مشحون: کسی را وادار به بازی در تیم ملی نکردیم

پای بچیروویچ به کمیته انضباطی باز شد

پرونده جنجالی که از روز پنجشنبه در لیگ برتر بسکتبال به پا شد و در روزهای قبل با گفت‌وگوهای مهرامی‌ها و فدراسیون نشین‌ها حال و هوای بسکتبال را ملتهب کرد، امروز روی میز کمیته انضباطی فدراسیون قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۱۸۹۲

پنجشنبه گذشته در جریان برگزاری بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال، تیم مهرام تهران در دیدار با همیاری زنجان زمین مسابقه را به‌دلیل اعتراض به داوری در حضور 6000 تماشاگر زنجانی ترک کرد. تبعات این حرکت باخت فنی 20 بر صفر به سود میزبان بود، اما بعد از این جریان، گفت‌وگوهای ملی‌پوشان مهرام، واکنش جدی مسوولان فدراسیون بسکتبال را همراه داشت.

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در واکنش به صحبت‌های صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی که گفته بود دیگر برای تیم ملی بازی نمی‌کند، در نشست اضطراری با اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال گفت: وقتی بازیکنی اعلام می‌کند برای تیم ملی بازی نمی‌کند ما هم براساس شعار استقلال و آزادی در ایران عمل کرده و می‌گوییم این جریان به خودش مربوط است.

پس از جنجال زنجان، امیر محمد گنجی مالک باشگاه مهرام اولین کسی بود که طی نامه‌ای به فدراسیون بسکتبال از برخورد کادرفنی و بازیکنان ملی پوش خود درباره اتفاق‌های داوری عذرخواهی کرد. مشحون این حرکت را شایسته قدر​دانی دانست.

اما حرف‌های کاپیتان تیم ملی بسکتبال واکنش شدیدتری را از سوی مدیر تیم‌های ملی بسکتبال به دنبال داشت. محمد رضا مشحون که رابطه چندان خوبی هم با صمد نیکخواه بهرامی ندارد در پاسخ به حرف‌های او گفت: حرف‌های صمد در جایگاه کاپیتان تیم ملی اصلا شایسته او نیست. او تمام داوران را ناپاک خوانده و گفته است که باید از داوران خارجی استفاده کنیم. این تهمت به داوران ایرانی که در المپیک و بازی‌های آسیایی سوت زده‌اند، نارواست. کسی که دلش با تیم ملی نیست نمی‌توان او را با زور وارد تیم ملی‌ کرد. قرار نیست منت بگذاریم. تیم ملی امتیاز است و یک بازیکن باید به پوشیدن پیراهن ملی افتخار کند.

با این واکنش‌های تند و تا حدی تهدیدآمیز بود که صمد نیکخواه‌بهرامی یک روز بعد، از حرف‌های انتقادی خودش درباره داوران و بازی نکردن در تیم ملی، عقب‌نشینی کرد. او گفت: پس از بازی با همیاری زنجان صحبت‌هایی مطرح کردم که متاسفانه از آنها سوءبرداشت شده و هرکس به صورتی تعبیرش کرده است. من اصلا صحبتم این نبود که نمی‌خواهم برای تیم ملی بازی کنم. اصلا چه کسی دوست دارد در تیم ملی کشورش بازی نکند؟

بازیکن تیم ملی بسکتبال، ترک زمین توسط تیم مهرام را اشتباه قلمداد کرد و درباره داوری گفت: هدفم در مصاحبه‌ها دقت بیشتر داوران بود. متاسفانه جو نامناسبی برای مـــن به​راه افتاده، طوری که می‌خواهند از حرف هایم سوءبرداشت کنند و مرا برابر داوران قرار بدهند.

اما یک طرف دیگر جنجال بازی همیاری و مهرام، مهمد بچیروویچ سرمربی تیم مهرام و تیم ملی بسکتبال بود. بچیروویچ نیز بعد از اتفاق‌های بازی حرف‌های ضدونقیضی زد. او در پایان مسابقه تهدید به بازگشت به وطنش کرد، اما زمانی که جو را خیلی نامناسب دید، منظورش از بازگشت را این‌گونه بیان کرد: منظورم بازگشت به خانه ام در تهران بود نه کشورم اسلوونی!

بچیروویچ می‌گوید از بخشنامه فدراسیون بسکتبال بی‌اطلاع بوده و فکر می‌کرده با توجه به قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) می‌تواند برای لحظاتی تیم را بیرون بکشد. محمود مشحون درباره بچیروویچ گفت: قانون برای او هم یکسان عمل می‌کند. او قصد داشت طبق قانون فدراسیون جهانی تیمش را به رختکن برده و آرام کند، اما از قانون ایران بی‌اطلاع بود.

البته در قوانین فیبا نیامده تیم‌ها برای حفظ آرامش باید زمین مسابقه را ترک کنند و معلوم نیست منظور رئیس فدراسیون بسکتبال از این حرف چیست.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال نیز با ادبیات ویژه‌ای بچیروویچ را مورد خطاب قرارداد: مطمئن باشید با بچیروویچ برخورد خواهیم کرد که دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم. دندانش را می‌کشیم تا دیگر این اتفاق‌ها نیفتد.در هر حال با اتفاق‌هایی که در دیدار همیاری ـ مهرام افتاد، به نظر می‌رسد کمیته انضباطی فدراسیون از ساعت 10 صبح امروز ساعات شلوغ و پررفت و آمدی داشته باشد و همه را بی‌تاب تصمیم های قاطع انضباطی برای جنجال زنجان کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها