متهمان به 38 فقره سرقت اعتراف کردند

انهدام باند سرقت خانه‌های ویلایی

رییس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری 5 نفر از سارقان منازل ویلایی در کرج و کشف و ضبط 38 فقره سرقت در این رابطه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۵۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت‌های متعدد مبنی بر سرقت منازل ویلایی در شهرستان کرج رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود روی پرونده سرقت‌های منازل ویلایی به 2 متهم به نام‌های «فرشاد» و «رضا» که از طایفه فیوج بوده و در زمینه سرقت منزل به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند و بتازگی از زندان آزاد شده‌اند مظنون شده و برای تحقیقات بیشتر آنها را به پلیس آگاهی فرا خواندند.

متهمان در همان تحقیقات اولیه به 10 فقره سرقت منازل ویلایی در شهرستان کرج با همدستی یکی دیگر از افراد طایفه فیوج به نام «سجاد» اعتراف کردند.

سرهنگ گل‌صباحی تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهمان، اقدامات پلیسی به منظور دستگیری وی آغاز شد و اکیپی از ماموران پلیس آگاهی با مراقبت‌های ویژه در محل‌هایی که احتمال تردد و پاتوق سارق مورد نظر در آنجا می‌رفت، در نهایت موفق به دستگیری سجاد به همراه 2 نفر دیگر از همدستانش در مخفیگاهشان در منزل یکی از آنها در شاهین‌ویلای کرج شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان 430 گرم مواد مخدر، 5 دستگاه گوشی تلفن همراه، 10 جلد گذرنامه، 4 عدد کارت ملی و کارت پایان خدمت، مقداری اسکناس‌های خارجی و وسایل سرقتی دیگری را کشف و ضبط کردند.

گل‌صباحی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت از خانه‌های ویلایی اعتراف کرده و گفتند: تاکنون 38 فقره سرقت انجام داده‌اند که با هدایت آنها تمامی محل‌های سرقت و مالباختگان شناسایی و یک نفر مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

 رییس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص شگرد سارقان اظهار کرد: متهمان پس از اطمینان از خالی بودن منازل اغلب در اوایل شب و بخصوص در ایام تعطیلات وارد آنجا شده و با شکستن قفل و حفاظ در یا پنجره با استفاده از دیلم داخل منزل رفته و اقدام به سرقت می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز با هشدار به شهروندان جهت جلوگیری از سرقت منزل این توصیه‌ها را کرد:

ـ تا حد امکان از خالى گذاشتن منزل خوددارى کنید.

ـ در و پنجره‌ها، دیوار و نورگیر‌ها حتما به حفاظ فیزیکی مجهز شود.

ـ در صورت خروج از منزل تنها به قفل نمودن در خروجى اکتفا نکرده تمامی درهاى داخلى (هال، اتاق‏ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و....) را قفل کنید.

ـ نسبت به تعویض توپى قفل‌هایى که کلید یدک آنها گم شده یا براى مدتى در اختیار دیگران بوده است اقدام کنید.

ـ کنترل ورود و خروج در مجتمع‏هاى مسکونى را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید. با این حال از بازگذاشتن در ورودى منزل خود (حتى براى مدت‌کوتاهی) در طول شبانه‌‏روز خوددارى کنید.

ـ کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.

ـ از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسى خوددارى کنید.

ـ قفل در ورودى منزلتان را به نحوى نصب کنید که قسمت توپى آن همسطح بدنه در باشد در صورت عدم امکان لوله‌‏اى را که طول آن کوتاه‌تر از طول کلید باشد، به دور آن جوش دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها