«سال‌های بی‌قراری» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «سال‌های‌ بی‌قراری» نوشته محسن کاظمی، برگرفته از خاطرات جواد منصوری روز یکشنبه، اول اردیبهشت‌ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۹۶۸

به گزارش ایکنا، محمود هاشمیان و شالی‌چی، دو نفر از کسانی که نامشان در کتاب آمده و پیش از انقلاب فعالیت‌های فرهنگی، عام‌المنفعه و خیرخواهانه داشته‌اند، در این مراسم تجلیل خواهند شد.

کتاب خاطرات جواد منصوری با عنوان «سال‌های بی‌قراری» با نگارش و تدوین محسن کاظمی از سوی انتشارات سوره مهر در 756 صفحه منتشر شده است. جواد منصوری از مبارزان و فعالان انقلابی است که به دلیل فعالیت‌های مستمر علیه رژیم طاغوت، به زندان می‌افتد. وی در طول مبارزات خود با گروه‌های مختلف مبارز سیاسی همکاری داشته است و این کتاب، خاطرات منصـوری را از بدو تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی دربر می‌‌گیرد.

«سال‌های بی‌قراری» دارای ده فصل و هر فصل بیانگر خاطرات مقطعی از زندگی منصوری است. همچنین 500 صفحه ابتدایی این کتاب به شرح خاطرات و مبارزات، همراه با پانوشت‌ها می‌پردازد و 200 صفحه آخر نیز به عکس و اسناد اختصاص دارد.محسن کاظمی هم از فعالان عرصه «خاطره‌نگاری» و «تاریخ شفاهی» است که سال 1386 سایت «تاریخ شفاهی ایران» و سال 1389 «هفته‌نامه الکترونیکی تاریخ شفاهی» را بنیان نهاد.از جمله آثار او می‌توان به یادداشت‌های سفر شهید صیادشیرازی، خاطرات احمد احمد، خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ)، شب‌های بی‌مهتاب (اثر برگزیده نهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس در سال 1384) و خاطرات عزت‌شاهی (اثر برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی در سال 1387) اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها