آیت‌الله مظاهری در دیدار وزیر اقتصاد :

مردم از بیکاری، گرانی و اجحاف‌های مالیاتی رنج می‌برند

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید یک برنامه فوری ۱۰۰ روزه را برای حل مشکلات اقتصادی مانند بیکاری، گرانی و تورم تدوین کرد و این کاملاً عملی است.
کد خبر: ۵۶۸۵۸۳
برنامه فوری برای حل مشکلات اقتصادی کشور

علی‌اکبر ولایتی در حسینیه پیروان شهدای کربلا شهرری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هفتم (ع)، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: انقلاب اسلامی از زمانی که آغاز شده است در حال پیشرفت است و هر روز با وجود فشارها فراگیرتر می شود. مردم صاحب و حافظ انقلاب هستند و علی رغم همه مشکلات معیشتی در 22 بهمن سال گذشته در صحنه حاضر شدند و امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری نیز حماسه ساز باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یادآور شد: انقلاب اسلامی در آغازین روزهای تولدش توانست هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کند و در مقابل بسیج کشورها علیه ما به پیروزی برسد. پس از جنایات صدام در جنگ بنده بارها در اجلاس‌های گوناگون شرکت کردم و بالاخره توانستیم بعد از قطعنامه‌های گوناگون عقب نشینی به مرزهای بین المللی، مشخص شدن متجاوز و تبادل اسرا را در قطعنامه 5598 بگنجانیم و این حاصل الهام گرفتن از رهنمودهای امام خمینی (ره) و ایستادگی و تحمل مردم در دو سال پایانی جنگ بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: امروز پس از سپری شدن دوران صدام، عراق به یکی از متحدان ایران در منطقه تبدیل شده است. علاوه بر لبنان، در سوریه نیز علی رغم جنایات کشورهای غربی و حضور نیروهای مسلح در این کشور روز به روز بشار اسد محبوب تر شده و و این بیش از هر چیز حاصل اتحاد مردم سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه سیاست خارجی ایران در منطقه است.

ولایتی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بیداری اسلامی اشاره کرد و تحولات رخ داده در شمال آفریقا و کشورهای منطقه را حاصل بیداری اسلامی و پیشرفت سیاست های الهام گرفته از انقلاب اسلامی دانست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه نامزدهای انتخاباتی به مسائل اقتصادی اظهار داشت: اقتصاد ما چند مشکل اساسی دارد، اولین نکته این است که متصدیان امور اقتصادی در کشور به سند چشم انداز بیست ساله و سیاست‌های ابلاغی ذیل اصل 44 پایبندی نشان ندادند زیرا قرار بر این بود که اقتصاد و تولید به مردم سپرده شود.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: به طور مثال در سال گذشته گندم خریداری شده کشاورزان توسط دولت بسیار کمتر از میزان تولیدی کشاورزان بود. آن مقدار هم که دولت از کشاورزان گندم خریداری کرد با قیمت بسیار پایینی بود و در مقابل دولت مجبور شد با دو برابر قیمت گندم وارد کند و مازاد گندم در کشور نیز به صورت قاچاق صادر شد.

ولایتی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حمایت از بخش تولید و صنعت صورت نپذیرفته است، گفت: اگر در گذشته یک واحد تولیدی می خواست کالایی را وارد کند با 10 درصد قیمت آن می توانست ال سی باز کند در صورتیکه امروز با 130 درصد قیمت آن کالا امکان گشایش ال سی انجام می‌شود. این تصمیمات موجب پایین آمدن تولید و در نهایت کمبود جنس و کالا در بازار شد و افرایش قیمت ها را در بازار رقم زد.

وی در خصوص راهکارهای حل مشکلات اقتصادی به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و تأکید کرد: باید یک برنامه فوری 100 روزه را برای حل مشکلات اقتصادی مانند بیکاری، گرانی و تورم تدوین کرد و این کاملاً عملی است.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وعده‌های اقتصادی باید زمانمند باشد، خاطرنشان کرد: برای معالجه اقتصاد کشور باید اعتماد مردم را بازگرداند و تصمیمات و مصوبات اقتصادی دست و پا گیر را با ارائه یک لایحه دو فوریتی به مجلس لغو کرد.

ولایتی با بین اینکه اگر اعتماد مردم را برگردانیم اقتصاد رونق می‌گیرد، افزود: باید با دادن یک فرصت شش ماهه به تولید کنندگان و صنعتگران و بخشودگی مالیاتی فرصتی را برای جبران نقدیگی واحدها فراهم کرد. اگر این تصمیمات در دو سه ماه نخست اتخاذ شود اقتصاد کشور به آرامش خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر دولت به قانون عمل کند اعتماد مردم باز می‌گردد. باید واحدهای اقتصادی دولتی را به مردم واگذار کرد البته واگذاری به یک نهاد دولتی دیگر مانند واگذاری سهام مخابرات در بورس و آن هم در عرض ده دقیقه مردمی کردن اقتصاد نیست. اگر تولید را مردمی کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان در خصوص جدایی ری از تهران اظهار کرد: جدایی ری خواسته مردم این شهر است و امیدوارم با مطالعات کارشناسی و در چارچوب قوانین تصمیم درستی اتخاذ شود.( تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها