اطلاعیه باشگاه پرسپولیس: خبرنگاران دیگر از رویانیان راجع به کریمی نپرسند

مهدوی‌کیا: حداقل شأن کریمی را حفظ کنند

حاشیه‌های پرسپولیس تمامی ندارد؛ حتی با وجود انتخاب علی دایی، به عنوان مردی که نزد هواداران از مقبولیت بالایی برای نشستن روی نیمکت این تیم برخوردار است.
کد خبر: ۵۶۷۸۹۱

این بار علی کریمی در کانون توجه قرار دارد. اگر دو سال پیش دایی به نماد اعتراض هواداران تبدیل شده بود، حالا کریمی این قابلیت را دارد که به شعار هواداران برای انتقاد از عملکرد مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس تبدیل شود. در این میان برخورد نه‌چندان خوب رویانیان و دایی با این بازیکن با تجربه هم خود مزید بر علت شده است. رویانیان هرچند صحبت‌هایی را که روز جمعه علیه علی کریمی مطرح کرده بود، تکذیب کرد، اما همان واژه «ام‌الفساد» که بعد به «ام‌المصائب» تبدیل شد، از رویانیان کافی بود تا این مدیر فوتبالی با واکنش تند کاپیتان فصل گذشته تیمش مواجه شود.

جواب‌های کریمی البته کوتاه بود. او در پیام نخست خود نوشت: رویانیانی که حرف‌هایش به ساعت نمی‌کشد و خودش تکذیب می‌کند ارزش فکر کردن ندارد. بعد هم نوبت به پیام دوم کریمی رسید: آخر چقدر دروغ؟ چقدر بازی کردن با افکار مردم؟ خدا ناصر حجازی را بیامرزد که خوب حرف می‌زد. بعضی از مدیران فقط بلدند از روی کتاب خوب حرف بزنند و چیزی از خود برای نشان دادن ندارند. حرف‌های زیادی برای گفتن هست اما هواداران ما خسته شده‌اند از این همه حرف و وعده و وعید. قضاوت با خود شما. امیدوارم رویانیان دیگر به پر و پای من نپیچد.

این دو پاسخ تند که از طریق کد هواداری کریمی به گوش هواداران پرسپولیس رسید، خیلی زود واکنش باشگاه پرسپولیس را برانگیخت و آنها را به صدور بیانیه‌ای بلند بالا مجاب کرد؛ بیانیه‌ای که در آن خطاب به خبرنگاران آورده شده بود: از این پس در مواجهه با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس راجع به علی کریمی سوالی پرسیده نشود.

در بخشی از این بیانیه هشت‌بندی آمده است: کاش علی کریمی پس از بررسی کامل و اطمینان از صحت و سقم نقل قول‌های منتشر شده واکنش نشان می‌داد. چرا که مدیرعامل پرسپولیس به‌صراحت و با تاکید فراوان اظهارات منتسب به خود را تکذیب کرده و حتی اعلام کرده بود هیچ حرفی درباره کریمی نزده و نخواهد زد. باشگاه پرسپولیس با توجه به مشکلات بوجود آمده در طی دو فصل اخیر هرگز قصد بی‌احترامی به کریمی و حرمت‌شکنی ندارد، اما متاسفانه برخی با اهداف از پیش تعیین شده و شاید هم از سر ناآگاهی از چند روز پیش با طرح این موضوع که رویانیان قصد افشاگری درباره کریمی را دارد، سعی در شایعه‌پراکنی و ایجاد فضای پر حاشیه برای پرسپولیس، مدیریت باشگاه و دامن زدن به ماجرای کریمی را داشتند. در ادامه این بیانیه آمده است: برخی تلاش می‌کنند که در فصل پیش‌رو از نام علی کریمی، با توجه به محبوبیت این بازیکن نزد هواداران به عنوان وسیله‌ای برای برهم ریختن تیم پرسپولیس و ایجاد حواشی غیرقابل مهار استفاده کنند. در چنین فضایی که قابل پیش‌بینی بوده و کاملا ملموس نیز هست ضرورت دارد که همه اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس هوشیار‌تر با مسائل برخورد کنند.

هر چند باشگاه پرسپولیس با صدور این بیانیه سعی در تلطیف فضا و از بین بردن حواشی داشت، اما فوتبالی‌ها معتقدند چنین برخوردی با یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران به هیچ وجه در شأن این بازیکن و باشگاه بزرگی چون پرسپولیس نیست.

یکی از این منتقدان مهدی مهدوی‌کیاست که خود ماه گذشته به شکلی نامناسب و دور از شأن یک بازیکن بزرگ، برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی تاکید کرد: با وجود برخی مصاحبه‌های مسئولان پرسپولیس، کریمی روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه‌ای به‌صراحت اعلام کرد که برای پرسپولیس و کادر فنی‌اش آرزوی موفقیت می‌کند. او حتی به‌صراحت از هواداران خواهش کرد که فقط به فکر تیم محبوب خود باشند. وقتی بازیکن محبوبی مثل کریمی این گونه درباره تمایل نداشتن مسئولان به حضورش در پرسپولیس واکنش نشان می‌دهد طبیعی است که حداقل انتظارش این باشد که دیگران هم به او احترام بگذارند و اگر نمی‌خواهند او در پرسپولیس باشد لااقل به او بی‌حرمتی نکنند. کریمی، بازیکن پرافتخار و بسیار محبوب و از دوستان خوب من است. او تصمیم گرفته که یکی، دو سال دیگر به فوتبالش ادامه دهد و آرزو می‌کنم که هر مشکلی که هست حل و فصل شود تا علی سال‌های آخر دوران بازیگر‌ی‌اش را در پرسپولیس بگذراند. از آنجا که خود من با وجود سال‌ها حضور در اروپا آرزو داشتم که با پیراهن پرسپولیس خداحافظی کنم ایمان دارم که خواسته کریمی هم همین است.

کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا با اشاره به این که باشگاه پرسپولیس باید شأن و احترام کریمی را حفظ کند، گفت: من امیدوارم آنچه که از قول مدیرعامل باشگاه درباره کریمی منتشر شده صحت نداشته باشد. کریمی هم قطعا به واسطه دلخوری و در فشار روحی شدید دو پیام صادر کرده و طبیعی است که وقتی احترام می‌گذارد و احساس می‌کند دیگران به جای احترام گذاشتن به او بی‌احترامی می‌کنند از کوره در رفته و واکنش نشان می‌دهد.

با این وجود از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که طرفداران علی کریمی که کم‌شمار هم نیستند به طرفداری از این بازیکن بر روی سکوها نام وی را صدا بزنند که این موضوع در نهایت به باشگاه لطمه می‌زند. پس بهتر است همین حالا راهکاری برای مقابله با این مسائل حاشیه‌ای اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها