از پنجشنبه هفته جاری

اجرای طرح امداد ساحلی اورژانس

رییس مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز اجرای طرح امداد ساحلی اورژانس کشور از پنجشنبه هفته جاری در سواحل شمالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۷۱۶

غلامرضا معصومی گفت: طرح امداد ساحلی اورژانس کشور در دو مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای نجات جان افراد متاثر و گرفتار در محیط های آبی و دریایی استان های شمالی کشور اجرا می شود.

وی با بیان این که اورژانس کشور با دو هزار و 44 پایگاه فوریت های پزشکی در طرح تابستانی سال جاری فعالیت می‌کند، اظهارداشت: در اجرای طرح یاد شده، هزار و 248 پایگاه جاده ای، هفت پایگاه اورژانس هوایی و 38 پایگاه و کمپ ساحلی به ارائه خدمات اورژانسی و فوریت های پزشکی به آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح جاده ای، ترافیکی و دریایی خواهند پرداخت.

رییس مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در مرحله پیش بیمارستانی که کارها در حال انجام است، به طور عمده آمبولانس های اورژانس و نیروهای فوریت های پزشکی به صورت آماده باش در کنار جاده ها در دو نوبت از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 17 تا 21 استقرار خواهد یافت و در مرحله بیمارستانی هم حضور متخصص مقیم در بیمارستان ها برای ارائه خدمت پیش بینی شده است.

وی به مسافران و گردشگران توصیه کرد از تنها گذاشتن کودکان در حاشیه ساحل و کنار رودخانه ها خودداری کرده و ضمن حضور در طرح های سالم سازی دریا، از شنا کردن در نقاط ممنوعه و پرخطر (شنا ممنوع)‌ به خصوص در دریای طوفانی و مواج خودداری کنند.

معصومی اظهارداشت: سالانه بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر از سراسر کشور به استان های ساحلی کشور دراستان های مازندران، گیلان و گلستان سفر می کنند که 80 درصد آنان برای استفاده از دریا و ساحل به این خطه از کشور مراجعه می کنند.

این مقام مسوول در مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 48 مورد غرق شدگی در سواحل شمالی و جنوبی کشور در استان های گیلان، مازندران، گلستان و بوشهر به این مرکز گزارش شده است، افزود:‌ با تلاش امدادگران و نجاتگران اورژانس کشور از 48 مورد غرق شده حوادث دریایی 14 نفر از آنها با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی به زندگی بازگشته اند.

معصومی اظهارداشت:‌هم اکنون کمپ ها و پایگاه های امداد ساحلی اورژانس کشور در استان های مازندران (30 نقطه)‌، گیلان (پنج نقطه)‌ و گلستان (‌سه نقطه)‌ با آمادگی کامل و استقرار نیروهای اعزام سریع فوریت های پزشکی، آماده خدمات رسانی اورژانسی به مسافران و گردشگران استان های یاد شده هستند.

وی اضافه کرد: طبق آمارهای دریافتی از کمپ های ساحلی اورژانس در استان های شمالی و جنوبی کشور در سال گذشته 333 نفر از هموطنان به علت آشنا نبودن با فنون شنا و مناطق پرخطر درمحیط های آبی و ساحلی استان های شمالی و جنوبی کشور غرق شده اند.

معصومی افزود: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاکارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع و نصب خواهد شد و همچنین اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و کمپ های امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی که جاذبه‌ توریستی بسیاری دارد، انجام می شود.

طرح امداد ساحلی اورژانس از پنجشنبه اول تیرماه آغاز و تا پایان روز 31 شهریورماه امسال در استان های شمالی کشور ادامه خواهد داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها