مراسم بزرگداشت شهیدان باکری برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان باکری با حضور جمعی از فرماندهان سپاه،‌ همرزمان، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم پنج شنبه شب برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۷۹۷۳
مراسم بزرگداشت شهیدان باکری برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در سخنانی شهیدان باکری را نه فقط دارای نبوغ نظامی بلکه آگاه به سنت الهی که براساس آن کسانی که در راه خدا قیام کنند، خداوند هم راههای خود را به آنها نشان می دهد، دانست و گفت: من در شخصیت فرماندهان معروف جنگ دنیا مطالعه کرده ام اما فاصله آنها با شهید مهدی باکری از زمین تا آسمان است.

وی افزود: شما هیچ ژنرال برجسته ای را پیدا نمی کنید که از دهها کیلومتری خط مقدم جلوتر رفته باشد یا یک ژنرال که در نبرد کشته شده باشد پیدا نمی کنید.

سلامی تصریح کرد: این چه نوری است که در ذهن یک فرمانده آن قدر به او توان می دهد که نیروهایش را از 15 کیلومتر باتلاق عبور دهد و بر دشمن غلبه کند، این جز حقیقت ایمان نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه، شهیدان باکری را تجسم انسانی اسلام دانست و گفت: آنها امتداد عاشورا بودند، و آنچه شهید باکری را به عنوان یک اسطوره قهرمان جاودانه کرد، رفتارهایی از او بود که به ظاهر پیش پا افتاده ولی نشان دهنده اوج معنوی آن شهید بود.

وی افزود: شستن لباس و ظرف های رزمندگان در زمانی که فرماندهی لشگر را بر عهده داشت، اوج عظمت این شهید را می رساند، شهیدی که زودتر از همه به میدان می رفت و دیرتر از همه برمی گشت.

سلامی چنین افرادی را افتخار و اسطوره دانست و گفت: تا وقتی چنین مردانی هستند، آرایش قدرت های جهانی توانایی اشغال یک وجب از خاک این سرزمین را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ همه کشورها از جمله شوروی و امریکا که در تقابل با هم قرار داشتند، برای مقابله با انقلاب اسلامی و در کمک به صدام همراه شدند اما موفق نشدند.

سردار سلامی موفقیت ها و دست آوردهای کشورمان در عرصه های مختلف از جمله دانش های نوین و نیز در عرصه های سیاسی و بین المللی را نتیجه خون شهیدان و نیز همراهی و همدلی و پیروی مردم از مقام عظمای ولایت دانست.

در این مراسم ضمن اجرای دکلمه، همخوانی و نمایش به مناسبت شهادت شهیدان باکری، از کتاب شعری در وصف این شهیدان با نام "به لهجه سردار بدر" با حضور سردار سرلشگر صفوی، سردار پاکپور، سردار پورجمشیدیان و احسان باکری رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها