دهقانی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

بازسازی در ورزقان ادامه دارد

نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه بعد از زلزله ساخت 9 هزار و 500 خانه در مناطق روستایی این شهرستان شروع شده، گفت: تاکنون حدود 60 درصد ساخت و سازهای این خانه‌های به پایان رسیده و روند بازسازی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۵۹۶۲۸
بازسازی در ورزقان ادامه دارد

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه تابستان سال گذشته ما در شهرستان ورزقان و روستاهای تابع شاهد بیش از چهار هزار زلزله و پس لرزه بودیم، گفت: بیش از 200 مورد این زلزله، بالای چهار ریشتر بود و به این معناست که اکثر خانه ها باید بازسازی شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، بیش از 40 هزار خانه باید بازسازی و ساخته شود. دولت ساخت 9 هزار و 500 خانه در مناطق روستایی را شروع کرده که تاکنون حدود 60 درصد ساخت و سازهای این خانه‌ها به پایان رسیده و روند بازسازی همچنان ادامه دارد.

نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه در خود شهر ورزقان نیز حدود 10 هزار خانه آسیب دید، گفت: مسئولین برای بازسازی این خانه ها 20 میلیون تومان وام می دهند اما مردم معتقدند که این وام کافی نیست و خواستار افزایش سقف وام هستند.

دهقانی با بیان اینکه بازسازی در 65 روستا هنوز آغاز نشده، افزود: بعد از زلزله قرار شد مناطقی که ساختمانهای آنها بطور کلی تخریب شده در فاز اول و خانه هایی که فقط آسیب دیده اما قابل سکونت است، در فاز دوم بازسازی شود. در حال حاضر در 65 روستا که قرار بود در فاز دوم بازسازی شود، هنوز اقدام نشده است.

وی تصریح کرد: البته شبکه های زیرساختی این مناطق از جمله آب، برق، معابر روستا و خود شهر ورزقان، پل ها و ... هنوز بازسازی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها