بهره‌برداری از فاز نخست فرودگاه همدان

با حضور استاندار همدان، فاز نخست فرودگاه این شهرستان به بهره‌برداری رسید و بلیط فروشی پروازهای مشهد از استان همدان نیز آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۷۰۱۹

علی محمد آزاد در آیین افتتاح فاز نخست فرودگاه همدان گفت: 3750 متر باند فرودگاه در قالب فاز اول، ترمیم و بازسازی شد که با بهره برداری از آن فرود هواپیما‌های «فوکر»، «ام دی» و هواپیما‌های متوسط با ظرفیت 150 نفر فراهم شده است.

وی افزود: برای تکمیل باند فرودگاه 12 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که 10 میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول هزینه شده و دو میلیارد تومان نیز برای اتمام فاز دوم باقیمانده است. با تکمیل 200 متر باقیمانده از باند، فرودگاه همدان آماده فرود هواپیماهای غول‌پیکر و پهن پیکر خواهد بود.

استاندار همدان همچنین از آغاز بلیط فروشی پروازهای مشهد از استان خبر داد و اضافه کرد: از 9 آذر، نخستین پرواز به سمت مشهد انجام خواهد شد و از این پس هر هفته، دوشنبه و پنج‌شنبه پرواز به سمت مشهد از فرودگاه همدان برقرار خواهد بود.

وی، درباره مدت زمان بهره‌برداری از باند فرودگاه، یادآور شد: قرار بود ساخت باند فرودگاه در مدت دو سال به اتمام برسد که با تلاش پیمانکار در یک سال آماده بهره برداری شد.

«آزاد» درباره فاز دوم پروژه نیز اظهارداشت: فاز دوم پروژه تیر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که در تلاش هستیم تا پروازهای همدان به سمت تهران را در این فرودگاه برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم شرکت‌های هواپیمایی را قانع کنیم، برای سال آینده پروازهای عتبات عالیات و کیش نیز در این فرودگاه دایر می‌شود که این موارد به استقبال مردم و همکاری شرکت‌های هواپیمایی بستگی دارد. به دنبال این هستیم تا ارتباط و پروازهای دو طرفه‌ای بین استان همدان و سایر نقاط گردشگری کشور برقرار شود.

استاندار همدان تصریح کرد: برای تکمیل فاز دوم باند فرودگاه، ترمینال، برج مراقبت و تامین تجهیزات مورد نیاز 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که برخی از تجهیزات مورد نیاز، وارداتی است. در صورت تامین تجهیزات و تکمیل کامل آن، فرودگاه همدان به فرودگاه بین‌المللی، تبدیل و برای فرود هواپیما‌های غول‌پیکر آماده خواهد شد؛ امیدواریم سال آینده پروازهای حجاج از فرودگاه همدان انجام شود.

«آزاد» افزود: فرودگاه همدان در بین 54 فرودگاه کشور از نظر وضعیت پرواز در جایگاه هجدهم قرار دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها