حکم محکومیت جوان متجاوز تاکنون چند بار نقض و تائید شده است

ناقوس مرگ برای «عقرب سیاه» به صدا درآمد

با بررسی دوباره پرونده «عقرب سیاه» که به اتهام ربودن و آزار و اذیت زنان، از سوی پلیس تهران دستگیر شده بود، حکم مرگ وی از سوی قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور تائید شد.
کد خبر: ۴۹۰۹۸۱

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از روز هفتم اردیبهشت سال 87 با شکایت زن جوانی علیه یک مرد آزارگر در دستور کار ماموران کلانتری 176 حسن‌آباد قرار گرفت.

زن شاکی درباره ماجرای تلخی که برایش رقم خورده بود، گفت: روز حادثه در جاده فشافویه سوار یک خودروی پراید شدم تا به خانه بروم. راننده پس از طی مسافتی با شوکر برقی به من حمله‌ور شد و سر و صورتم را سوزاند. آنگاه مرا به حوالی بیابان‌های حسن‌آباد منتقل و پس از آزار و اذیت، همان‌جا رهایم کرد.در پی این شکایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری مرد آزارگر آغاز شد تا این که زنان و دختران جوان دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی ارائه کردند.

دام سیاه برای زنان مسافر

در ادامه تحقیقات معلوم شد، شاکیان در دام مرد جوانی گرفتار شده‌اند که آنها را به عنوان مسافر سوار خودروی پراید و پژو کرده و پس از آزار و اذیت و سرقت اموالشان، در بیابان‌های حسن‌آباد رها کرده است. جستجو‌ها در این باره ادامه یافت تا این که پس از چند ماه ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، با همکاری ماموران کلانتری 176 موفق به دستگیری متهم فراری به نام صادق معروف به «عقرب سیاه» شدند.متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به آدم‌ربایی، آزار و اذیت و سرقت اموال شاکیان اعتراف کرد.

نخستین حکم، اعدام

در پی این اعتراف، پرونده متهم با صدور کیفرخواست به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و سال 88 متهم در این شعبه محاکمه و به اعدام محکوم شد.

به دنبال اعتراض متهم به حکم صادره، پرونده او در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفت که این بار نیز این حکم نقض شد. در ادامه پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

دومین حکم، تبرئه

«عقرب سیاه» بهمن سال گذشته برای دومین بار محاکمه شد و قضات شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران با اکثریت آرا او را بی‌گناه شناخته و تبرئه کردند.پس از صدور این حکم، پرونده بار دیگر به دیوان عالی کشور فرستاده شد که این بار نیز حکم فوق نقض و قرار شد به پرونده متهم بار دیگر در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شود.

طبق این حکم، «عقرب سیاه» برای سومین بار بهمن سال گذشته به دادگاه کیفری استان تهران منتقل و در حضور چهارنفر از شاکیان در شعبه 79 دادگاه محاکمه شد. در ابتدای جلسه دادگاه، شاکیان از متهم به اتهام آدم ربایی، آزار و اذیت و سرقت اموالشان شکایت کردند.آن‌گاه صادق معروف به «عقرب سیاه» به دفاع از خود پرداخت و ربودن شاکیان را به انگیزه سرقت اموالشان پذیرفت، اما آزار و اذیت آنها را انکار کرد.

سومین حکم، اعدام

پس از پایان جلسه دادگاه، متهم با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد.

در این مرحله قاضی محمدی کشکولی، رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران همراه چهار قاضی مستشار وارد شور شده و این بار متهم را به اتفاق آرا به مرگ محکوم کردند.

پس از صدور حکم اعدام برای متهم در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، او به حکم مجازاتش اعتراض کرد. با اعتراض متهم، پرونده به شعبه 14 دیوان عالی کشور فرستاده شد و با دستور رئیس دیوان عالی کشور، رسیدگی سریع به این پرونده در دستور کار قضات قرار گرفت.قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی پرونده، حکم مجازات عقرب سیاه را روز گذشته تائید کردند.

بنا بر این گزارش، با تائید حکم مرگ برای عقرب سیاه، پرونده او به واحد اجرای احکام داسرای جنایی تهران ارسال شد تا پس از استیذان از رئیس قوه قضاییه، حکم وی به مرحله اجرا درآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها