زمستان گذشته شرکت مرسدس بنز، خودروی جدیدی به نام آئروتریلر (Aero Trailer) در نمایشگاه خودروهای کاروان در کشور بلژیک به نمایش گذاشت که برای ساخت آن از ایده‌های بکری استفاده شده بود. از ویژگی‌های بارز این خودرو می‌توان به افزایش بازده آیرودینامیکی 12 تا 25 درصدی آن، کاهش فاصله نسبت به یدک‌کش و کمک به کاهش مقاومت هوا تا یک درصد و کاهش مصرف سوخت تا 5 درصد اشاره کرد.
کد خبر: ۴۷۴۲۴۲

با وجود آن‌که این خودرو شیک و مدرن به نظر می‌رسد، ولی در برابر یک پدیده نوظهور دیگر که اواخر همین ماه در آلمان به نمایش گذاشته می‌شود، حرفی برای گفتن ندارد. این پدیده نوظهور و عجیب و غریب، خودروی کاروان اینوتراک (Innotruck) نام دارد.

هدف از طراحی این خودرو، نشان دادن تغییرات موجود در فناوری اطلاعات، انرژی،فناوری ساخت خودرو و تاثیر آنها روی نیازها و گرایش‌های اجتماعی عمده است. اینوتراک به عنوان یک بستر آزمایشی و یک خودروی نمونه برای تعدادی از فناوری‌های نوظهور عمل خواهد کرد.

بعضی از تکنولوژی‌های نوظهور عبارتند از: هدایت الکترونیکی، ارتباطات خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی دارای قابلیت نصب و پیکربندی خودکار. این خودروی الکتریکی دارای صفحه نمایش و کنترل‌هایی است که با توجه به توانایی‌های راننده و شرایط متغیر ثابت مانند جریان ترافیک و هوشیاری راننده قابل تنظیم هستند.

چنین سیستمی اجازه درج داده‌های اضافی را به راننده نمی‌دهد و داده‌های موردنیاز را به صورت خودکار دریافت خواهد کرد. مدیریت انرژی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز خودروی کاروان اینوتراک است. با استفاده از شبکه میکروهوشمند، خودرو نه‌تنها می‌تواند جریان انرژی باتری‌های خود را کنترل نماید؛ بلکه قادر خواهد بود برق تولیدی توسط صفحات خورشیدی، توربین‌های بادی و ترمزها را نیز مدیریت کند.

علاوه بر مزایای فوق، اینوتراک دارای پریز یا خروجی‌های الکتریکی است که روی بدنه آن نصب شده‌اند، بنابراین در زمان توقف، سایر خودروها می‌توانند نیروی الکتریکی موردنیاز خود را از طریق پریزاینوتراک تامین نمایند. این انرژی همچنین به آسانی می‌تواند در شبکه برق شهری به اشتراک گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها