ویرایش عکس در هر زمان و هر مکان

فتوشاپ را در مرورگر خود تجربه کنید

اگر روی وب کار می‌کنید، حتی اگر کارتان مربوط به انجام بخش‌های هنری نباشد، اغلب از شما درخواست می‌شود برخی کارهای ساده ویرایش تصویر را انجام دهید.
کد خبر: ۴۸۴۴۶۷

ویرایشگر‌های استاندارد تصویر که در رایانه شما قرار داده شده‌ برای انجام کارهای ساده و ابتدایی مناسب است، ولی ویرایش کلی معمولا به توابع پیچیده‌تر فتوشاپ نیاز دارد.

با این حال وقتی که مجبور باشید برای بسته فتوشاپ 600 دلار پرداخت یا از نرم‌افزارهای قفل شکسته استفاده کنید، این مساله می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود.

برنامه‌های نرم‌افزاری ویرایش تصویر طی سال‌های اخیر در هرجایی دیده می‌شود؛ از دستگاه رومیزی طراحان گرافیک و دیگر حرفه‌ای‌ها گرفته تا بیشتر سیستم‌های خانگی، لپ‌تاپ‌ها و حتی نت‌بوک‌ها.

هنرمندان جدی هنوز هم نیاز دارند (یا حداقل ترجیح می‌دهند) برای انجام کارهایشان از فتوشاپ استفاده کنند. ولی اگر شما می‌خواهید فقط یک تصویر را برش دهید یا دیگر کارهای ویرایش سبک تصویر را روی آن انجام دهید، می‌توانید از تعداد زیادی از نرم‌افزارهای رایگان که بهترین قابلیت‌های فتوشاپ را در خود جای داده‌است، بدون پرداخت هزینه استفاده کنید.

همچنان کارایی رایانه‌ها درحال گسترش است، به همین ترتیب رشد بی‌درنگ اینترنت در سرعت و دسترسی به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای کاربردی وب و برنامه‌های تحت وب این امکان را می‌دهد تا بخوبی برای اجزای برپایه نرم‌افزار خود جانشین پیدا کنند.

در سال‌های اخیر حتی برنامه‌های ویرایش تصویر به‌صورت آنلاین نیز در دسترس است. تلاش‌های اولیه ممکن است بازدهی کافی در نتایج نداشته، ولی امروزه بسیاری از برنامه‌ها از نظر کیفیت و سادگی در تکمیل شدن با نرم‌افزارهای رومیزی قابل قیاس است؛ اگرچه نرم‌افزارهای ویرایش تصویری مانند فتوشاپ کماکان قابلیت‌های قوی‌تر در خود دارد.

برنامه‌های ویرایش تصویر آنلاین بسیاری از فواید نرم‌افزارهای رومیزی را ارائه می‌کند؛ ارائه چند ابزار و قابلیت برای توسعه حرفه‌ای و باکیفیت تصاویر بدون این که حتی وارد یک استودیوی حرفه‌ای شوید یا نگران فضای گرانبهای حافظه دستگاه خود باشید.

باوجود ویرایش آنلاین تصویر، کاربران می‌توانند تصاویر را مستقیما از رایانه خود وارد کرده یا حتی با چند سایت به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و شبکه‌های اجتماعی برای ویرایش بلافاصله و بهبود تصاویر بدون نیاز به بارگذاری و ذخیره دوباره، همگام و یکپارچه شوند.

همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای ویرایش آنلاین تصاویر به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر خود را مستقیما از دوربین‌های دیجیتال، تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های PDA بارگذاری کنند.

چند نرم‌افزار هم به کاربران ابزاری ارائه می‌کند که می‌تواند تصاویر تکمیل‌شده را به این دستگاه‌ها وارد کند.

همچنین بسیاری از برنامه‌های ویرایش آنلاین تصویر، اجتماع‌ها و سرویس‌های حرفه‌ای چاپ یا روابط وابسته با این سرویس‌ها در خود دارد که کاربران را قادر می‌سازد تصاویر و عکس‌ها را به‌صورت پوستر، برچسب‌های دیواری، کارت‌های تبریک، تصاویر روی فنجان قهوه و دیگر هدایا چاپ کنند.

در نرم‌افزارهای ویرایش تصویر به‌دنبال چه‌چیزی باشیم؟

نرم‌افزار ویرایش آنلاین تصویر، برنامه‌های کاربردی بیشماری دارد. می‌توانید از آن برای تصحیح یا اصلاح سریع معایب تصاویر استفاده کرد.

همچنین می‌توان برای ساخت تصاویر با استفاده از ابزار و قابلیت‌هایی که مشابه نرم‌افزارهای نقاشی است از آنها بهره برده و با استفاده از جلوه‌ها و فیلترهای حرفه‌ای، تصاویر و عکس‌های کامل‌شده را تغییر شکل داد. در ادامه به قابلیت‌های مهمی که باید در نرم‌افزارهای ویرایش تصویر در نظر گرفته شود می‌پردازیم.

قابلیت‌های ویرایش و طراحی

برنامه‌های ویرایش آنلاین تصویر باید ابزار و قابلیت‌های زیادی برای تنظیم، بهبود، ساخت و تغییر شکل تصاویر و عکس‌ها داشته باشد.

دریافت تصاویر (Import)

فرمت‌های مورد استفاده زیادی برای تصاویر وجود دارد که این برنامه‌ها باید بتوانند بخوبی از آنها پشتیبانی کند؛ فرمت‌هایی نظیر JPG، GIF، BMP، EPS، PDF، TIF، PICT که پرکاربردترین آنهاست. ولی هرچه بیشتر بتواند فرمت‌هایی را که روزبه‌روز هم درحال تغییر است پوشش دهد، بهتر و کاراتر خواهد بود.

خروج و به‌اشتراک‌گذاری تصاویر (Export)

برنامه‌های ویرایش آنلاین تصاویر باید به کاربران گزینه‌های زیادی برای خروجی و به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و عکس‌های تکمیل شده بدهد.

اگرچه درایو سخت، ایمیل‌ها و آلبوم‌ها را ذخیره می‌کند و شرایط گالری‌های عمومی برای قرار دادن تصاویر کاملا منصفانه است، بسیاری از این برنامه‌ها امروزه یکپارچه‌سازی آنی را با سایت‌های به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند که به این ترتیب کاربران، دیگر با مشکلات ذخیره و بارگذاری دوباره تصاویری که در گالری و آلبوم‌های حساب‌شان وجود دارد، مواجه نخواهند شد.

سادگی در استفاده

ویرایش تصویر بویژه برای یادگیری مشکل است ؛ چرا که گزینه‌ها و منوهای زیادی در آن وجود دارد. یک نرم‌افزار مناسب باید آموزش‌هایی برای نمایش چگونگی استفاده از قابلیت‌ها داشته باشد.

بسیاری از برنامه‌ها شامل Wizardهایی است که به‌طور خودکار بیشتر مسائل و مشکلات تصاویر را برطرف می‌کند.

کمک‌رسانی / مستندسازی/ پشتیبانی

برنامه ویرایش آنلاین باید منابع مناسبی برای تسهیل در استفاده از برنامه و درک قابلیت‌ها به کاربران ارائه کند. همچنین طراحان برنامه کاربردی و سایت باید پشتیبانی فنی را ازطریق صفحه‌های FAQ، پایگاه دانش یا یک درگاه ارتباطی برقرار سازد.

پس از مرور قابلیت‌های برنامه‌های ویرایش آنلاین تصاویر، در ادامه به ابزار مناسبی که این برنامه‌ها در اختیار دارد، خواهیم پرداخت.

برش، تغییر اندازه، تغییر شکل، چرخش

بیشتر برنامه‌های ویرایش آنلاین تصاویر به کاربران اجازه می‌دهد این تغییرات ساده را روی تصاویر و عکس‌های خود اعمال کنند.

مثلا اگر بخواهید تصاویر را روی محورهای مختلف بچرخانید، یک تصویر را برای کاهش حجم آن تغییر اندازه داده یا آن را از جایی برش دهید، این کار براحتی برای شما میسر خواهد بود.

تنظیم نور و دیگر سطوح تصویر

همانند برنامه‌های ویرایش تصویر نرم‌افزاری، بسیاری از برنامه‌های ویرایش آنلاین تصویر به کاربران اجازه می‌دهد نور، شفافیت، رنگ، اشباع، شدت رنگ و دیگر خصوصیات تصویر را تغییر دهند.

چشم قرمز، برق دندان و پاک‌کردن لکه‌ها

عموما اغلب کاربران تنها به تعدادی ابزار نیاز دارند که برنامه‌های ویرایش آنلاین تصویر را بیش از پیش مناسب و راحت می‌کند.

بیشتر برنامه‌های از این دست، ابزاری برای حذف دستی یا خودکار چشم قرمز، برق دندان و لکه‌ها برای بالا بردن کیفیت تصویر در اختیار دارد.

فیلترها و جلوه‌های زیبای حرفه‌ای

دربرخی موارد تنظیمات ساده و اصلاح‌های سریع برای آماده‌کردن یک عکس کافی نیست. همانند بیشتر نرم‌افزارهای ویرایشگر تصویر، برنامه‌های ویرایش آنلاین تصویر عموما فیلترها و جلوه‌های گوناگون و متنوعی از سیاه و سفید ساده گرفته تا اعمال هنرمندانه‌ای مانند Lomography به کاربران خود ارائه می‌کند.

افزودن تزئینات بصری، متن و تصاویر مجموعه‌ای

بسیاری از برنامه‌ها ابزارهایی را برای افزودن متن، تزئینات بصری و دیگر جلوه‌های تصاویر مجموعه‌ای در اختیار کاربران می‌گذارد تا تصاویر و عکس‌ها را بیشتر شخصی کنند.

برخی برنامه‌ها نظیر Picnik حتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با تلفیق رنگ‌ها پروژه‌های تصویری خلق کنند.

با انتخاب صحیح برنامه ویرایش آنلاین تصویر می‌توانید از طریق هر رایانه که به اینترنت متصل باشد تصاویر و عکس‌ها را ویرایش و طراحی کنید بدون این که برای دانلود یا خرید نرم‌افزارها هزینه‌ای بپردازید.

پس می‌توانید براحتی با نرم‌افزارهای ویرایش تصویر حجیم و سنگین خداحافظی کنید!(جام جم - ضمیمه کلیک)

محمدحسین کردونی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها