش‌ازظهر امروز در بازار تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۵۷۲۱
آتش‌سوزی گسترده در بازار تهران

سید جلال ملکی در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در یک مرکز تجاری به نام مصباح در ساعت 11:04 به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن با توجه به گستردگی حریق، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های یک، چهار، 67، هفت و 97 را به همراه گروه نجات یک و سه دستگاه خودروی حامل تجهیزات تنفسی را به محل حادثه واقع در چهارراه گلوبندک، ابتدای خیابان خیام اعزام کرد.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که محل حادثه یک مرکز تجاری دو طبقه قدیمی با یک طبقه زیرزمین است که در طبقات فوقانی آن چندین باب مغازه و فروشگاه و در زیرزمین آن نیز انباری به مساحت تقریبی 1000 مترمربع قرار دارد.

ملکی با بیان اینکه حریق این مرکز تجاری در قسمت زیرزمین رخ داد و در حال سرایت به طبقات فوقانی و اماکن مجاور بود، گفت: آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را از چند جهت آغاز کرده و در حالی که بیش از نیمی از این زیرزمین کاملا شعله‌ور بود، عملیات خود را ادامه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اجناس موجود در این انبار نیز گفت: متاسفانه تعداد قابل توجهی مواد قابل اشتعال نظیر پنبه، فرش، تریکو، پارچه، اقلام مربوط به خیاطی، کفاشی و... به شکل کاملا غیرایمن در زیرزمین این ساختمان چیده شده بود که همین موضوع کار آتش‌نشانان در اطفای حریق را سخت کرده بود.

وی با اشاره به پرشدن زیرزمین از دود غلیظ ناشی از حریق، افزود: آتش‌نشانان برای اطفای حریق و همچنین تخلیه دود، مجبور به تخریب سقف زیرزمین شده و پس از آن عملیات مهار و اطفای حریق را ادامه دادند.

ملکی با بیان اینکه سرانجام شعله‌های آتش‌ در این زیرزمین مهار و از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری شد، به ایسنا گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان شعله‌های آتش را اطفا کرده و مشغول تخلیه دود و اجناس این ساختمان و همچنین لکه‌گیری هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بررس برای یافتن علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی پس از اتمام عملیات آتش‌نشانان آغاز می‌شود، گفت: متاسفانه مقدار خسارت وارده به اجناس موجود در این ساختمان بالا است.

مصدومیت دو آتش‌نشان

وی درباره وضعیت مصدومان و حادثه‌دیدگان در این آتش‌سوزی نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه هیچ یک از کسبه و کارکنان در جریان این حادثه دچار آسیب‌دیدگی نشدند، اما دو تن از آتش‌نشانان مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی برای آنان در حال انجام است.

ملکی به انبارداران و صاحبان صنوف هشدار داد: نسبت به چینش کالاها و اجناس در انبارها و مغازه‌های خود حساس بوده و ضمن رعایت اصول ایمنی، از قرار دادن مواد نایلونی، مواد پارچه‌ای و سایر مواد قابل اشتعال در مجاورت موادی که احتمال وقوع آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد، خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: توجه به سیم‌کشی برق در اماکن نیز از موارد مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، چرا که گاه ممکن است در کنار رعایت تمامی اصول ایمنی، یک سیم‌کشی فرسوده سبب بروز آتش‌سوزی و حادثه جبران‌ناپذیر شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها