رابطه میان گربه و خودکشی

محققان دانشگاه مریلند در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که خطر خودکشی نزد زنانی که صاحب گربه هستند بیش از سایر زنان است.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۲

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از اسلیت فرانس، به گفته محققان امکان خودکشی نزد زنانی که صاحب گربه هستند ، یک و نیم برابر بیشتر از سایر زنان است.

البته نه اینکه گربه باعث افسردگی بوده و یا نداشتن گربه یک زن را منزوی می کند بلکه  در فضولات گربه پارازیت هایی وجود دارند که در صورت مبتلا شدن به آنها می‌توانند شخص را به خودکشی سوق دهند.

این پارازیت موسوم به توکسوپلاسما گوندی یا " T. gondii" در عین حال افرادی که گوشت نپخته یا سبزیجاتی که به خوبی شسته نشده باشند را بخورند نیز مبتلا می کند.

به گفته محققان دانشگاه مریلند، تمام موجودات خونگرم در معرض ابتلا به این پارازیت بوده و  حدود یک سوم از جمعیت جانوران خونگرم جهان آلوده به این پارازیت( انگل) هستند.

 انگل " T. gondii" در سلول های مغز و ماهیچه ها لانه کرده بی آنکه هیچ عارضه ای را تا مدتها نشان دهند.اغلب آلودگی ها به این انگل بی خطر بوده اما در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است توکسوپلاسموز می تواند منجر به ضایعات مغزی و اختلالات روانی شود.

دکتر آلبرت رایس رییس دانشکده پزشکی مریلند می گوید: نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که بین آلودگی به " T. gondii" و تمایل به خودکشی ارتباط مستقیمی وجود دارد. برای این مساله نیاز به تحقیقات بیشتری است. با این حال، ما یک ارتباط اولیه بین آلودگی به این پارازیت و موارد خودکشی را که سال ها بعد در زندگی شخص رخ می دهد یافته ایم. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها