دریادار رستگاری خبر داد:

تست ناوشکن دماوند در دریا

وزیر دفاع درباره دستاوردهای تازه کشورمان در عرصه نظامی گفت: ما در حوزه رادار، دستاوردهای جدیدی داریم که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد. ناو جماران 2 پیشرفته،‌ شناور پرنده با تعریف جدید به شکل تهاجمی و نوعی زیردریایی جدید هم در آینده رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۲۳۶۳
رونمایی از دستاوردهای تازه دفاعی - نظامی

سردار احمد وحیدی امروز سه شنبه در دومین همایش سراسری فناوری سیستم‌های راداری با اشاره به شرایط امروز جهان اظهار کرد: آنچه ما درباره روندها در دنیا شاهدیم، ضعف رو به رشد نظام سلطه حاکم بر جهان است.

وی با بیان اینکه "قدرت زمانی می‌تواند پایدار باشد که نظام اقناع‌سازی آن به خوبی کار کند و بتواند اجماعی منطبق بر اقناع به وجود آورد"، اظهار کرد: برای این کار نیازمند تسلط گفتمانی هستیم و در غیر اینصورت از روشهای دیگری استفاده خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه "نظام سلطه در همه شاخصه‌های گفتمان‌سازی،‌ اقناع‌ و اجماع‌سازی دچار مشکل است"، گفت: امروز نازایی غرب در تولید گفتمان مقبول جهانی کاملا آشکار شده است و چون نمی‌تواند گفتمان‌سازی کند، اقناع‌سازی حاصل نمی‌شود و در زمینه اجماع نیز به شدت دچار خلل است و ما از این ناحیه شاهد ترک برداشتن قدرت نظام سلطه هستیم که می‌تواند به شکست آن بیانجامد.

وزیر دفاع در ادامه، به شکست‌های نظام سلطه و بویژه آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا می‌خواست الگوی دموکراسی خاص خود را در عراق پیاده کند اما شکست خورد. آنها به دنبال نوسازی سیاسی از طریق دولتها بودند اما بیداری اسلامی برنامه‌های آنها را به هم ریخت، چراکه نوسازی ملتها رقم خورد. آمریکا به دنبال جهانی‌سازی و معرفی لیبرال دموکراسی به عنوان نهایت آمال بشر بود اما خودشان در همین عرصه به شدت دچار مشکل هستند.

وی اضافه کرد: آنها تلاش می‌کردند جمهوری اسلامی را مهار و از نفوذ آن جلوگیری کنند اما اعتراف می‌کنند که هر جا پا گذاشته‌اند ردپای ایران در آنجا بوده است. این شکست‌ها نشان می‌دهد مسیری را که طی می‌کنند قابلیت تحقق ندارد و امروز به سمت افول می‌روند. خود مراجع آمریکایی اعلام کردند که در سال 2030 آمریکا دیگر قدرت برتر نیست و حداکثر یک قدرت مثل سایر قدرتهاست و بر این باورند که آینده متعلق به غرب نیست بلکه به آسیا تعلق پیدا خواهد کرد.

وزیر دفاع با اشاره به اختلافات رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: این اختلافات نشان می‌دهد که آمریکا نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد رژیم صهیونیستی قرار دهد و این واقعیت ناشی از اختلافی است که در منافع آنها به وجود آمده است. بسیاری از مراجع و کارشناسان آمریکایی و حتی رژیم صهیونیستی درباره آینده این رژیم نگرانند و اعلام کرده‌اند که در آینده، رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

وحیدی ادامه داد: نظام سلطه برای جلوگیری از افول خود ناچار است به توانمندی‌های نظامی به عنوان قدرتی که برای آنان همچنان وجود داشته توجه کند و در اینجا ارعاب به جای اقناع می‌نشیند. آنها برای اینکه بتوانند دیگران را با خود همسو کنند، به جای استفاده از ارتباطات تعریف شده ناچارند در قالب زور و شبکه‌های تهدید این کار را انجام دهند.

وی همچنین به حضور و نفوذ کشورهای غربی در برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: شبکه‌های راداری جهانی که در ترکیه، خلیج‌فارس و برخی نقاط دیگر از سوی نظام سلطه دنبال می‌شود برای آن است که بتواند کنترل خود را اعمال کند اما همه اینها نشان از واقعیت بزرگی است که غرب و بویژه آمریکا قدرت گفتمان‌سازی را از دست داده و از سوی دیگر نشانه پیروزی انقلاب اسلامی است.

وزیر دفاع در ادامه به توان نظامی دشمنان جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ما نمی‌توانیم فعالیت دشمن را نادیده بگیریم و باید هم‌تراز و حتی بالاتر از دشمن توانایی خود را ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع رادار در عرصه‌های نظامی تصریح کرد: صحبت از دفاع هوشمند بدون توجه به موضوع رادار قابل تصور نیست و هیچ حوزه‌ای از جنگ هوایی،‌ دریایی و زمینی نیست مگر آنکه موضوع رادار در مفهوم عام آن در دفاع و تهاجم نقش کلیدی داشته باشد.

وحیدی با بیان اینکه "دشمن در زمینه رادار کارهای فراوانی انجام داده است"، گفت: رادار باند ایکس که در ترکیه نصب شده است و در خلیج‌فارس هم نصب خواهد شد، به تعداد چهار عدد تولید شده است و ادعا می‌کنند این رادار می‌تواند توپ فوتبال را در فاصله 4800 کیلومتری تشخیص دهد. ما نیز باید در حوزه رادار به تراز بسیار بالایی دست پیدا کنیم چرا که هم از بعد نظامی و هم بعد فناورانه بسیار اهمیت دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه "باید بپذیریم که یک عقب‌ماندگی در حوزه رادار داشته‌ایم"، خاطرنشان کرد: البته در چند سال اخیر رشد خوبی صورت گرفته است و می‌توان گفت جهش داشته‌ایم. امروز ما در رادار آرایه فازی باند اف، حرف برای گفتن داریم و گام زیادی برای رسیدن به رادار باند ایکس نمانده است. البته فهرست بلندی از رادارها مانند رادار موج میلی‌متری و سیکرها نیز مهم‌اند.

وحیدی اضافه کرد: رادارهای ما با برد 500 و 700 کیلومتری هستند و در آینده نزدیک به بالای 1000 و 3000 کیلومتر خواهند رسید. ما رادارهایی برای کشف ماهواره‌ها که از آرایه فازی پیروی می‌کنند، تولید کرده‌ایم. ما تولیدات خوبی داشته‌ایم اما کافی نیست، چراکه رادارها جزو مهمترین مسائل است و زیرساختهای خوبی برای ادامه قوی‌تر حرکت ما در این عرصه بوجود آمده است.

سردار وحیدی در ادامه این همایش با حضور در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه "موضوع رادار برای جمهوری اسلامی، هم در عرصه نظامی و هم در عرصه غیرنظامی مهم است"، گفت: ما رادارهای مختلفی تاکنون تولید کرده‌ایم و البته رادارهای پیشرفته‌تری نیز در حال تولید است.

وی درباره دستاوردهای جدید کشورمان در عرصه نظامی اظهار کرد: ما در حوزه رادار، دستاوردهای جدیدی داریم که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد. ناو جماران 2 پیشرفته،‌ شناور پرنده با تعریف جدید به شکل تهاجمی و نوعی زیردریایی جدید هم در آینده رونمایی خواهد شد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره سردار حسن شاطری که چندی پیش در سوریه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید گفت: تروریستها به عنوان یک مشکل جامعه جهانی بروز کرده‌اند و همه‌جا حضور دارند و متاسفانه مورد حمایت نظام سلطه هستند و با وجود ادعای مخالفت آنها با تروریسم، از انواع مختلف آن مثل تروریسم پهپادی که اکنون جریان دارد حمایت می‌کند.

وحیدی در پایان گفت: سردار شاطری انسان بزرگی بود که به خدمت محرومان می‌اندیشید. ما همواره شاهد این بوده‌ایم که کسانی که خدوم ملت‌ها بوده‌اند مورد غضب رژیم صهیونیستی بوده‌اند و ما به شهادت این سردار بزرگ افتخار می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه این همایش از نمایشگاه تجهیزات و سیستم‌های راداری دیدن کرد(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها