فیلم «سیب سرخ حوا» از شبکه نمایش/ پول خوشبختی می‌آورد؟

کد خبر: ۵۷۱۲۰۸
فیلم «سیب سرخ حوا» از شبکه نمایش/ پول خوشبختی می‌آورد؟

فیلم سینمایی «سیب سرخ حوا» به کارگردانی سعید اسدی، نویسندگی محمدهادی کریمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی ساخته سال ۱۳۷۷ است. امین حیایی، نیکی کریمی، محمود پاک‌نیت، عزت‌الله مهرآوران و فریبا متخصص بازیگران اصلی این فیلم هستند.

امین حیایی بازیگر هفته شبکه نمایش متولد ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران است. حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند. در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود. او در سال ۱۳۸۱، رکورددار بود. شش فیلم با بازی او در سال ۱۳۸۱ در سینماهای تهران به روی پرده رفت: «مزاحم»، «مانی و ندا»، «مونس»، «اثیری»، «رز زرد» و «بوی بهشت». حیایی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم «شب» شد.

داستان فیلم «سیب سرخ حوا» درباره زنی به نام ندا است که معتقد است در زندگی فقط عشق کافی نیست بلکه باید به مسائل مالی نیز توجه کرد. به همین دلیل، نامزدی چهار ساله اش را با فرهاد به هم می‌زند و با مردی مسن و پولدار به نام محمود فروزش که یک شرکت خصوصی دارد ازدواج می‌کند و...

سعید اسدی کارگردان فیلم «سیب سرخ حوا» متولد ۱۳۳۲ در تهران است. اسدی فارغ التحصیل سینما از آمریکا است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۲ با کارگردانی فیلم «سراب» در سوئد آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی او می‌توان به تدریس در دانشگاه اشاره کرد. «خیابان بیست و چهارم (۱۳۸۷)»، «فرود در غربت (۱۳۸۷)»، «تلافی (۱۳۸۶)»، «مهمان (۱۳۸۵)» و «آواز قو (۱۳۷۹)» از دیگر آثار برجسته این فیلم ساز است.
فیلم سیب سرخ حوا در چهارمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۷۹) در دو بخش فیلم‌های بلند و پوستر (اعلان دیواری)، همچنین این فیلم در پنجمین دوره دوره جشن خانه سینما (۱۳۸۰) در دو بخش نمونه فیلم (آنونس) و پوستر (اعلان دیواری) نامزد دریافت جایزه بود.

فیلم «سیب سرخ حوا» روز شنبه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها