علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید از روزمرگی در اتخاذ تصمیم‌ها پرهیز کند و به وعده‌هایی که به مردم می‌دهد عمل کند.
کد خبر: ۵۶۷۲۴۴
دولت باید به وعده‌هایی که به مردم می‌دهد عمل کند

علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاب ایرانی که از شبکه جام جم پخش شد در پاسخ به سوال ایرانیان خارج از کشور درباره هدفش از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده با هدف شعار خدمت و پیشرفت و با اتکا به یک نیت خاص در انتخابات پیش رو حضور پیدا کردم و امیدوارم بتوانم در راستای تحقق مطالبات مردم در داخل و خارج از کشور مثمرثمر واقع شوم.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌هایش در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: اعتقاد دارم که توسعه روابط ما با کشورهای جهان باید بر اساس سه اصل عزت، مصلحت و حکمت و حقوق برابر ملت‌ها صورت گیرد.  
 
وی خاطرنشان کرد: ما باید این موضوع را صراحتا عرض کنیم که برقراری رابطه جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی امکان‌پذیر نیست اما ما با بقیه کشورهای جهان مشکلی نداریم.  
 
ولایتی خاطرنشان کرد: کشوری مانند آمریکا اگر از موضع استکباری خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران کنار نیاید به طور حتم ما با تاکید بر مواضع خود نمی‌توانیم با آنها کنار بیاییم اما اگر این کشور حقوق متقابل ما را قبول کند به طور حتم می‌توانیم روابط متقابلی با هم داشته باشیم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیشبرد روند هسته‌ای ایران در دولت‌ آینده‌اش اظهار داشت: یکی از مسائل و مولفه‌های اساسی ما در حوزه سیاست خارجی موضوع استفاده صلح‌آمیز از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب NPT است.  
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با اتکا به قوانین NPT مسیر خود را در به دست آوردن انرژی هسته‌ای ادامه داده است تصریح کرد: کشورمان می‌تواند از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به خوبی استفاده کند به خصوص در مقوله جوش هسته‌ای ما می‌توانیم در راستای از بین بردن آلودگی محیط زیستی از این انرژی استفاده کنیم.  
 
ولایتی با بیان اینکه استفاده از انرژی هسته‌ای حق همه ملت‌ها است اظهار داشت: در زمان تصدی بر وزارت خارجه مشکلات متعددی وجود داشت اما ما توانستیم با اتخاذ یک دیپلماسی مناسب در موضوعات متعددی به موفقیت دست پیدا کنیم به طوری که در قرارداد 1975 میان ایران و عراق ما توانستیم اروندرود را از عراق گرفته و کشور عراق را به عنوان یک متجاوز به جهان معرفی کنیم، لذا به طور حتم با توجه به شرایطی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی اثبات کرده است از این به بعد نیز می‌توانیم با پشتوانه قدرت در جهان و منطقه مثمرثمر باشیم.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در منطقه و جهان به عنوان یک قدرت مطرح است، تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم که نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه از بین برود، لذا باید به پشتوانه امام و رهبری و با یک دیپلماسی فعال بسیاری از مشکلات را حل کنیم.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره بهبود وضعیت اقتصادی کشور و بحث تورم چه برنامه‌های جدی را دارد؟ اظهار داشت: اگر بخواهیم برنامه اقتصادی دولت آینده را در چند کلمه خلاصه کنیم باید صراحتا بگویم که اقتصاد دولت یازدهم باید تولیدمحور باشد و ما باید تولید را مردمی کنیم.  
 
ولایتی بیان کرد: مردمی کردن تولید زمانی اتفاق می افتد که براساس اصل 44 که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی آنرا ابلاغ کردند تمامی کارها به جز بعضی از آنها که در اختیار دولت است از طرف مردم انجام شود.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و به عنوان یک پیشنهاد به مقام معظم رهبری فرستاده شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پس از بررسی اصل 44 نظرات خود را ارائه و سیاست‌های کلی آنرا ابلاغ کردند و این طرح در اصل در مجلس تصویب شد اما متاسفانه شاهد بودیم که دولت نتوانست به خوبی از پس اجرای آن برآید.  
 
وی خاطرنشان کرد: دولت باید از تصدی‌گری دست بردارد و اقتصاد کشورمان در شرایط فعلی باید از حالت توزیعی به تولیدی تغییر پیدا کند و ما بتوانیم اقتصاد بدون نفت را ایجاد کنیم.  
 
ولایتی اظهار داشت: هر چه سریعتر باید در راستای تحقق مطالبات اقتصادی مردم توسعه صادرات را گسترش داده تا بتوانیم به سند چشم‌انداز توسعه و برنامه پنجساله نزدیک‌تر شویم در این صورت تورم یک رقمی‌ خواهد شد و بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: درباره هدفمند کردن یارانه‌ها باید بگویم که این قانون، قانون جامع و کلی بود که در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت اما متاسفانه به صورت دقیق انجام نشد.  
 
وی خاطرنشان کرد: در این قانون 50 درصد از سهم یارانه‌ها برای مردمی که درآمد آنها کافی نبود، 30 درصد برای تولید‌کنندگان صنعت و حاملان انرژی و 10 درصد برای سلامت و امور مربوط به بیمه سلامت و 10 درصد برای سازمان‌های دولتی در نظر گرفته شد اما متاسفانه ما شاهد بودیم که این قانون در هیچکدام از این مولفه‌ها به خوبی اجرا نشد.
 
ولایتی با بیان اینکه فضای اعتمادسازی در کشورمان باید رونق بگیرد، اظهار داشت: ایرانیان عزیز خارج از کشور نیز باید بدانند اگر دلار و ارزی را در دولت آینده در کشور سرمایه‌گذاری کنند به طور حتم پول آنها محفوظ است و سود آن را به آنها خواهیم داد.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به طور حتم تمامی ایرانیان خارج از کشور دوست دارند در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند و ما نیز از این موضوع در دولت آینده استقبال خواهیم کرد.  
 
وی درباره ایجاد شغل در دولتش گفت: اعتقاد دارم اگر تولید در کشور تقویت شود و کسانی که در امر تولید حضور دارند حمایت شوند به طور حتم ما می‌توانیم در زمینه ایجاد اشتغال برنامه‌های خوبی ارائه دهیم.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کنترل واردات و عدم اجازه ورود کالاهای نامناسب در کشور از مهمترین موضوعاتی است که می‌تواند بازار رقابتی میان کالاهایی که بدون حساب و کتاب وارد کشور می شوند را با تولیدات داخلی از بین ببرند.
 
ولایتی خاطرنشان کرد:‌ به طور حتم اگر وضعیت تولید بهبود پیدا کند زمینه‌های اشتغال نیز فراهم می‌شود زیرا اعتقاد دارم یکی از مشکلات اساسی در کشور ما بیکاری است؛ وقتی جوانی بیکار می‌شود ممکن است به اعتیاد رو آورد در این صورت مشکلات بسیاری را به وجود آورد.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌توسعه مواد مخدر در محیطی رخ می‌دهد که بیکاری وجود دارد و این بیکاری سبب می‌شود ازدواج صورت نگیرد، لذا دولت باید بیشترین همت را در راستای مردمی کردن تولید اتخاذ کند.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جنابعالی توسعه سیاسی را بر توسعه اقتصادی اولویت خواهید داد، گفت: اعتقاددارم هر کدام از این دو مقوله دارای جایگاه خود هستند.  
 
ولایتی افزود:‌ توسعه سیاسی به معنای این است که دستگاه‌ها باید آماده نقدپذیر باشند، مطبوعات آزاد بوده و نظارت کامل باشد اما اینگونه موارد نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر ما توسعه سیاسی داشته باشیم ولی به فکر معیشت مردم نباشیم به طور حتم به مشکل برمی‌خوریم.  
 
وی خاطرنشان کرد: اگر مردم به لحاظ سیاسی پیشرفت‌های لازم را در جامعه به دست بیاورند اما در حوزه اقتصاد با مشکلات متعددی روبرو باشند به طور حتم نمی‌توانند به مطالبات‌شان دست یابند و در انتخاب مراحل مختلف زندگی خود موفق عمل کنند.  
 
ولایتی درباره برنامه‌های خود در راستای توسعه کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و هم‌مسیری این برنامه‌ها در چارچوب سند چشم‌انداز توسعه 1404 اظهار داشت: اعتقاد دارم هر دولتی که بر سر کار می‌آید باید براساس چشم انداز 1404 و برنامه پنجساله که از سوی مجلس تصویب شده است مسیر خود را در پیش بگیرد.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: به طور حتم دولت آینده نمی‌تواند سند چشم‌انداز 1404 را نادیده بگیرد لذا اعتقاد دارم ما باید در سیاست داخلی و خارجی خود یک بازسازی چندجانبه را داشته باشیم.
 
وی افزود: ما باید در حوزه اقتصاد داخلی با ثبات در تصمیم‌گیری وارد عمل شویم، به گونه‌ای که ثبات به معنای سکون نباشد بلکه پویایی در عین تحکیم تصمیمات در چارچوب این معنا گنجانده شود.  
 
ولایتی تصریح کرد: دولت باید با دقت تمام برنامه‌های خود را انجام دهد زیرا مردم نسبت به دولتی که برنامه‌های خود را به طور مکرر عوض می‌کنند اقبالی نخواهند داشت.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما شاهد هستیم تناقضات و نقض‌های مکرر در بخشنامه‌های دولت ارائه می‌شود اظهار داشت:‌ متاسفانه مردم ما در حوزه اقتصاد دچار سردرگمی هستند به طوری که ما شاهد بودیم سال گذشته قیمت دلار 1300 تومان بود اما در حال حاضر چند برابر شده است.  
 
وی خاطرنشان کرد:‌ ما شاهدیم که به دلیل  عدم ثبات و نظارت دقیق بانک مرکزی مشکلات بسیاری در کشور بوجود آمده است لذا دولت آینده باید از روزمرگی در اتخاذ تصمیم‌‌ها پرهیز کند.  
 
ولایتی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که دولت آینده باید انجام دهد این است که اگر به مردم قولی می‌دهد آن را اجرا کند زیرا سبب ثبات در روابط بین مردم و دولت می‌‌شود. ( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها