واکنش وزیر دفاع به ادعای پنتاگون:

پهپاد آمریکایی به حریم ایران وارد شده بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ادعای اخیر پنتاگون مبنی بر حمله جنگنده‌های ایرانی به پهپاد آمریکایی در خلیج فارس، گفت: هفته گذشته یک فروند هواپیمای ناشناس به فضای فوقانی دریای سرزمینی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شد که با اقدام به هنگام، هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرار شد. سردار احمد وحیدی تاکید کرد: ایران با استفاده از همه ظرفیت‌های ذی‌ربط از جمله مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی موضوع را در دست پیگیری دارد.
کد خبر: ۵۱۴۵۸۶

  وزیر دفاع در این رابطه اظهارداشت: این تجربه و نیز سوابق قبلی حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری لازم، همه تحرکات را به طور دقیق رصد کرده و با اقتدار موثر، اقدام‌های قاطع، لازم و به موقع را معمول خواهد کرد.

اخیرا پنتاگون مدعی شد که هواپیماهای جنگی ایران هفته گذشته در حریم هوایی بین‌المللی به یک پهپاد آمریکایی غیرمسلح شلیک کرده‌اند، گرچه شلیک‌شان به هدف‌ نخورده است.

رویترز با اعلام این خبر گزارش داد حادثه اول نوامبر که موجب هشدار رسمی به تهران از طریق کانال‌های دیپلماتیک شد اولین باری است که تهران به یک هواپیمای آمریکایی بدون سرنشین شلیک می‌کند.

پنتاگون مدعی شد که دو هواپیمای ایرانی در ساعت 4:50 دقیقه صبح اول نوامبر این پهپاد را که عملیات نظارتی معمول و محرمانه خود را بر فراز آبهای خلیج فارس و در حدود 16 مایلی سواحل ایران انجام می‌داد دیدند.

جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون گفت که این هواپیماها چندین بار به پهپاد پریدیتور شلیک کردند و در حالی که پهپاد از حریم هوایی ایران دور می‌شد تا چندین مایل آن را تعقیب کردند.

لیتل گفت: ما معتقدیم که آنها حداقل دو بار شلیک کردند.

سخنگوی پنتاگون افزود که این پهپاد به هیچ عنوان وارد حریم هوایی ایران نشده بود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها