نسل طلایی فوتبال اسپانیا که موفق به فتح سه تورنمنت معتبر اخیر فوتبال دنیا یعنی جام‌جهانی 2010 و جام ملت‌های اروپا در سال‌های 2008 و 2012 شده‌اند، در میان باشگاه صدتایی‌های فیفا هم جایی برای خود باز کرده‌اند. اگر رائول گونزالس، اسطوره رئالی‌ها و آندونی زوبی زارتا دروازه‌بان سابق بارسلونا را که دیگر در تیم ملی کشورشان نیستند فاکتور بگیریم، سرآمد بازیکنان فعلی کسی نیست جز ژاوی هرناندز مغز متفکر و بهترین بازیساز حال حاضر دنیای فوتبال.
کد خبر: ۵۶۹۹۶۵

در حالی که رائول حد فاصل سال‌های 96 تا 2006 در 102 بازی ملی 44 بار گلزنی کرده است ژاوی از سال 2000 تا به حال در 120 بازی ملی 12 گل به ثمر رسانده است. او که سال 1980 به دنیا آمده و از ۱۱ سالگی در بارسلونا بوده است، علاوه بر افتخارات زیادی که با پیراهن این تیم باشگاهی کسب کرده است، همراه تیم ملی یورو ۲۰۰۸، جام‌جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است. او در یورو ۲۰۰۸ بهترین بازیکن جام خوانده شد، پنج بار نامزد بهترین فوتبالیست جهان شده و سه بار در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عنوان سومی بهترین بازیکن جهان را دریافت کرد. ژاوی چهار بار توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ فوتبال به عنوان بهترین بازیساز فوتبال شناخته شده است و پنج بار هم در تیم سال اروپا ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ انتخاب شد.

او همچنین در جام‌جهانی جوانان در سال 99 به عنوان قهرمانی دست یافت و در المپیک 2000 سیدنی با تیم امید اسپانیا نقره گرفت.

دیگر ستارگان کنونی فوتبال سرزمین ماتادورها که در باشگاه صدتایی‌های فیفا هستند، می‌توان به کارلوس پویول، مدافع میانی متعصب آنها اشاره کرد؛ کسی که در صد بازی ملی سه گل به ثمر رسانده است و بی‌شک ارزشمندترین گلش را در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2010 وارد دروازه آلمان‌ها کرد. فرناندو تورس مهاجم هم در 101 بازی ملی 31 گل به ثمر رسانده، سرخیو راموس مدافع در 101 بازی 9 گل وارد دروازه حریفان اسپانیا کرده و ژابی آلونسوی، هافبک تدافعی تیم ملی اسپانیا در 107 بازی ملی 15‌گل زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها