عضو کمیته مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم با بیان این‌که پرداخت کمک‌های شب عید ارتباطی به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: دو کارگروه اقتصاد خانوار و تولید در این زمینه تشکیل شده‌ است.
کد خبر: ۵۳۲۹۷۱

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به تصمیمات اخیر دولت و مجلس درباره نحوه تخصیص کمک به مردم و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: کارگروه تولید برای بررسی نحوه پرداخت سهم 30 درصدی تولید از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین کارگروه دیگری درخصوص اقتصاد خانوار تشکیل شده که درباره چگونگی حفظ قدرت خرید خانوار و کاهش آسیب‌پذیری آنان در مقابل شرایط مختلف اقتصادی به ارائه راهکار می‌پردازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها با تصمیم برای پرداخت کمک شب عید به مردم ارتباطی ندارد، تصریح کرد: میزان این مبالغ و همچنین منابع تخصیص آن تاکنون نهایی نشده است، پرداخت مبالغی از صندوق توسعه ملی نیز در حد پیشنهاد بوده و منبع تأمین آن هنوز قطعی نیست.

فولادگر تأکید کرد: با در نظر گرفتن موارد دیگر از جمله کسری بودجه و همچنین بدهی به پیمانکاران دولتی درباره مبالغ پرداختی به مردم تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این پر سش که آیا این مبالغ به همه دهک‌های جامعه پرداخت خواهد شد یا خیر، گفت: هنوز درباره این موضوع تصمیم نهایی گرفته نشده اما بیشتر اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه مورد نظر خواهند بود و یکی از دلایل به طول انجامیدن این مباحث تفکیک اقشار از یکدیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها