رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: گاهی اوقات ابتلا به حساسیت فصلی با سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفته می‌شود و بیماران به مصرف مسکن روی می‌آورند، این در حالی است که استفاده از این داروها تاثیری در بهبود وضعیت آنان ندارد.
کد خبر: ۴۶۵۹۸۱

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که حساسیت فصلی بیماری شایعی در فصل بهار محسوب می‌شود، افزود: این بیماری به صورت آبریزش از بینی و چشم، خارش پوست، کهیر و گاهی اوقات تب خود را نشان می‌دهد و افرادی که در سال‌های قبل دچار این بیماری شده‌اند در سال‌های بعدی نیز به حساسیت فصلی مبتلا می‌شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی تاکید کرد: برخی از افراد بدون داشتن سابقه ابتلا به آلرژی دچار این بیماری می‌شوند، چرا که در معرض گیاه یا عطری قرار می‌گیرند که بدنشان به آنها حساس است.

وی ادامه داد: علت آلرژی این افراد در معرض مواد حساسیت‌زا قرار گرفتن است و زمانی که این عوامل از محیط زندگی آنان دور شود، حساسیت آنان بهبود می‌یابد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی تاکید کرد: افراد باید توجه کنند که در چه شرایطی آلرژی آنان شدت پیدا می‌کند و بر اساس آن تلاش کنند که در معرض مواد آلرژی‌زا قرار نگیرند. به عنوان نمونه علائم برخی افراد پس از ترک منزل کاهش پیدا می‌کند. این امر نشان‌دهنده آن است که عامل آلرژی‌زا در محل زندگی آنها قرار دارد، بنابراین لازم است این عامل را شناسایی کرد و از بین برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها