همزمان با مشخص شدن زمان برگزاری رقابت‌های ورزشکاران کشورمان در بازی‌های المپیک لندن، فهرست اولیه پیکارهای وزنه‌برداری نیز اعلام شد، فهرستی که در آن هر شش وزنه‌بردار کشورمان با توجه به رکوردهای ورودی مدعی کسب مدال هستند.
کد خبر: ۴۸۷۵۶۷

وزنه‌برداران ایران در کنار تکواندوکاران و کشتی‌گیران امیدهای اصلی کسب مدال در آوردگاه لندن 2012 هستند، این مهم در فهرست اولیه پیکارهای وزنه‌برداری بوضوح نمایان است. فهرستی که بر اساس رکوردهای اولیه تمامی وزنه‌برداران شرکت‌کننده تهیه می‌شود.

بر اساس این فهرست در دسته 85 کیلو کیانوش رستمی و سهراب مرادی با رکورد های ورودی 395 و 390 کیلوگرم در میان 24 وزنه‌بردار شرکت کننده در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

با وجود این ایوان استویتسوف از آذربایجان، آندره ریباکوف از بلاروس (رکورد دار جهان)، آپتی آکادوف از روسیه و آدریان زیلینسکی از لهستان با رکوردهای ورودی 390 و 385 کیلوگرم حریفان جدی رستمی و مرادی محسوب می‌شوند.

اما در دسته فوق‌سنگین نیز ایران عزم خود را برای کسب مدال‌های طلا و نقره جزم کرده است. جایی که در جمع 21 وزنه‌بردار این دسته، بهداد سلیمی با رکورد ورودی 455 و سجاد انوشیروانی با رکورد ورودی 450 کیلوگرم بالاتر از رقیبانی چون آرتم اوداچین و ایگور شیمچکو از اکراین، روسلان آلبگوف از روسیه، ولیچکو چولاکوف از آذربایجان، سانگ گان جئون از کره جنوبی، ایراکلی تورماندیز از گرجستان و ماتیاس اشتاینر از آلمان قرار دارند. حریفانی که رکوردهای ورودی 445،440 و 430 کیلوگرم برای آنها به ثبت رسیده است.

در این بین غیبت اوگنی چگیشف ،دارنده مدال نقره المپیک 2008 از اتفاق‌های قابل توجه دسته فوق‌سنگین به شمار می‌رود.

همچنین در دسته 94 کیلوگرم، سعید محمدپور یکی از جوانترین مدعیان کسب مدال در المپیک با رکورد ورودی 405 کیلوگرم بعد از آنتونی سیریکو از مقدونیه و ایلین ایلیا از قزاقستان که به ترتیب رکوردهای ورودی 410 و 409 کیلوگرم برای آنها به ثبت رسیده است، در مکان سوم قرار دارد.

انتقام زایروف از آذربایجان، مین جائه کیم از کره‌جنوبی و آرتن ایوانف از اکراین از دیگر مدعیان دسته 94 کیلوگرم هستند که رکوردهای ورودی همگی آنها بین 400 تا 405 کیلوگرم است.

آخرین وزنه‌بردار کشورمان، نواب نصیرشلال نیز در فهرست اولیه دسته 105 کیلوگرم، با رکورد ورودی 421 کیلوگرم در مکان چهارم است.

در این وزن مارسین دولگا از لهستان با رکورد 430 کیلوگرم در صدر قرار دارد و اولکسی تروختی از اکراین و جیا ماچاواریانی از گرجستان با رکورد ورودی 425 کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم هستند.

البته در این وزن آندره آرامنائو، رکورددار المپیک و جهان و همین طور دو وزنه‌بردار قدرتمند روسیه یعنی آکائف و کولوکوف که در جهانی پاریس قهرمان و نایب قهرمان شدند نیز حضور دارند که با رکوردهای ورودی 420 کیلوگرم بعد از نماینده کشورمان قرار دارند و می‌توانند کار را برای مدال‌آوری نصیرشلال دشوار کنند.

دوشنبه؛ گشایش دهکده بازی‌ها

دهکده ورزشکاران المپیک که محل استقرار 16 هزار ورزشکار و مربی از 200 کشور جهان است، از روز دوشنبه به طور رسمی گشایش می‌یابد تا ورزشکاران کشورهای مختلف به تدریج در آن استقرار یابند.

بوریس جانسون شهردار لندن در یک نشست خبری در این باره گفت: شرایط نسبت به المپیک 1948 یعنی زمانی که آخرین بار جهانیان را به لندن دعوت کردیم بسیار بهتر شده است. در سال 1948 حتی دهکده المپیک هم نداشتیم و ورزشکاران مجبور بودند حوله‌هایشان را هم خودشان بیاورند و در کلاس‌های مدارس غرب لندن سکونت کنند.

به گفته ستاد برگزاری بازی‌ها، دهکده المپیک 2012 لندن دارای 2818 دستگاه آپارتمان است. این آپارتمان‌ها از یک خوابه تا پنج خوابه متغیر هستند و برخی از ورزشکاران نیز در اتاق‌های مشترک اسکان داده می‌شوند. کنسرسیومی متشکل از یک شرکت بریتانیایی و یک شرکت قطری دهکده المپیک را به قیمت 557 میلیون پوند خریده‌اند و قرار است پس از المپیک، آن را پس از اضافه کردن 2000 واحد دیگر، تبدیل به یک مجتمع مسکونی کنند.

بکام: مشعل را روشن نمی‌کنم

پس از آنکه دیوید بکام در فهرست تیم فوتبال المپیک انگلیس قرار نگرفت، رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که بکام احتمالا در مراسم افتتاحیه المپیک، مشعل اصلی این بازی‌ها را روشن خواهد کرد.

با این حال، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس که نقش عمده‌ای در کسب میزبانی این بازی‌ها داشت، در این باره گفت:همواره گفته‌ام که وظیفه روشن کردن مشعل در ورزشگاه باید بر عهده یک ورزشکار المپیکی باشد که کارهای بزرگی برای کشورمان انجام داده و مدال طلا کسب کرده باشد.

پیش از این، سباستین کو، رییس ستاد برگزاری بازی‌های المپیک 2012 اعلام کرده بود که دیوید بکام در بازی‌های لندن «دو نقش خیلی واضح» برعهده خواهد داشت.

برنامه رقابت های همه ورزشکاران ایران در المپیک لندن

جمعه: ششم مرداد

تیر و کمان :‌ میلاد وزیری و زهرا دهقان

شنبه: هفتم مرداد

تیراندازی: تفنگ 10 متر زنان الهه احمدی/ مه‌لقاء جام‌بزرگ /تپانچه 10 متر ابراهیم برخورداری

تنیس روی میز:‌ نوشاد عالمیان و ندا شهسواری

دوچرخه‌سواری :‌ علیرضا حقی،مهدی سهرابی وامیر زرگری

روئینگ : ماده تکنفره محسن شادی وسولماز عباسی

یکشنبه: هشتم مرداد

شمشیربازی: (اسلحه سابر) مجتبی عابدینی

بوکس: 69 کیلو،‌ امین قاسمی‌پور

دوشنبه: 9 مرداد

بوکس : 64 کیلو، مهدی طلوتی واحسان روزبهانی

سه‌شنبه:10 مرداد

شنا : 100 متر آزاد، محمد بیداریان

چهارشنبه: 11 مرداد

دوچرخه‌سواری: علیرضا حقی،مهدی سهرابی وامیر زرگری

بوکس: 91 ـ‌ کیلو، علی مظاهری

پنجشنبه: 12 مرداد

جودو:100 ـ کیلو ،‌ جواد محجوب

جمعه: 13 مرداد

دوومیدانی :‌ پرتاب وزنه : امین نیکفر،پرتاب چکش : کاوه موسوی

وزنه‌برداری :‌ 85 کیلو‌ کیانوش رستمی و سهراب مرادی

جودو :100+ کیلو،‌ محمدرضا رودکی ( مصدوم)

شنبه: 14 مرداد

دوومیدانی :‌ 400 متر:‌ سجاد هاشمی ،100 متر:رضا قاسمی، پیاده‌روی 20 کیلومتر:‌ ابراهیم رحیمیان

وزنه‌برداری :‌ 94 کیلو:سعید محمدپور و ‌ 105 ـ کیلو:‌ نواب نصیر شلال

یکشنبه: 15 مرداد

کشتی‌فرنگی :‌ 55 کیلو ،حمید سوریان

دوشنبه: 16 مرداد

قایقرانی :کایاک یکنفره 100 متر ،‌ احمدرضا طالبیان

دوومیدانی :‌ پرتاب دیسک:‌ احسان حدادی ،پرتاب وزنه: لیلا رجبی و800 متر :‌ سجاد مرادی

کشتی فرنگی :‌ 60 کیلو:‌ امید نوروزی،84 کیلو :حبیب‌الله اخلاقی و‌ 120 کیلو : بشیر باباجان‌زاده

سه‌شنبه: 17 مرداد

کشتی فرنگی :66 کیلو : سعید عبدولی و 96 کیلو: قاسم رضایی

وزنه‌برداری:‌ 105+ کیلو :‌ بهداد سلیمی وسجاد انوشیروانی

چهارشنبه: 18 مرداد

دوومیدانی:‌ 110 متر با مانع،‌ روح‌الله عسگری

پنجشنبه: 19 مرداد

تکواندو :‌ محمد باقری معتمد و یوسف کرمی

جمعه: 20 مرداد

تکواندو :‌ 67 کیلو :‌ سوسن حاجی پور

کایاک یکنفره :‌ 200 متر: آرزو حکیمی

کشتی آزاد :‌ 55 کیلو : حسن رحیمی و74 کیلو : صادق گودرزی

شنبه: 21 مرداد

کشتی آزاد : 60 کیلو :‌ مسعود اسماعیل‌پور ،84 کیلو :‌ احسان لشگری و120 کیلو :‌ کمیل قاسمی

یکشنبه: 22 مرداد

کشتی آزاد :‌ 66 کیلو :‌ مهدی تقوی و96 کیلو:‌ رضا یزدانی

امید توفیقی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها