یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با اشاره به این‌که گرفتگی و مشکلات بینی عامل مستعد‌کننده مشکلات گلو و سینوزیت است، گفت: شستشوی روزانه بینی در دو نوبت با آب معمولی موجب تخلیه فضای آن می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۸۰

دکتر علی‌اصغر پیوندی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این‌که عفونت گوش‌میانی پس از سرماخوردگی شایع‌ترین علل مراجعه کودکان به پزشک است، افزود: درمان نشدن بموقع یا درمان ناقص سرماخوردگی موجب التهاب حلق و انتقال عفونت به گوش‌میانی شده و تجمع باکتری‌ها در فضای بسته گوش‌میانی موجب بروز علائم گوش درد در کودکان می‌شود. این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: علائم مشخصه عفونت حاد گوش‌میانی این است که کودک از شدت درد آرام و قرار ندارد. وی ادامه داد: گرفتگی گوش، وزوز، عدم تعادل، سردرد شدید و تب از علائم عفونت گوش‌میانی در کودکان است و در بزرگسالان این علائم با تهوع نیز بروز می‌کند.در صورت درمان نامناسب، کاهش شنوایی و کاهش یادگیری بچه‌ها در مدرسه ایجاد می‌شود.

رفع عیوب انکساری با لیزیک ممکن است

یک چشم‌پزشک گفت: افرادی که عیوب انکساری چشم دارند. نزدیک‌بین‌‌هایی که شماره عینک آنها یک تا هشت است و دوربین‌هایی که شماره عینکشان تا پنج است، می‌توانند برای برطرف‌کردن این عیوب به وسیله لیزر اقدام کنند به شرطی که سن آنها بیش از 18 سال باشد.

بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با فارس افزود: البته افراد مسن‌تر در صورتی که از سلامت چشم برخوردار باشند، یعنی آب مروارید نداشته باشند و شماره چشم‌ آنها ثابت باشد نیز می‌توانند این عمل را انجام دهند.وی با بیان این‌که عمل لیزر چشم به سه شکل PRK، لیزیک و سنتولیزیک انجام می‌شود، تاکید کرد: در عمل‌های لیزیک و سنتولیزیک، چشم بیمار یک شب به صورت تار می‌بیند، اما در عمل PRK تاری چشم پنج تا هفت روز طول می‌کشد و مراقبت در این دو دسته کمی متفاوت است.

این متخصص گفت: افراد پس از عمل لیزیک ممکن است تا مدتی دچار خشکی چشم شوند به همین دلیل قطره‌های مرطوب و اشک مصنوعی تجویز می‌شود. همچنین به دانشجویان یا افرادی که استفاده بیشتری از کامپیوتر دارند، توصیه می‌شود به صورت ممتد از چشمشان استفاده نکنند و کار چشم را متناوب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها