جام جم آنلاین: ساکنان شهر فلوجه گفتند نیروهای امریکایی همه راه های این شهر را بسته اند و فقط به خانواده ها اجازه خروج می دهند.
کد خبر: ۵۱۵۶۳
به گزارش خبرگزاری فرانسه ایاد علاوی نخست وزیر عراق و جورج بوش رئیس جمهوری امریکا مصمم هستند انتخابات عراق را در موعد مقرر برگزار کنند و برای این کار و مشروع جلوه دادن انتخابات ، سرکوبی شورشیان از گام های نخست ضروری است.
سرهنگ مایکل فورمیکا فرمانده تیم رزمی تیپ دوم لشکر اول سواره نظام ارتش امریکا گفت مجبوریم فلوجه را پاک کنیم. مجبوریم جلوی فرار اشرار را بگیریم ما مجبوریم به تروریسم خاتمه دهیم و با همکاری نیروهای عراقی فلوجه را به مردم عراق بازگردانیم.
از سوی دیگر پلیس رمادی گفت نیروهای امریکایی این شهر را نیز محاصره کرده اند. روز شنبه 20 نظامی امریکایی در رمادی مجروح شدند.
ارتش امریکا در منطقه اعلام کرد یک گشت عراقی امریکایی یک دستگاه کامیون مسروقه پلیس را که پر از مواد منفجره بود در سامرا کشف و منهدم کرد اما یک نظامی عراقی و چهار غیرنظامی مجروح شدند.
حالا نیروهای امریکایی آماده اند از دو جناح به فلوجه و رمادی حمله کنند. یک سرمهندس تفنگدار امریکایی گفت : اوضاع نمی تواند به این شکل ادامه داشته باشد. ما مجبوریم دیر یا زود وارد فلوجه شویم اما این وضع باید خاتمه یابد.
مدیر یک بیمارستان تازه تاسیس که قرار بود در فلوجه افتتاح شود گفت این بیمارستان بر اثر اصابت دو موشک امریکایی به کلی نابود شد. ارتش امریکا اعلام می کند با سلاح های هوشمند شهرهای عراق را بمباران می کند.
هیاتی از پارلمان موقت عراق تلاش کرده است راهی مسالمت آمیز برای بحران فلوجه پیدا کند اما تلاش ها برای ختم بحران به جایی نرسیده است.

اشتباه کامل عنان
کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل در نامه هایی به دولت های امریکا ، انگلیس و عراق هشدار داده است که حمله به فلوجه می تواند باعث تضعیف روند انتخابات در عراق شود.
دیوید بلانکت وزیر کشور انگلیس به بی بی سی گفت که «عنان کاملا اشتباه می کند.»

مجروح شدن 20 سرباز امریکایی در رمادی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها