نخستین فیلم مستند داستانی کشور به روش سی. جی. آی. در صدا و سیمای مرکز همدان ساخته شد.
کد خبر: ۴۸۶۷۰۱

این مستند داستانی که «عدالتخانه» نام دارد، به تهیه کنندگی و کارگردانی رسول صانعی ساخته شده و حدود 40بازیگر در آن ایفای نقش می‌کنند. صانعی درباره این مستند به «جام‌جم» گفت: روش سی. جی. آی. (C.G.I) مخفف Computer. Graphics. Icons و یکی از روش‌های پیشرفته فیلمسازی و مورد استفاده در هالیوود است.

وی افزود: در این روش با استفاده از رایانه می‌توانیم هر رویایی را تبدیل به واقعیت کنیم. مثلا می‌توان یک لوکیشن تاریخی عظیم را با هزینه‌ای بسیار پایین بازسازی کرد ، گرچه از آخرین روش‌های رایانه‌ای و پرده سبز استفاده می‌شود، اما علاوه بر استفاده بهینه و با صرفه از زمان و هزینه، بیننده فضای سه‌بعدی یا چندبعدی را نیز تجربه می‌کند.

صانعی افزود: فیلم مستند داستانی عدالتخانه اتفاقات سیاسی - اجتماعی 120 سال پیش همدان را به عنوان نخستین شهر دارای «شورای فواید عامه» یا مجلس در کشور به تصویر می‌کشد. برخی دیگر از عوامل تولید این مستند عبارتند از:

مدیر گروه سی. جی. آی: سعید خلیلی، مدیر تولید: محسن روحی، طراح صحنه: سهیل شانه‌چی، موسیقی: کمال مدنی، تصویربردار: رضا فرجی‌سفر، تدوین: رسول صانعی و رضا فرجی، سرپرست گروه تحقیق: ابوالفتح مومن و استری بورد: هادی اسدی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها