70 درصد حوادث جاده‌ای در این ایام ناشی از انحراف به چپ، سبقت غیرمجازو سرعت زیاد بوده است

لغو محدودیت‌های ترافیکی ویژه اجلاس در پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام لغو تمام محدودیت‌های ترافیکی ویژه اجلاس در پایتخت از روز گذشته، به کاهش 27 درصدی تصادفات در جاده‌های کشور در مدت زمان تعطیلات اجلاس اشاره کرد و گفت:‌ در این مدت نیز نسبت به تعطیلات عید فطر شاهد کاهش 35 درصدی تصادفات در شهر تهران بوده‌ایم.
کد خبر: ۴۹۹۶۱۴

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی با بیان این‌که همزمان با تامین امنیت اجلاس در تهران، مرحله دوم سفرهای تابستانی نیز آغاز شد، افزود: پلیس راهور در دو مقطع زمانی نوروز و فروردین و همچنین شهریور ماه با افزایش تردد در جاده‌ها مواجه است که امسال آغاز مرحله دوم طرح تابستانه مقارن با برگزاری اجلاس بود و این مسأله کار پلیس را دوچندان کرد.

مومنی در مورد وضع جاده‌های کشور نیز با بیان این‌که از روز گذشته شاهد موج بازگشت مسافران بودیم، گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده چالوس به سمت تهران یکطرفه خواهد بود. وی با بیان این‌که بیش از 70 درصد سوانح و حوادث در این ایام ناشی از انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز، سرعت زیاد و خستگی و خواب‌آلودگی است به رانندگان توصیه کرد با صبر و حوصله رانندگی کنند.

کاهش 30 درصدی جرایم طی 15 روز اخیر

همچنین فرمانده انتظامی تهران نیز ضمن قدردانی از مشارکت، همدلی و همراهی شهروندان تهرانی در برگزاری اجلاس غیرمتعهدها از کاهش 30 درصدی جرایم طی 15 روز اخیر در پایتخت خبر داد. حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در کنار سایر واحدهای ناجا با برنامه‌ریزی‌های مستمر، دقیق و کارآمد توانستیم امنیت این اجلاس را تامین کرده و توان پلیس را به همگان نشان دهیم.

ساجدی‌نیا با مطلوب خواندن وضع امنیت شهر تهران در زمان برگزاری اجلاس توضیح داد: تلاش‌های پلیس پایتخت و برنامه‌ریزی های دقیق و موثر قرارگاه امنیتی تهران و اقدامات مناسب این قرارگاه در پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث احتمالی موجب شد تا پلیس ضمن تامین امنیت و نظم این اجلاس به انجام وظیفه ذاتی خویش که همانا برقراری نظم و پیشگیری از وقوع جرم است نیز بپردازد، به گونه‌ای که در طول 15 روز گذشته شاهد کاهش 30 درصدی جرایم بوده‌ایم.

حذف جرایم زوج و فرد و طرح ترافیک دیروز تهران

رئیس پلیس راهور ناجا از حذف جرایم طرح ترافیک و زوج و فرد که روز گذشته در شهر تهران اعمال شد، خبر داد.

سردار مومنی با تاکید بر این‌که براساس دستور، دیروز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در تهران اجرا نشد، توضیح داد: اگر راننده‌ای به اشتباه در این زمینه جریمه شده باشد، تخلف و جریمه وی حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان در مورد برگه‌های جریمه صادرشده در این حوزه نگران نباشند؛ چراکه این جریمه‌ها به صورت سیستمی براساس تاریخ دیروز از سیستم حذف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها