رانندگان متخلف از این به بعد باید بیشتر مواظب باشند، چون ممکن است هنگام ارتکاب تخلف رانندگی، شهروندی در حال گرفتن عکس یا فیلم از آنها باشد.
کد خبر: ۵۶۶۶۰۶

ماجرا از این قرار است که پلیس از این پس روی همکاری شهروندان برای شناسایی رانندگان متخلف و برخورد با آنها حساب باز کرده است. این‌طور که رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید بزودی سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف رانندگی در شهر یا جاده‌ها از راننده متخلف عکس و فیلم گرفته و آن را برای پلیس ارسال کنند. اسکندر مومنی، روز گذشته در حاشیه همایش تخصصی روسای پلیس راه و راهور استان‌ها با اشاره به کاهش قابل ملاحظه تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی در دو ماهه امسال گفت: بر‌اساس قانون جدید، پلیس اجازه دارد از گزارش‌های شهروندان به صورت عکس و فیلم در شناسایی رانندگان متخلف و برخورد با آنها استفاده کند.وی تاکید کرد: بزودی با راه‌اندازی این سامانه شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف رانندگی را به صورت فیلم و عکس برای پلیس ارسال کرده و به این ترتیب با پلیس در برخورد با تخلفات رانندگی همکاری کنند.

به گفته مومنی، سامانه نظارت مردمی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قبل از تابستان امسال به صورت کامل راه‌اندازی خواهد شد و هم‌اکنون نیز مراحل راه‌اندازی آزمایشگاه صحت‌سنجی گزارش‌های دریافتی در حال انجام است.

رئیس پلیس راهور ناجا، درباره ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای بدون استاندارد یورو 4 از ابتدای تیر ماه گفت: پلیس مجری قانون است و سازمان حفاظت محیط زیست نیز چندی قبل شماره‌گذاری خودروهای بدون استاندارد یورو 4 را از ابتدای امسال ممنوع کرده بود و پلیس نیز بر این اساس جلوی شماره‌گذاری این خودروها را گرفت، اما متاسفانه آقایان موضعشان را تغییر دادند و مجددا شماره‌گذاری این خودروها آغاز شد.مومنی ابراز امیدواری کرد سرانجام مهلت‌های مکرر به خودروسازان تمام شود و مسئولان مربوط در این زمینه روی حرفشان بایستند.

تورم؛ ارزش جریمه‌های رانندگی را نصف کرد

تورم روی جریمه‌های رانندگی هم اثر گذاشته است، نرخ بالای تورم باعث شده تا دیگر مبلغ افزایش یافته جریمه‌های رانندگی به چشم نیاید، حالا پلیس نگران است که مبادا با این وضع جریمه‌های چند برابر شده رانندگی اثرگذاری خود را از دست بدهد. به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی نیز در ادامه این همایش به تاثیر‌گذاری تورم بر کاهش اثربخشی جریمه‌های افزایش یافته رانندگی اشاره کرد و گفت: امسال باید تلفات رانندگی در کشور به زیر 17 هزارنفر برسد.

اسماعیل احمدی‌مقدم، با اشاره به نقش بازرسان کنترل نامحسوس افزود: پلیس باید در سامانه جدیدی که در حال راه‌اندازی آن است از گزارش ماموران کد دار استفاده کند از سوی دیگر بازرسان نامحسوس می‌توانند در بخش آموزش نیز وارد شده و فقط کار جریمه انجام ندهند.وی با یادآوری آغاز تدریجی سفرهای تابستانی تصریح کرد: افزایش حضور و قاطعیت در برخورد با متخلفان باید در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی قرار بگیرد.

توقیف ۴۵ خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز از توقیف ۴۵ دستگاه خودرو با خلافی بیش از ده میلیون ریال در پایتخت خبر داد و گفت: در راستای اجرای بند 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؛ طی 24 ساعت گذشته با تشدید اقدامات کنترلی 45 دستگاه خودرو که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشتند شناسایی و از ادامه تردد آنها در خیابان‌های پایتخت جلوگیری شد.

پوران محمدی /‌‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها