نمایندگان به جام‌جم آنلاین گفتند:

رسانه ملی در نوروز پرتلاش ظاهر شد

نمایندگان مجلس معتقدند که صداوسیما در ایام نوروز با ارائه برنامه های متنوع در شبکه های مختلف و همچنین پوشش خبری سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس، اطلاع رسانی بهنگام به مسافران نوروزی درخصوص وضعیت راه های کشور کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشت که جای تقدیر و تشکر دارد.
کد خبر: ۴۶۴۲۰۷

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار جام جم آنلاین، صداوسیما در نوروز 1391 و همچنین زمان تحویل سال نو، سعی کرد با ارائه برنامه های متنوع، نوروز را برای مردم ایران خاطره انگیز کند.

ارائه اطلاعات مورد نیاز به مسافران نوروزی درخصوص وضعیت راههای کشور، شرایط جوی همچنین اخبار ترافیکی و از طرفی دیگر با پخش برنامه ها و سریال های طنز و سرگرم کننده و آموزشی، نوروز خوبی را برای مردم رقم زد.

خبرنگار جام جم آنلاین در همین راستا به سراغ نمایندگان مجلس رفت و نظرات آنها را درخصوص عملکرد رسانه ملی در ایام نوروز جویا شد.

رسانه ملی عملکردی مثبت داشت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که رسانه ملی در ایام نوروز با تهیه برنامه های متنوع زحمات زیادی کشیده است.

"ستار هدایتخواه" تصریح کرد: برنامه های صداوسیما در نوروز 1391 نشان داد که مسئولان رسانه ملی آستین همت را بالا زده اند و باید به آینده امیدوار بود.

وی گفت: رسانه ملی با پخش برنامه های مستقیم از سفر مقام معظم رهبری به مشهد در ایام نوروز و تحویل سال و همچنین دعوت از کارشناسان برای تبیین فرمایشات رهبری درخصوص سال 1391 کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشت.

هدایتخواه افزود: صداوسیما همچنین هماهنگی خوبی با پلیس راه کشور و معاونت مربوطه ناجا داشت به طوری که اطلاع رسانی بهنگامی در زمینه سفرهای نوروزی انجام شد.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ارائه اطلاعات نوروزی درخصوص وضعیت راهها و شرایط جوی به مسافران نوروزی از اقدامات خوب صداوسیما محسوب می شود.

رسانه ملی منطبق با نیازهای مردم عمل کرد

"جواد آرین منش" معتقد است که رسانه ملی منطبق با نیازهای مردم عمل کرده و کارنامه درخشانی دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: صداوسیما درخصوص وضعیت راههای کشور، اخبار ترافیکی، شرایط جوی و وضعیت آب و هوا، اطلاع رسانی خوبی داشته است به طوری که همین اطلاع رسانی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای موثر بود.

نماینده مشهد با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس در آغاز سال نو، اظهار داشت: صداوسیما توانست با پوشش خوب خبری این سفر و انعکاس گسترده اخبار آن نمره قابل قبولی کسب کند.

" در مجموع عملکرد رسانه ملی مثبت و خوبی ارزیابی می شود و جای تقدیر و تشکر از رسانه ملی را دارد."

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد رسانه ملی در مناسبت های مختلف، گفت: سهم صداوسیما در برخی از مناسبت ها به خصوص در ایام انتخابات بسیار تعیین کننده است و رسانه ملی بار مسوولیت برخی رسانه ها و نهادهای دیگر را به دوش می کشد.

به عنوان مثال در ایام انتخابات، صداوسیما توانست با ایجاد شور و نشاط در کشور مشارکت حداکثری را در کشور رقم بزند.

صداوسیما شور و نشاط ایجاد کرد

"ولی اسماعیلی" هم معتقد است که رسانه ملی چه در بعد مذهبی و چه در بعد فرهنگی و سرگرم کردن مردم عملکرد بسیار خوبی داشته است.

نماینده مردم گرمی و دشت مغان در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد: رسانه ملی چه در زمان تحویل سال نو و چه در ایام نوروز با پخش برنامه ها و سریال های متنوع رضایت مردم را کسب کرد.

وی گفت: پخش سخنرانی های مذهبی از اساتید علم اخلاق و همچنین ارتباط مستقیم و زنده با  شهرهای مختلف مذهبی به خصوص عتبات عالیات و مشهد مقدس موجب شد تا رسانه ملی در بعد  فرهنگی هم کارنامه قابل قبولی کسب کند.

نماینده گرمی و دشت مغان اضافه کرد: رسانه ملی نیاز مسافران نوروزی به اطلاعات راهها و جاده ها را فراموش نکرد و با پخش اخبار از وضعیت راههای کشور مردم را در سفر به شهرهای مختلف و استفاده بهینه یاری کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: کمیت و کیفیت برنامه های نوروزی موجب شور و نشاط در ایام نوروز شد و باعث گردید نوروز 91 آغاز خوبی برای ملت ایران باشد.

برنامه های صداوسیما متنوع بود

به اعتقاد نماینده خمینی شهر برنامه های صداوسیما آنقدر جذاب بود که اگر کسی به مسافرت نمی رفت و در خانه پای تلویزیون می نشست رضایتش جلب می شد.

"سید محمدجواد ابطحی" تصریح کرد: ارائه برنامه های متنوع باعث شد تا مردم، نوروز را به خوبی سپری کنند البته جای تحلیل های سیاسی در برنامه ها کم بود ولی برنامه های طنز جای خوبی در ایام نوروز داشت.

وی اضافه کرد: پیامک های ارسالی برای مردم و همچنین برنامه های رادیو، اطلاعات خوبی را به مسافران نوروزی داد به طوری که مردم برای سفر مشکلات آنچنانی نداشتند.

ابطحی گفت: تهیه گزارش هایی از وضعیت راههای کشور و دادن خبرهایی از وضعیت جاده ها از دیگر برنامه های جذاب صداوسیما در ایام نوروز بود.

نماینده خمینی شهر با اشاره به تعدادی از سریال ها و برنامه های صداوسیما همچون چک برگشتی، و دست بالای دست، گفت: پخش این سریال ها موجب شد تعطیلات ایام نوروز برای ملت ایران خاطره انگیز باشد.

یوسف اسدی - خبرنگار پارلمانی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها