ولایتی در همایش مرکز همبستگی حقوق‌دانان

با اجرای اصل 44مشکل اقتصادی نداشتیم

علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر این اصل اجرا می‌شد امروز مشکل اقتصادی نداشتیم.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۴
با اجرای اصل 44مشکل اقتصادی نداشتیم

علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره  ریاست‌جمهوری عصر امروز (یکشنبه) در همایش مرکز همبستگی حقوق‌دانان اظهار داشت: قوای سه‌گانه هریک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و کاربرد مؤثری در اداره جامعه دارند.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم تصریح کرد: اگر مردم به من اعتماد کرده و رأی دادند در دو حوزه اصلی کارهایی را که  که زمین مانده یا به درستی انجام نشده انجام می‌دهیم و یا اصلاح می‌کنیم که این دو حوزه اقتصاد داخلی و روابط خارجی هستند.

وی با تأکید بر اینکه مشروعیت یک حکومت به اجرای قانون است، گفت: ممکن است این قوانین شرعی یا عرفی باشند. اگر قرار باشد قانون را اجرا نکرده یا اعلام کنیم آن را قبول نداریم پاسخش این است که امام (ره) فرمودند: قانون شما را قبول ندارد.

ولایتی با تأکید بر اینکه بنای حکومت مردم‌سالاری دینی بر دو رکن تکیه دارد، افزود: اولین رکن رأی مردم و حرکت در چارچوب ارزش‌های دینی است و رکن بعد تبعیت از قانون اساسی که وظیفه هر فرد و قوه‌ای را مشخص کرده است.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با بیان اینکه عدم اجرای قانون جرم است، یادآور شد: مجلس وظیفه تصویب قانون را برعهده دارد و وظیفه قوه مجریه نظارت بر اجرای قانون است.

وی بر همین اساس به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر این اصل اجرا می‌شد امروز مشکل اقتصادی نداشتیم و مهمترین نکته این اصل، واگذار کردن اقتصاد به مردم است و اینکه دولت نقش نظارتی داشته باشد.

ولایتی اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی سه راه حل وجود دارد که کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است و طی 100 روز می‌توان مشکلات فوری را حل کرد.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با بیان اینکه مهمترین نکته در خصوص تخریب اقتصاد، تخریب اعتماد دولت و مردم است،‌ افزود: اولین کار در دولت جدید باید بازگرداندن اعتماد و لغو بخشنامه‌هایی باشد که موجب مشکلات شده است.

وی با بیان اینکه باید تولید را به دست مردم داد، خاطرنشان کرد: وقتی نقدینگی در بازار زیاد شود و در موازنه با آن کالا در بازار وجود نداشته باشد موجب تورم می‌شود؛ از این رو باید عرضه و تقاضا با یکدیگر متناسب باشند.

ولایتی با تأکید بر اینکه باید در کشور و در زمینه مسائل اقتصادی از افراد خبره استفاده کرد و با بخشنامه‌های جایگزین، راه را باز کرد تا مردم کار کنند، گفت: خواهید دید ظرف مدت سه ماه کارخانه‌ها رونق می‌یابند.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در پایان به بازگرداندن بانک مرکزی به حالت اولیه خود که مستقل و قدرتمند بود اشاره کرد و تاکید کرد که بانک مرکزی باید ناظر به بانک‌های خصوصی باشد.

در این مراسم محمدرضا باهنر نیز حضور داشت و طی سخنانی گفت: ضمن احترام به سایر کاندیداها معتقدیم آقای ولایتی در مواردی مثل سیاست خارجی به خوبی می‌توانند عمل کنند.

همچنین مرکز همبستگی حقوق‌دانان امروز علی‌اکبر ولایتی را به عنوان نامزد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم معرفی کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها