این روزها با نیم‌نگاهی به وضع معادلات منطقه‌ای می‌شود برق شمشیر از روبسته دشمنان را به وضوح دید و حس کرد. این یعنی حالا دیگر اروپا، آمریکا و اسرائیل به زعم خود جنگی تمام عیار را با ملت مسلمان ایران آغاز کرده‌اند. جنگی پیچیده که از سویی نشانه‌های جنگ سخت را نمی‌شود چندان در آن دید و از سویی دیگر با جنگ‌های نرم هم تفاوت‌های اساسی دارد.
کد خبر: ۵۱۲۷۴۲

با کمی تامل در شیوه عملکرد دشمنان و غور در رفتار ایشان می‌شود دریافت که آنها تلاش می‌کنند تا با ابزارهای مختلف و از جمله تحریم‌ها به جای حمله نیروها به مواضع رقیب، افراد آنها را به نیروهای خودی تبدیل ‌کنند. از آن پس هم نیروهای استحاله شده به جان ملت خود خواهند افتاد و با ابزارهای فرهنگی کشور را از داخل خواهند پوساند.

در این روش دشمن دو هدف را دنبال می‌کند؛ هدف اول که یقینا بسیار مهم است و تمام تلاششان را برای رسیدن به آن به کار خواهند بست، استحاله فرهنگی مردم و بخصوص اندیشمندان و اهالی فرهنگ است؛ هدفی که یک قدم با هدف نهایی و پیروزی آنها فاصله دارد. با این اوصاف اساسی‌ترین پیشرفت و در واقع، هدفی که پیروزی آنها را محقق می‌سازد، استحاله‌کردن نیروهای متفکر جبهه مقابل است که در نهایت به هدف دوم یعنی براندازی می‌انجامد.

با این حال متاسفانه به نظر می‌رسد چند صباحی است که با وجود اشارات صریح و به‌جای رهبر معظم انقلاب و نشان دادن راه توسط ایشان در شناخت مختصات این جبهه دچار مشکل شده‌ایم.

در چند ماهه اخیر و با تشدید تحریم‌ها، متاسفانه گویا گمان برده‌ایم که هدف دشمن فلج‌کردن اقتصاد ماست و قرار است با این ابزار به جنگ ما بیاید.

غافل از این‌که دشمن نه‌تنها ابله نیست که فریبکار است و کار آزموده. آمریکا و اروپا می‌دانند که این ملت در بدترین شرایط اقتصادی و در دوران سخت دفاع مقدس هم مثل کوه ایستادند و خیال خام آنان را برآشفتند. پس یقینا ورطه تحریم‌ها را هم بخوبی پشت سر خواهند گذاشت و از آن پیروزمندانه بیرون می‌آیند. دشمن می‌داند که اقتصاد و تحریم چیزی نیست که به‌واسطه آن مردم به علایق و اعتقاداتشان پشت پا بزنند.

نکته‌ای که ما از آن غافل بوده‌ایم و دشمن به آن واقف بوده، بحث استحاله فرهنگی است.

نقشه آنها چنین است که با کمک تحریم آرام‌آرام با توسل به ابزارهای فرهنگی از جمله رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب، داستان، شعر، سینما و... جوانان کشور را استحاله کنند و از آن پس از جوانان استحاله شده به عنوان سربازان خود استفاده کنند.

با این اوصاف درست در یک بزنگاه مهم و ظریف آنها بنا دارند از غفلت ما سوءاستفاده کنند. در شرایطی که مثلا حتی از جانب دولت با این استدلال که «فعلا اقتصاد مهم است و باید بحث تحریم‌ها را حل کنیم»، بودجه بخش‌های فرهنگی نصف و حتی یک سوم می‌شود، آنان هزینه‌های جبهه فرهنگی‌شان را چند برابر کرده‌اند و تلاش دارند تا پیکره فرهنگ ما را سست و آسیب‌پذیر کنند و یقینا از آن پس بسادگی به اهداف غایی خود خواهند رسید. مثال برای این مدعا هم زیاد است و متنوع که ان‌شاءالله در مجالی دیگر تک‌تک و جزء به جزء به آنها خواهم پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها