عمو پورنگ به همراه مجریان برنامه‌های گل‌آموز، صبحی دیگر و بازیگران برنامه مبصر پنج ساله روز چهارشنبه جشن شکوفه‌ها را در یکی از روستاهای زلزله‌زده آذربایجان برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۲۰۶۸

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش نیز حضور خواهد داشت. عمو پورنگ قرار است در این سفر برای بچه‌های منطقه هریس برنامه اجرا کند.

این برنامه به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. مجریان شبکه آموزش هم از روز سه‌شنبه در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا می‌کنند و با مردم این مناطق از نزدیک دیدار می‌کنند. این برنامه به صورت زنده از برنامه باز باران شبکه آموزش روی آنتن خواهد رفت.

شبکه آموزش رنگ مدرسه می​گیرد

شبکه آموزش که عنوان و رویکردش با مدرسه و علم‌آموزی پیوند خورده است، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز فصل پاییز ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.پخش ویژه‌برنامه‌هایی در روزهای اول مهر و تهیه و تولید برنامه‌هایی با موضوع آموزش محتوای کتاب‌های درسی و تشریح مباحث عمومی حوزه فناوری اطلاعات و رایانه از دیگر اقدامات شبکه آموزش برای فصل پاییز است.

امیر قمیشی تهیه‌کننده و مجری برنامه بازباران از ویژه برنامه آغاز سال تحصیلی در سی‌ام شهریور خبر داد و گفت: برنامه بازباران به مناسبت فرارسیدن آغاز سال تحصیلی از بیست و نهم شهریور تا اول مهر از ساعت هشت صبح تا هشت شب ویژه‌برنامه خواهد داشت.

به گفته این تهیه‌کننده، در ویژه‌برنامه بازباران هنرمندان از خاطرات روز اول مدرسه‌شان می‌گویند و در فواصل برنامه قسمت‌‌هایی از سریال‌های بازم مدرسه‌م دیر شد و مدرسه موش‌ها پخش می‌شود. پخش قسمت‌های جدید سریال خاطره‌انگیز مبصر پنج‌ساله کلاس که امسال به مبصر بیست و پنج ساله‌ تغییر نام داده، از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه بازباران‌ است. این سریال در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای تهیه شده است.

برنامه سه ساعته رادیو هفت برای فصل پاییز

رادیو هفت شامگاه جمعه با یک ویژه‌برنامه سه ساعته به استقبال فصل پاییز می‌رود. این برنامه که استثنائا ساعت 10 شب آغاز می‌شود و تا یک بامداد ادامه دارد پذیرای خوانندگانی است که ترانه‌هایی با مضمون فصل، پاییز می‌خوانند.

شاهین امیری، مسعود امامی، محمدرضا عیوضی، کوروش تهامی، مهرداد شهسوارزاده و اشکان کمانگری از جمله خوانندگانی هستند که ترانه‌هایشان را در استودیوی شماره دو رادیو هفت‌ اجرا می‌کنند.

خواندن انشاهایی با موضوع مدرسه توسط بازیگران مطرح از دیگر بخش‌های برنامه است. رادیو هفت همچنین در شامگاه پنجشنبه برنامه‌ای دو ساعته را برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

در این برنامه که سی‌ام شهریور پخش می‌شود، سید ناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب «پایی که جاماند» بخش‌هایی از این کتاب را جلوی دوربین می‌خواند. همچنین از بازیگران فیلم‌های مطرح دفاع مقدس دعوت می‌شود تا دیالوگ‌های این فیلم‌ها را دوباره اجرا کنند.

آموزش ساخت وسایل مدرسه در گل‌آموز

سارا روستاپور تهیه‌کننده و مجری برنامه گل‌آموز با اشاره به اضافه شدن بخش‌های جدید به برنامه برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: گل‌آموز بچه‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده می‌کند.

وی در ادامه افزود: در برنامه سعی داریم آموزش ساخت وسایل مدرسه با قیمت ارزان را به بچه‌ها آموزش دهیم تا به اقتصاد خانواده‌ها کمک شود. به این ترتیب از وسایلی که در منزل وجود دارد یا وسایل مدرسه که سال گذشته بچه‌ها از آن استفاده کرده‌اند، به نوعی دوباره استفاده خواهد شد.همچنین در روز اول مهر و آغاز سال تحصیلی از بچه‌ها می‌خواهیم که عکس خود را با لباس مدرسه و کیف و کفش مدرسه برای برنامه ارسال کنند.

غلبه بر اضطراب در فرصت برابر

مجید قره‌گوزلو تهیه‌کننده برنامه مشاور و مشق عشق اظهار کرد: در برنامه مشاور سعی داریم به مناسبت فرارسیدن آغاز سال تحصیلی بخش روان‌شناسی را به روان‌شناسی کودکان اختصاص دهیم و به پدرها و مادرها بگوییم که چگونه فرزندشان را برای رفتن به مدرسه آماده کنند.

وی در ادامه افزود: در این بخش کارشناس برنامه به روان‌شناسی بچه‌ها در زمان مدرسه رفتن و مسائلی همچون غلبه بر ترس و اضطراب مدرسه می‌پردازد. همچنین در سه قسمت از مشق عشق معاونان وزیر آموزش و پرورش مهمان حضوری برنامه می‌شوند و به سوالات بینندگان پاسخ می‌دهند. برنامه فرصت برابر از مهرماه به صورت روزانه روانه آنتن می‌شود و در چهار جلسه تدریس و سه جلسه مشاوره، داوطلبان را برای رقابت در آزمون سراسری آماده می‌کند.

به گفته علیرضا سپهرین، تهیه‌کننده این برنامه در جلسات مشاوره این برنامه نکات مفیدی درباره اعتماد به نفس، مقابله با اضطراب، نقش والدین در موفقیت دانش‌آموزان، استراحت و تغذیه مناسب و... بیان می‌شود.

همچنین به دانش‌آموزان توضیح داده می‌شود که برای موفقیت در هر درس باید چه کنند، مثلا زیست‌شناسی را چگونه بخوانند که بهتر متوجه نکاتش بشوند. معرفی دانشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی، کتاب‌های درسی و کمک درسی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

همچنین در آستانه مهرماه برنامه صفر و یک‌ با تغییر رویکرد با عنوان جدید «برخط» روانه آنتن شبکه آموزش می‌شود.

مجید یوسفی، تهیه‌کننده و کارگردان برخط گفت: برنامه برخط شکل توسعه یافته برنامه صفر و یک است و سعی دارد به بررسی مباحث عمومی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم رایانه با حضور کارشناسان بپردازد.وی خاطرنشان کرد: در برنامه برخط تغییرات عمده‌ای در ارائه مفاهیم و اطلاعات، سطح اجرای برنامه و همچنین میان برنامه‌ها خواهیم داشت تا مخاطب عام نیز بتواند از این برنامه استفاده ببرد.

برخط هرروز بجز جمعه‌ها از ساعت 18:30 دقیقه به مدت یک ساعت با اجرای آرش برهمند از شبکه آموزش پخش می‌شود و تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها