پیروزی تاریخی آلمان در دوبلین و شکست فرانسه مقابل ژاپن

تداوم صدرنشینی آرژانتین با درخشش مسی

بازی حساس آرژانتین و اروگوئه در چارچوب هفته هشتم رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی با برتری سه بر صفر آبی و سفید‌ها به پایان رسید.
کد خبر: ۵۰۹۱۷۹

البته آرژانتینی‌ها این پیروزی را مدیون درخشش ستاره شماره ده تیمشان، یعنی لیونل مسی هستند که دو بار در دقایق 66 و 80 دروازه اروگوئه را گشود. دیگر گل آرژانتینی‌ها را هم سرخیو آگوئرا در دقیقه 75 به ثمر رساند تا این تیم در کمتر از 15دقیقه از تساوی بدون گل به یک پیروزی شیرین دست پیدا کند. در پایان این بازی آلخاندرو سابه‌یا، سرمربی آرژانتین با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش عنوان کرد: ما مقابل تیم باتجربه‌ای که موفق شده است تا نیمه نهایی جام جهانی قبلی صعود کند پیروزی شدیم و این خوشحال‌کننده است.

آرژانتین با این پیروزی 17 امتیازی شد و بالاتر از اکوادور و کلمبیای 16 امتیازی در صدر جدول ایستاد. در دیگر بازی‌های بامداد دیروز کلمبیا با دو گل مقابل پاراگوئه به برتری رسید، اکوادور سه بر یک شیلی را شکست داد و دیدار دو تیم بولیوی و پرو یک بر یک مساوی شد.

برد تاریخی آلمان

اروپا هم جمعه شب خود را با هیجان رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام جهانی سپری کرد و تیم‌های مطرحی چون اسپانیا، آلمان، ایتالیا، انگلیس و هلند همگی مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و تنها پرتغال بود که در مصاف با روسیه تن به شکست داد.

در این میان آلمان و اسپانیا با توجه به پیروزی‌های پرگل شان بهترین نتایج را به دست آوردند. آلمان‌ها در زمین جمهوری ایرلند سنگین‌ترین شکست 40 سال اخیر ایرلند را به این تیم تحمیل کردند و با نتیجه شش بر یک برنده از زمین بیرون آمدند. در این بازی مارکو رویس (32 و 40)، مسوت اوزیل (55 ـ پنالتی)، میروسلاو کلوزه (58) و تونی کروس (61 و 83) برای آلمان گلزنی کردند.

اسپانیا هم در حالی با درخشش پدرو رودریگوئز مقابل میزبان خود بلاروس به برتری چهار بر صفر رسید که هیچکس در اسپانیا موفق نشد این پیروزی را تماشا کند. بحران اقتصادی در اسپانیا باعث شده که حق پخش تلویزیونی این دیدار خریداری نشود که این موضوع در 29 سال گذشته برای نخستین بار اتفاق می‌افتد. گل‌های اسپانیا در این دیدار را یوردی آلبا (12) و پدرو رودریگوئز (20، 69 و 72) به ثمر رساندند. در دیگر بازی‌های مهم هم این نتایج به دست آمد:

گروه A: مقدونیه یک ـ کرواسی 2، صربستان صفر ـ بلژیک 3، ولز 2 ـ اسکاتلند یک، گروه B: جمهوری چک 3ـ مالت یک، ارمنستان یک ـ ایتالیا 3، بلغارستان یک ـ دانمارک یک، گروه C: جزایر فارو یک ـ سوئد 2، گروه D: ترکیه صفر ـ رومانی یک، هلند 3 ـ آندورا صفر، گروه E: سوئیس یک ـ نروژ یک، گروه F: روسیه یک ـ پرتغال صفر، گروه G: یونان صفر ـ بوسنی و هرزگووین صفر، گروه H: انگلستان 5 ـ سان مارینو صفر

شکست فرانسه مقابل ژاپن

تیم ملی فوتبال فرانسه در آستانه دیدار مهم هفته جاری مقابل اسپانیا در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مقابل ژاپن تن به شکست داد. فرانسوی‌ها در این دیدار که در سنت اتین برگزار شد روی تک‌گل دقیقه 88 شینجی کاگاوا با نتیجه یک بر صفر مقابل مهمان آسیایی خود شکست خوردند.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه در پایان این دیدار گفت: ما فضای زیادی در اختیار ژاپنی‌ها قرار دادیم و همین موضوع باعث شکست‌مان شد. این نتیجه بی‌تردید به تیم ما در آستانه بازی حساس با اسپانیا لطمه می‌زند. ما در مقابل ژاپن توانستیم چند موقعیت گلزنی خلق کنیم اما در بازی با اسپانیا چنین موقعیت‎هایی نخواهیم داشت. در آن بازی باید بتوانیم خوب دفاع کنیم و از بخت‌های گلزنی خود نهایت بهره را ببریم.

فرانسه و اسپانیا در یکی از حساس‌ترین بازی سه‌شنبه شب مقدماتی جام جهانی در اروپا در وینسنته کالدرون اسپانیا به مصاف هم می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها